Ik wil zo min mogelijk meedoen met al die ellende juist, dus ik wil al helemaal niet dat mijn paard op andermans bord beland
. Ik ben aan het sparen voor crematie zelfs. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik ben aan het sparen voor crematie zelfs. pmarena schreef:Die beesten zijn niet gek , die voelen ook wel dat het baasje en de hele situatie uitstraalt dat er iets naars te gebeuren staat.

).
) nu toch echt afgespeend moet worden omdat het teveel energie van de merrie kost. Zo krijgt mijn paardje wat rust en kan ze wat aankomen (is te dun, ondanks het vele bijvoeren). Ze blijft hier voor een weekje, daarna is het veulen ook weg.
) laat lopen is er niks aan de hand. Mijn merrie heeft dan ook haar hele leven buitengelopen, slechts enkele malen op stal gestaan.
Dierenarts vindt het een ideale patient. Zo kalm en zo braaf
Is gelukkig goed gegaan en hij is blijven staan.
Lusitana schreef:lieniminnie schreef:Maar als je paard stoomt van het zweet en het vriest buiten?
Is geen probleem om het bloot te laten (als we het hebben over een verder gezond, doorvoed paard). Dit is echt iets wat tussen de oren van de ruiter zit, maar, als je je er rot bij voelt om het niet te doen, moet je gewoon toedekken, hoor. Ik vind dat ook de ruiter zich goed moet voelen.![]()
Even tussendoor, hoe is het daarna? Gaat hij op stal met of zonder deken, moet hij buiten blijven met of zonder? Geschoren/niet geschoren?
).... Ik heb hem toen in 2 a 3 dagen tijd veel buiten laten lopen (om op te bouwen) en hem vervolgens weer gewoon fulltime buiten gezet. Maar goed, die van mij is buiten gewend en die wilde ook echt niet meer naar binnen (terwijl het nota bene winter was en regende
). Als er veel gras staat is het weer een ander verhaal natuurlijk, dan moet je zeker even wat tijd nemen om op te bouwen in verband met te grote voedingsveranderingen.
) LauraMc schreef:Niet alle paarden zijn hetzelfde, dat weet ik, maar met mijn voorbeeld wil ik maar even zeggen dat 24/7 buiten voor het overgrote deel van de paarden juist de hemel is.