Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Tinkerloos schreef:Ik zeg niet dat zonder bit beter is,maar het kan ook zonder,dus waarom dan met rijden?
sandka schreef:[HAW] Ordeal na een maand bitloos @dressuurwork!
Ik lees lekker mee, deze foto's vond ik een erg mooi en een fijn beeld geven...
superwoman schreef:Je vraagt waarom ik kies voor een optoming zonder bit?Waarom zonder als het ook met kan?
Je vind het niet beter, maar waarom dan toch die keuze?![]()
Maakt mij niet uit hoor,maar voor mij staat hier nog geen echte reden...![]()
Jij geeft ook aan, niet tegen het bit te zijn en ik ik en ook niet tegen bitloos

superwoman schreef:Ik denk dat ik wel weet hoe dat komt..Dit geeft idd en fijn beeld.![]()
Toch voor het verhaal van de bitloze ruiters die graag wedstrijden willen rijden, zie ik hier ook "maar" L2 niveau.
Nadya schreef:TL, wat mij betreft klopt het wel wat jij zegt over naturals die dressuur rijden. Ik doe straks thuis in de bak dressuur met Sam om hem lekker soepel te maken, samen onze communicatie te verbeteren en te oefenen, maar ik heb echt geen behoefte aan prestatiedrang en wedstrijden. Kan ook niet, vanwege hun regeltjes, dus al zou ik het willen, ik wil niet met bit, met sporen en noem maar op rijden. En daarbij heb ik al genoeg gepresteerd in mijn leven (op andere vlakken misschien), al zeg ik het zelf.
): De tijd dat ik altijd maar lief en aardig gevonden wilde worden, heb ik allang achter met gelaten, hoor.

ShannaY schreef:Is dit een ontspannen paard volgens jou?Overigens zie ik ook weleens foto's van bitloze ruiters, die dus la la la la rijden, en daarbij zie ik niet altijd een ontspannen paard lopen, of hij nu naar beneden loopt of niet, het zijn vaak geen fijne plaatjes. Daarom vind ik dus, dat als je het goed wilt doen, het dan ook helemaal goed moet doen, en niet het halve werk.
Maar dat is mijn mening.

upanddown schreef:Maar wat jij hebt heb ik ook hoor.Pijn aan míjn ogen, nee, maar het is gewoon niet zoals ik naar een paard kijk. Mijn reden om paard te rijden is zover mogelijk komen met mijn paarden (die ik overigens allemaal zelf zadelmak gemaakt en afgericht heb, en daar ben ik eerlijk gezegd ook trots op) en resultaat zien uit datgene waar ik moeite voor doe. En ja, ook winnen vind ik belangrijk. Dus vanzelfsprekend een stukje 'aanzien', waar niet iedereen behoefte aan heeft.