Waarom ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Re: Waarom ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:24

arno8 schreef:
mariekie schreef:
Arno in je profiel staat ook een paard op stal Ziek

Zoiets noemen wij inloopstal.

O? Waarom heeft het dan een twee-delig deurtje die mij ook wel voor de helft (jazeker!) dicht staat. Waardoor het paard er naar mijn idee niet uit kan want, als dit de achterkant van de 'inloopstal' is... je maakt toch altijd foto's aan de voorkant, waar het paard hoort... dacht ik zo Vork

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:25

Was vast dichtgewaaid LadyElmira Lips are sealed

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:26

potterlover schreef:
Wat is er nou eigenlijk zo tegen dekens, ijzers en al dat gedoe?
Mijn smid zegt zelf dat mijn pony zonder ijzers in de natuur het nog geen week levend vol zou kunnen houden, zulke slechte hoeven heeft hij. En wat wil je nou liever, een dode pony of ijzers?
Dan weet ik wel wat er diervriendelijker is.

Ja precies, daarom vind ik dat iedereen zijn/haar paard moet verzorgen zoals ze het zelf willen. Hebben we ook geen discussies hierover en vinden we elkaar allemaal veel aardiger!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:27

LadyElmira schreef:
potterlover schreef:
Wat is er nou eigenlijk zo tegen dekens, ijzers en al dat gedoe?
Mijn smid zegt zelf dat mijn pony zonder ijzers in de natuur het nog geen week levend vol zou kunnen houden, zulke slechte hoeven heeft hij. En wat wil je nou liever, een dode pony of ijzers?
Dan weet ik wel wat er diervriendelijker is.

Ja precies, daarom vind ik dat iedereen zijn/haar paard moet verzorgen zoals ze het zelf willen. Hebben we ook geen discussies hierover en vinden we elkaar allemaal veel aardiger!

Dat heb ik dus al een paar keer gezegd, maar het is schijnbaar onmogelijk Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:27

BitchyWitchy schreef:
Was vast dichtgewaaid LadyElmira Lips are sealed

Oja, was ik vergeten! Inloopstallen waaien tegenwoordig dicht. Arm paard, regent het keihard waait het stalletje dicht... Gelukkig dat het een natuurlijk verzorgt paard is Haha!

Nee, dat was flauw Verdrietig

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:32

Waarom zouden paarden dan een inloopstal moeten hebben? Die hebben ze in de natuur toch ook niet Verward

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:34

Haha, idd Cleo Tong uitsteken

Twiggy2008

cle0o_o0 schreef:
Waarom zouden paarden dan een inloopstal moeten hebben? Die hebben ze in de natuur toch ook niet Verward

Die van mij heeft ook geen inloopstal, hoor. Heeft 'ie in zijn eerste twee levensjaren wel gehad, maar hij stond er nooit in. Tong uitsteken
Zielig, he.....

LadyElmira

cle0o_o0 schreef:

ZO, die zit!!

Ben benieuwd wat voor reacties je erop zult krijgen Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:35

Moderatoropmerking:
Als al eerder door collega's van mij gezegd: het is niet nodig om elkaar belachelijk te maken in het topic

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 16:36

LadyElmira schreef:

Goh, als mensen mij dan ook eens met rust zouden kunnen laten omdat mijn paarden geen dekens en ijzers hebben, 24/7 binnen of buiten kunnen staan, eigen keus.
Dan zou ik de mensen die hun paard hele dagen opsluiten in de stal ook met rust laten. Clown
Nouja, misschien nog niet, omdat ik mijn manier altijd nog vriendelijker vindt. Haha!

Maar zo zit het niet dametjes.
En dan bedoel ik niet persé hier op bokt, maar ook hier in de buurt, irl

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:37

Nadya schreef:
cle0o_o0 schreef:

Die van mij heeft ook geen inloopstal, hoor. Heeft 'ie in zijn eerste twee levensjaren wel gehad, maar hij stond er nooit in. Tong uitsteken
Zielig, he.....

Ja dat vind ik nu juist weer zielig. Kan het arme beest niet eens schuilen. En volgens mij is het zelfs verplicht om een schuilhok voor je paard te hebben.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:40

Hoe gaat dat bij jullie in het echte leven?

Heb je dan contact met mensen die hun paard op een andere manier houden? Hoe gaat dat dan?

Als ik nu kijk bij mij op stal, regelmatig heb ik ook een praatje met de eigenaar van de ijslander die 24/7/365 buiten staat, zonder deken, zonder schuilstal. Mijn paard staat op stal, met deken.

Dat is toch geen probleem in de dagelijkse omgang? Je hoeft elkaar dan toch niet belachelijk te gaan maken?

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:40

MissEvil schreef:
LadyElmira schreef:

Goh, als mensen mij dan ook eens met rust zouden kunnen laten omdat mijn paarden geen dekens en ijzers hebben, 24/7 binnen of buiten kunnen staan, eigen keus.
Dan zou ik de mensen die hun paard hele dagen opsluiten in de stal ook met rust laten. Clown
Nouja, misschien nog niet, omdat ik mijn manier altijd nog vriendelijker vindt. Haha!

Maar zo zit het niet dametjes.
En dan bedoel ik niet persé hier op bokt, maar ook hier in de buurt, irl

Waarom zou iemand die zijn paarden ijzers en dekens geeft gelijk ook zijn paard 24 per dag op stal houden? Dat is echt een heel klein percentage, en ik lees toch telkens dat dekens en ijzers met 24/7 op stal staan wordt geasocieerd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:41

Ik vind dat ook zielig voor mij moet het er gewoon zijn. In belgie is het verplicht volgens de dierenbescherming en daar ben ik blij mee

Maar appel en knapmannetje was juist aan het denken die overvloed van veulens. Die worden niet echt verzekert dus kunnen in de verzekeringscijfers ook niet opgenomen worden

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:41

Zo snap ik dit ook niet:

Mensen die echt inzien dat natural horsemanship en dergelijke heel goed is voor hun paard gebruiken dit dan ook natuurlijk. Behalve als het paard bijvoorbeeld slechte hoeven heeft en wel ijzers nodig heeft, waarom vinden jullie dan dat natural horsemanship toch zo belangrijk en goed? Je staat er helemaal achter behalve als de gezondheid van het paard dit niet toelaat. Dan kun je toch al zien dat dit niet het beste voor de paarden is? Het zal wel goed zijn daar twijfel ik niet over, maar waarom dan toch denken dat dit het allerbeste is?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:42

LadyElmira schreef:
O? Waarom heeft het dan een twee-delig deurtje die mij ook wel voor de helft (jazeker!) dicht staat. Waardoor het paard er naar mijn idee niet uit kan want, als dit de achterkant van de 'inloopstal' is... je maakt toch altijd foto's aan de voorkant, waar het paard hoort... dacht ik zo Vork

Goh, je hebt werkelijk slechts een enkel beeld van een stal: het is OF precies hetzelfde als jouw stal, OF het bestaat niet.
Ik reageer alleen om je te laten zien hoe bekrompen je wereldbeeld is. Dat een stal misschien wel 3 (drie!!!) ingangen kan hebben, dat gaat jouw begrip te boven. Niet alle stallen op de wereld zijn een standaard box zoals jij die kent. Open je ogen eens!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 16:43

knapmannetje schreef:
En volgens mij is het zelfs verplicht om een schuilhok voor je paard te hebben.

Volgens mij is dat ook verplicht hoor... Lachen

En @ potterlover, als dat door mij gezegd wordt, komt dat omdat ik de meeste mensen hier in de buurt dat ook daadwerkelijk zie doen. Die komen er écht alleen maar uit voor het rijden, of een halfuurtje los. Maar ik vind 20 uur ook veel. Snap je, ik heb geen zin om heel de tijd enorme zinnen te gaan typen zoals:
Mensen die hun paarden mogelijk ijzers én dekens opleggen, en vaak in de stal zouden kunnen staan. Dan is het toch nog niet duidelijk. Zo wel. Lachen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:43

Apple schreef:

Heb je dan contact met mensen die hun paard op een andere manier houden? Hoe gaat dat dan?

Als ik nu kijk bij mij op stal, regelmatig heb ik ook een praatje met de eigenaar van de ijslander die 24/7/365 buiten staat, zonder deken, zonder schuilstal. Mijn paard staat op stal, met deken.

Dat is toch geen probleem in de dagelijkse omgang? Je hoeft elkaar dan toch niet belachelijk te gaan maken?

Ik ken niet echt mensen die hun paard anders verzorgen en onderhouden dan mijn verzorgpony's ( of zoals ik het bij mijn paard zou doen). Het lijkt me stug dat degene die hier in dit topic zo praten tegen iemand in het echt als dat ze hier doen. Volgens mij is internet heel makkelijk, maar als het er opaan komt gebeurd er niets.

Dat is trouwens misschien maar beter.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:45

Apple schreef:

Mijn paarden staan in de zomer 24/7 buiten en in de winter 's nachts op stal. Paard waar ik op rijd heeft een regendeken op. Ja, voor mijn gemak! Er staan ook een stuk of 15 paarden, van één eigenaar, 24/7/365 binnen. Handels- en africhtingsgebeuren. Hun paarden, hun keuze, mijn paarden, mijn keuze......... Wij leven en laten leven, en hebben het heel gezellig met een verscheinheidheid aan mensen en meningen....... Meningen die worden uitgesproken en gerespecteerd!!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:46

Daarom leven we ook in een democratie !!!!!!

Hoera !!!!!!!!!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:47

arno8 schreef:
LadyElmira schreef:

Goh, je hebt werkelijk slechts een enkel beeld van een stal: het is OF precies hetzelfde als jouw stal, OF het bestaat niet.
Ik reageer alleen om je te laten zien hoe bekrompen je wereldbeeld is. Dat een stal misschien wel 3 (drie!!!) ingangen kan hebben, dat gaat jouw begrip te boven. Niet alle stallen op de wereld zijn een standaard box zoals jij die kent. Open je ogen eens!

Hihi, dit vind ik nu zo geweldig aan discussies. Omdat niemand je echt kent en weet hoe je over bepaalde dingen denkt, vinden ze dat er alles gezegt mag worden... en denken ze ook nog eens dat ze gelijk hebben. Ik heb zowiezo geen stal want ik heb geen paard (oeps denkt hij nu). Maar je hebt gelijk, ik had niet verwacht dat je stal drie ingangen zou hebben, dit kun je vervolgens ook heel normaal naar voren brengen hoor... doen wij hier totaal niet moeilijk over.

Het is tegenwoordig altijd zo moeilijk om je niet aangevallen te voelen...

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:48

Hoe dat mensen het in de zomer als paarden dag en nacht buiten staan zonder beschutting en het is 30 graden?? Dat vind ik bv dierenmishandeling..

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:49

Apple schreef:

Het rare is dat irl het blijkbaar prima kan samen gaan, tenminste in mijn omgeving.
Maar hier lijkt het een stuk moeilijker te verlopen.
En het elkaar belachelijk maken heb ik een bloedhekel aan, maar dat heb ik ergens al eens eerder gezegd Bloos

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:50

cremellogek schreef:
Hoe dat mensen het in de zomer als paarden dag en nacht buiten staan zonder beschutting en het is 30 graden?? Dat vind ik bv dierenmishandeling..

Volgens mij gaan de meeste eigenaren wel ergens anders heen met hun paard als die zon zo erg schijnt. Zo niet, vind ik het ook dierenmishandeling!