[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:24

Volgens mij gaat het nogal goed met jou en Morrie
We zijn vandaag naar de open dag van Balingehof geweest, vond het een leuke dag. Helaas was in het begin het geluid bagger, Monya was eigenlijk niet te verstaan. Heb weer een paar knappe paarden gezien, o.a. een prachtige Lusitano hengst en Monya's eigen knappe paard, tjonge wat een kanjer (volgens mij heet hij Famoso) Verder hebben we nog een schrik-en obstakeldemo gezien met...o.a. een rookmachine en zelfs vuurwerk Ik vond het een leuke middag, op naar het volgende evenement (levade in Leeuwarden).
Wendy...hoe vond jij het???

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:22

Best leuk

Van die lusitano's was het wel jammer dat die ene niet zo netjes reed.. dat paard van monya is inderdaad mooi!
Volgens mij hadden ze er met de schriktraining geen rekening mee gehouden dat de rook niet zo snel kun wegtrekken in die hal

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:24

Goedenavond.
De zwaluwen zijn terug op stal. Het begint de goede kant uit te gaan

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:26

ik heb de mannetjes van de vogelbesherming alweer gezien in de polder en vanmiddag zagen we ook al grutto's maar nu nog een beetje droog en warmer weer, want het gras groeit voor geen meter en de zwanen zwemmen nog in waar eigenlijk de koeien al hadden moeten lopen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:26

Zeker!
De weilanden beginnen ook weer lekker groen te worden, de knoppen zitten in de bomen...

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:48

ben je er even niet, mis je een heleboel pagina's. Begint dit topic dan eindelijk wat te lopen..?

Anya, vroeg me al af waar je was!

Van mok weet ik alles af. Arabel heeft er vijf jaar lang last van gehad, 2 keer bloedvergiftiging en kantje boord...Zie centrale moktopic.

Lente schiet hie rnog niet echt op. Alles is nat nat nat. Maar als de zon doorbreekt warmt het wel iets op..

Levade in Leeuwarden...ga ik ook naar toe! (woon er 500 meter vanaf

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:02

Heb het even heel zwaar gehad met het weer. Dan wil mijn lijf niet zo.
En vorige week had ik wedstrijd op Lan. We zijn derde geworden in de horsemanship na een jaar niet starten. Ik ben zó trots op Lan. Want ze is dit jaar tot nu tot de enige KWPN-er met een highpoint in de westernsport. Staat ze tussen de quarterhorses.

Was ook grappig in de line-up: we torenden overal bovenuit.

Nadeel van zo'n wedstrijd is dat ik drie dagen stuk ben.

Maar lijf doet het weer, ik kan weer aan de PC, dus ik ben er weer.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:06

Wat knap Anya, foto's?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:08

Gelukkig maar

Gefeliciteerd nog met je goede resultaat! Ik had de foto's al wel gezien, jullie torenden inderdaad overal bovenuit

Wel grappig trouwens, een van de dames met wie we vandaag naar de Balingehof waren heeft geen eigen paard, maar wel een freestyle cursus gevolgd. Ze baalde ervan dat ze dus niet kon oefenen wat ze daar geleerd had.
Ik heb aangeboden dat ze best eens met mij en Walter kon oefenen. Leer ik ook weer wat van

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:13

Trouwens over de Levade, hoeveel mensen gaan er? Misschien is er iets te regelen voor groepsboekingen?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:16

viewtopic.php?f=53&t=561102&start=0&st=0&sk=t&sd=a

er zijn niet zoveel foto's. Alle bewegingsfoto's zijn redelijk mislukt. Bovenste foto's zijn van Jip op B'elanna. Zij reed mee in de pleasure beginners en werd vijfde. Dat is het roze strikje. Het oranje strikje is van mij.

Ik ga niet naar de Levade. Geen tijd helaas.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:25

Ik ga ook niet naar de Levade... geen tijd en geen geld op het moment... zo'n wei opknappen kost toch even meer dan je denkt

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:31

leuke foto's Anya.....

Ik ga niet naar dat soort dingen als Levade uit principe, Leeuwarden is bovendien een beetje uit de richting voor me

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:55

Hoever ben je met de wei Wendy?

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:21

Ik vond het ook een leuke middag. Jammer dat er zo'n galm in de luidspreker of microfoon zat, waardoor ik er nauwelijks iets van kon verstaan. Maar buiten dat was het leuk en gezellie.

Vanuit daar meteen door gereden naar Jovarna. Eerst de hoeven gevijld, toen alle opgedroogde bagger op haar hele lijf weggeborsteld, de staart vol bagger in een emmer water uitgespoeld en toen zijn we een lekker stuk gaan wandelen (en gras eten onderweg ). Na de wandeling was haar staart mooi opgedroogd, effe wat spray erin, borstel er door en voilà, 'zo goed als nieuw'.

Wie heeft er ook zo'n heerlijk tuttelpaard?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:49

Ik heb er 3 van de vier die graag tutten.
Lan, Seven en Barbie natuurlijk.
Wiz is nog te jong, die vindt even tutten leuk en dan wil hij graag aktie
Of een appeltje, dat is ook goed

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 07:52

Walter is ook zo'n heerlijk tutpaard. Hij komt er helemaal van tot rust als ik hem sta te borstelen. Dan gaat dat onderlippie naar beneden, oortjes op half 7 en gapen maar.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:45

allemachtig zeg: mag de wind uit?????

Ik ben die rotwind zo vreselijk zat...... het wordt te onrustig in mijn hoofd met de hele dag die herrie......

Morrie houdt niet van tutten en frutten, ik poets hem terwijl hij wortels eet, zijn de wortels op, dan kan ik de emmer op m'n kop krijgen (die geeft ie aan op zijn manier) en dan is het klaar, dan gaat ie op zoek naar gras (dat er niet is)

Ik loop ook wel eens even weg als ie langzaam is met wortels eten, of veel wortels heeft en als ie dan klaar is, zoekt ie me op met de emmer in z'n mond, hij moet de emmer aan me geven (van zichzelf) voor iet iets anders gaat doen

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:04

Wind is in Friesland altijd harder dan in de rest van het land..
Ik hou wel van wind, blaast het land droog. Maar die regen mogen ze wel stop zetten. We overstromen zowat hier!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:06

Ik ga met Smurf mee: mag die wind uit

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:18

Mooie foto's Anya, GROOT paard
Toch vind ik haar heel elegant en soepel overkomen vanaf de foto's.

Onze paarden zijn ook gek op tutten. Ze pakken je bij je schouder en gaan je zo hard knuffelen af en toe dat je een blauwe schouder hebt. Ze zijn ook het liefste bij ons. Gewoon lekker bij ze zitten soezen, heerlijk.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:31

Hoi iedereen, ben weer terug van mijn vakantie, straks eerst even boodschappen doen, en daarna zijn de hoeven van de paarden aan de beurt.

Vakantie was heerlijk. erg veel gezien... ook dingen waar ik minder blij mee was.. vooral veel paarden en ezels en camelen zijn er slecht aan toe daar. Mega scherpe bitten, waar een kind van een jaar of vijf aan loopt te trekken zijn eerder regel dan uitzondering. De camelen worden zeker mishandeld, ze zijn bang voor iedere beweging bij hun hoofd of nek. Ik heb maar 1 cameel gevonden die dat niet had, en die was van de politie.

Paarden met mega lange hoeven, zwaar kreupelend, en toch voor de kar zetten..

Ezels met wonden aan hun voorbenen vanwege het vastzetten...

Maaaaaar.. ook mensen gezien die goed met hun dieren omgaan, rijden meestal bitloos, geen zwepen bij de hand, dieren die niet bang zijn om aangeraakt te worden. . Dit zijn meestal de dieren die op het platteland lopen. Ze werken kei hard, maar worden ook goed verzorgt.

Over mennen en ijzers: daar lopen paarden en vooral ezels echt minimaal 12 uur per dag, 7 dagen in de week op asfalt en keien, en ze hebben geen ijzers.. en hoeven die er geweldig uit zien...als mensen niet geloven dat het kan, zouden ze daar eens moeten gaan kijken! (maar ja, dat hoef ik jullie niet te vertellen).

Het land (egypte) heeft een behoorlijke indruk op me gemaakt. Net als de eclips... het was echt weer geweldig!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:47

@angela: welkom terug! Grappig he, dat die mensen op het platteland daar heel zuinig op hun dieren zijn, soms denk ik dat zij dat doen omdat ze heel goed in de gaten hebben dat een dier zo veel langer mee kan en omdat ze dat zo geleerd hebben van hun ouders en familie. Traditie zeg maar.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:53

Poef de wind maakt mijn pony echt gek en mij daarom ook, het is gewoon levensgevaarlijk.
Toch maar ff een 2de teugeltje op mijn nieuwe passoabitje gedaan Het hielp wel al hoefde ik hem er maar 1 keer bij te pakken, ze wist het meteen daarna en was veel rustiger (raar maar net alsof ze dan zichzelf overgeeft van ok het is ok om rustig te zijn).

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:58

Wendy schreef:
@angela: welkom terug! Grappig he, dat die mensen op het platteland daar heel zuinig op hun dieren zijn, soms denk ik dat zij dat doen omdat ze heel goed in de gaten hebben dat een dier zo veel langer mee kan en omdat ze dat zo geleerd hebben van hun ouders en familie. Traditie zeg maar.

Dat denk ik dus ook, de dieren zorgen ervoor dat ze kunnen leven. Ze zijn hun enige vervoersmiddel, en door hun werk kunnen ze iets verdienen. Dat weten ze heel goed! Bovendien zijn de mensen daar zo arm dat ze niet iedere paar maanden een nieuwe ezel kunnen kopen.... goed verzorgen is een veel goedkopere optie.