De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:53

Citaat:
Hoe kwam je dit op het spoor eigenlijk? Of is dit een TE intieme vraag? Tong uitsteken

gewoon via Internet. www.vetbook.de

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 22:05

jackie schreef:
Citaat:
Hoe kwam je dit op het spoor eigenlijk? Of is dit een TE intieme vraag? Tong uitsteken

gewoon via Internet. www.vetbook.de

Gevonden!
Afbeelding
Wat een geld he, kanonne

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:25

dat is het boek.

CD Rom is van The Glass Horse.

de Visa Card is geduldig.......

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 22:27

jackie schreef:
dat is het boek.

CD Rom is van The Glass Horse.

de Visa Card is geduldig.......

Ach ja, maar als net geen werkeloze meer, ben ik iedere maand weer blij als mijn heren te vreten hebben! Knipoog

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:27

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 22:32

jackie schreef:
nog een site om je ribben kwijt te raken

www.evj.co.uk/

gelukkig voor mij allemaal in t Engels, dan is de drang om iets te kopen een stuk kleiner!

Jip en Janneke Engels red ik nèt ,maar dan houdt t op hoor!

En als je toch keuzes moet maken, dan ga ik liever met de heren op vakantie! En dat onderdak is echt niet gratis hoor!
Kan ik een jaar op teren.... Nee, niet waar ,een half jaar en dan gaan we weer weg!
Heel leuk, dit jaar slapen we een nachtje bij Cooks! Bob rent nu het huis al uit. Terwijl ik toch helemaal fliefd werd op zíjn haffie! Is dan toch leuk kletsen , leek me Tong uitsteken

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:32

heeeeee...jackie...hadden wij hier niet met zijn allen het idee om een paar ribben te leveren om bij jou de lege plekken weer een beetje op te vullen?! Knipoog *in ruil voor iets illegaals?*

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:33

ooow...arme BOB...drie kakelende penny-dames om zich heen Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 22:36

nienke07 schreef:
ooow...arme BOB...drie kakelende penny-dames om zich heen Haha!

Stiekum is hij toch ook Penny??
Hij is de enige met een Anky halster hoor!

Nu heb ik een hoop zooi, maar geen Ankys Tong uitsteken

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:39

..AM...heb jij GEEN Anky's ?????!!!!! Tiswattiswattiswat....Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 22:52

nienke07 schreef:
..AM...heb jij GEEN Anky's ?????!!!!! Tiswattiswattiswat....Knipoog

Nee, Stubbens en polypads en Biothane en flexride beugels en een Podium zadel en een Hulsebos en ohja, ik heb een Pikeur rijbroek Haha! hahaha, beetje Anky he! In t , 3 keer raden, paars!

Penny genoeg?? Haha!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:53

nienke07 schreef:
heeeeee...jackie...hadden wij hier niet met zijn allen het idee om een paar ribben te leveren om bij jou de lege plekken weer een beetje op te vullen?! Knipoog *in ruil voor iets illegaals?*

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:55

jackie:.... Roept u maar!!! *LOL*

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 23:00

nienke07 schreef:
jackie:.... Roept u maar!!! *LOL*

Heb ook nog steeds interesse!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 08:10

Kinke schreef:
nette voeten Lachen
Heb een vraagje over de laatste foto van Orlanda....zie dat er een paar lijnen over lopen, enig idee wat dat betekent?
of zie ik het verkeerd?

Frans en Ilona en Klaas Feuth wijten dit aan de plotselinge snelle groei. In combinatie met een inenting is daardoor in de hoeven zelfs een gekleurde lijn gekomen! (in haar witte hoef)) Een andere verklaring kunnen zij en ik niet vinden. Bij Orlanda moet ik er iedere week echt een paar mm afhalen, dus groeien doet de hoef in ieder geval goed!

Mocht iemand nog een andere verklaring weten, dan hoor ik het graag! (want ik heb het verder nog nooit bij een ander paard gezien)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 08:17

Wat mij ook opvalt, is dat (sinds het begin van het natuurlijk bekappen op beide paarden) er in het begin van de hoef (tegen de kroonrand aan zeg maar) er een soort vlies over de hoef zit, wat er best wel stevig op zit. Weet iemand wat dit vlies is en waarom het er zit?

Ben benieuwd.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 08:41

jackie schreef:
aangezien ik nog vele paardenvoeten zie waar het hoefbeentje godsonmogelijk bodemparallel kan zijn geloof ik dat er nog plenty hoefsmeden, paardenbezitters en DA's zijn die misschien wel problemen hebben met ruimtelijk inzicht.

Haha! !! Inderdaad! De meningen lopen volgens mij nogal uiteen over hoe het hoefbeentje in de hoef steekt als je er van buiten af naar kijkt!

Wat een verschillen aan tarieven zie ik hier trouwens voorbij komen! Wie komt er bij jou, SM? Bij mij komt Wout nu eens in de paar maanden. In de tussentijd doe ik de hoeven zelf. Hij vraagt 30 Euro per keer plus reiskosten. Behalve de reiskosten is dat tarief hetzelfde als mijn vorige (reguliere) bekapper/smid.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 08:58

Mac schreef:
jackie schreef:
Bij mij komt Wout nu eens in de paar maanden. In de tussentijd doe ik de hoeven zelf. Hij vraagt 30 Euro per keer plus reiskosten. Behalve de reiskosten is dat tarief hetzelfde als mijn vorige (reguliere) bekapper/smid.

Ik betaal 20 euro p.paard bij Klaas (www.natuurlijk-ruiterschap.nl) dus das zeker niet duur! Hij komt alleen af en toe een keertje checken (en bijwerken) of ik nog steeds goed bezig ben, maar toen hij de ijzers eraf haalde kostte het ook 20 euro.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:47

Ik hadd laatst Hans Verloo (€ 30) en vorig jaar Joke Nibbelink (€ 25) p/p.

Overigens voor die boeken en CD's zou je ook eens op ebay kunnen kijken.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:55

Effe iets heel anders: vallen er bij jullie ook wel eens berichtjes weg? Ik heb 't soms dat ik iets plaats en dan blijkt dat er ineens nog een pagina aan berichtjes tussen had moeten zitten. Raar??

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:59

angela88 schreef:
Wat mij ook opvalt, is dat (sinds het begin van het natuurlijk bekappen op beide paarden) er in het begin van de hoef (tegen de kroonrand aan zeg maar) er een soort vlies over de hoef zit, wat er best wel stevig op zit. Weet iemand wat dit vlies is en waarom het er zit?

Ik ken het ja. Dat zit op de nieuwe uitgroei. Ik vergelijk het altijd maar met je nagelriemen als je die niet terugduwt. Overigens hebben die van mij dat altijd gehad; ook toen ze nog regulier bekapt werden. Wat het preciés is weet ik niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:05

Mac schreef:
Effe iets heel anders: vallen er bij jullie ook wel eens berichtjes weg? Ik heb 't soms dat ik iets plaats en dan blijkt dat er ineens nog een pagina aan berichtjes tussen had moeten zitten. Raar??

Dat komt omdat iemand dan net ook iets heeft geplaatst. Handigste is om je bericht voor verzenden even te blokken en dan Ctrl-C. Mocht het verloren gaan dan kun je het altijd met Ctr-V weer terug halen.
Zeker bij hele lappen tekst, want overtypen heb ik meestal geen zin in Frusty

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:31

Even een klein updatje. Lees wel mee maar had de fut niet om te posten.
Heb megalast van Rsi. Tijdje terug naar de arbo geweest en die beweert dat rsi niet bestaat. Maar volgens de huisarts (invaller) wel. Bij mij zitten de spieren in mijn schouders/ nek helemaal vast. Zijn advies was 2 weken werken met pijnstiller 4 van op een dag. Op de verpakking stond max. 3 op een dag maar ala. Ik dus 4 genomen maar de pijn voelde ik nog met werken maar dan minder maar het kwam 10 x zo hard terug als ik 's-avonds wou gaan rijden en die dingen uitgewerkt waren. Nu ben ik de komende 2 weken verplicht vrij. Het was of ziekmelden of weekje van mijzelf vrij nemen (4 dagen) en gratis weekkie van de baas. Dus nu ben ik vrij gaat vriend morgen op vakantie en mijn ouders vandaag. Dus ben best wel Remi nu. Dus heb besloten dat ik de komende week bij mijn zus ga eten.

Heb nu een bijrijder (bokker) ze is afgelopen woensdag voor het eerst geweest. En ze gaat haar nu 1 a 2 x per week doen. Haar paard is vrij recent gestorven aan koliek en zo help ik haar ook een beetje met afleiding. Ze is gelukkig helemaal blij met Kay.

Met Kaylee gaat het trouwens super. Heb vorige week voor het eerst zo lekker op haar gereden precies zo als ik haar kreeg. Ze heeft appels, word lichtbruin, bijna al haar wintervacht kwijt (was heel raar warrig en pluizig) en glimt als een zonnetje. Ze is echt tevreden heel de dag op het land.

Heb besloten dat ik weer het solliciteren ga oppakken wil een andere baan en dan meteen voor minder uren. Mijn 1e brief is de deur al uit en kreeg meteen een brief dat ze hem in behandeling gaan nemen. Zit wel met 2 maanden opzegtermijn van huidige baan maar ja.

Mis zorro wel heel erg. Vanwege omstandigheden heb ik hem 2 weken al niet gezien. Zag net een foto zorro in een vakantietopic (itp) van ara van hem en de tranen rollen mij weer over mijn wangen. Heel stom maar het verdriet lijkt maar nog steeds niet te slijten ofzo.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:57

Mac schreef:
angela88 schreef:

Ik ken het ja. Dat zit op de nieuwe uitgroei. Ik vergelijk het altijd maar met je nagelriemen als je die niet terugduwt. Overigens hebben die van mij dat altijd gehad; ook toen ze nog regulier bekapt werden. Wat het preciés is weet ik niet.

Nagelriemen, je zegt het al. Paarden lopen namelijk inderdaad op hun middelste vingernagel (steken hem ook weleens naar je op Clown ). Mijn paarden hebben het ook allemaal. Ook altijd gehad.

Angela, misschien valt het je nu pas op sindsdat je natuurlijk bekapt. Ik zie tegenwoordig ook vanalles wat me vroeger niet opviel. Heb dan ook een ernstige hoeventic. Haha!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:03

@ gouda:

wat vervelend voor je die RSI. Ik heb zelf weleens last van mijn arm. de dame die mijn paarden weleens onder handen neem voor sportmassage behandeld mij ook. en het helpt super. hoef geen pijnstillers. www.spierproblemen.nl (ellen)

vraag de huisarts om fysiontherapie, dat kan ook wel helpen.

wel leuk dat het met Kaylee goed gaat!