angela88 schreef:Ik vraag me af: ontlasten jullie je rug tijdens het bekappen? en zo ja hoe? Omdat Orlanda altijd erg onstabiel staat als ik een van haar achter voeten optil (ze begint heen en weer te springen) met ik echt mijn rug onder haar zetten. Dan gaat het prima en staat ze stil. Dit is alleen niet zo fijn voor mijn eigen rug. hebben jullie ideeën hoe ik dit beter kan aanpakken???
(dit ook een beetje naar aanleiding van de RSI klachten van de mede NB-ers.)
Ik let bijvoorbeeld heel erg op dat ik vanuit mijn benen werk.
die moeten me dragen. Toen ik hiermee begon ,en weleens onder begeleiding van de smid -Merrit probeerde te doen, trilde mijn benen alle kanten uit!
Dat heb ik nu niet meer.
Goed door mijn benen en rug recht houden. Verder sporten om je rug in goede conditie te houden. Ik heb hard gelopen ,doe ik nu niet meer. Ik fiets veel ,ga regelmatig fietsend naar de paarden toe. En savond met vechtgenoot nog een blokkie om
En ik rij lange tochten, vandaag ook weer een stevige rit van 3 uur met veel draf en galop. Dan moet je je rug wel recht houden om geen lasdt te krijgen.
Maar daarnaast zul je toch ook je eigen maniertjes moeten zoeken bij je paard. Wat bij de een wel werkt , werkt bij de ander niet. En als hij daarmee stilstaat, is natuurlijk ook wat voor te zeggen.