kleding

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicolle_

Re: kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:02

gollempje schreef:
zo bedoel ik m'n vraag echt niet! zeker niet zelfs, maar ik vroeg het me gewoon af.
zelf zit ik ook een beetje in de natural wereld en kom ook gewoon van deze planeet Tong uitsteken
als ik de 'dressuurmiepjes' bij mij op stal zie in de mooie anky kleren en mega dure dressuurlaarzen, vroeg ik me gewoon af of natural mensen er ook zo bij lopen...
zelf draag ik gewoon een rijbroek en leren laarzen met m'n waxcoat.

uhm.. ik ben dan nog niet ge-NH 't (hoe je het wil zeggen) Tong uitsteken
maar ben wel van plan om er binnenkort een begin aan te maken.
Zelf heb ik gewoon een rijbroek aan (geen dure rijbroeken van Anky enz.) .. heb er ook maar 2 in de kast liggen Clown
uhm.. verder gewoon een trui met een eenvoudige rij-jas Lachen
voor mij hoeft niet alles zo duur te zijn, als het maar goed zit!
Maar daar speelt ook weer een rol bij.. ik moet alles zelf betalen Vork
Maar evengoed... voor mij hoeft die poespas niet allemaal.
Gewoon is gek genoeg! Ja

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:28

Mijn rijoutfit is iets verandert. Urenlang wandelen gaat niet niet op rijlaarzen, ook niet op Allstars of van die lekker warme thermoboots, maar met bergschoenen lukt de 10 km wel. Als ik ook wil rijden ga ik echt geen hoofdstel en rijlaarzen meezeulen tijdens de wandelingen met het paard, maar een lang touw, een paar teugels en chaps krijg ik wel mee, mijn moeder wil niet dat ik met alleen bergschoenen rijdt i.v.m. vast komen zitten in de beugels. En omdat ik er meer naast loop dan op, en als ik erop zit toch chaps aan heb, is het al tijden geleden dat ik een echte rijbroek aan gehad heb, strakke spijkerbroek doet het ook goed.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:38

Ik barst van de rijbroeken, maar draag graag gewone (missetam fitt) spijkerbroeken, met een paar bergschoenen eronder en sinds kort een heus paardrij jack met wat bergruimte.
Voor de winter heb ik bij de aldi een heerlijk "winterbroek" ingeslagen, ook weer met een hoop opbergruimte.

Afbeelding

Afbeelding

Of we rijden gewoon met onze mooie zomerse jurk....

Afbeelding

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 12:36

gewoon een simpele rijbroek en rubberrijlaarzen als het vies nat weer is heeft het gevroren bergschoenen met sokken of chaps ofzo en een dikke trui ene en oude jas gewoon lekker simpel:P en in de zomer heb ik met lekker weer korte broek aan tshirt petop:P en meestal wel goede schoenen, ze hebben nog wel eens last van voettrap dag:P gaan ze met z'n allen opje voeten staan.. nou dan zijn ze blauw hoor:(:P maja ik kom ook niet van een andere planeet hoor;):D

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:47

Bandida schreef:
Afbeelding

Prachtig, maar die sporen ...... als je daarmee prikt, ligt je paard gegarandeerd open.
Echt hoor, het zijn vreselijk mooie sporen, maar volgens mij gruwelijk gemeen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:42

Valt zo te zien wel mee, het zijn zo op het oog geen scherpe puntjes, maar stompe en wieltjes rollen over de vacht in plaats van dat ze prikken. Enne, je kunt sporen omhebben zonder ze te gebruiken, hoor, vergt alleen een beetje fatsoenlijke beenligging Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:44

Waratje schreef:
Valt zo te zien wel mee, het zijn zo op het oog geen scherpe puntjes, maar stompe en wieltjes rollen over de vacht in plaats van dat ze prikken. Enne, je kunt sporen omhebben zonder ze te gebruiken, hoor, vergt alleen een beetje fatsoenlijke beenligging Knipoog

Wat heeft het dan voor zin om ze te dragen?

Ik vind ze er ook niet lekker uit zien.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:33

Net zoveel zin als de bewerkte beugels,en de rest van het tuig.
Show,en heel erg mooi vind ik.
Wat betreft de sporen,zijn een soort die je ook veel in de western ziet.Mits deskundig gebruikt,vriendelijker als een zo'n steek spoortje wat niet afrolt.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:52

Antheman schreef:
Waratje schreef:

Ach, wat heeft het voor zin om alles in het paars te willen hebben? Clown 't Is gewoon voor het mooi en smaken verschillen nou eenmaal.
En dat lekker uitzien, ga maar eens kijken en voelen hoe dat zit met westernspoortjes, die hebben ook van die rollertjes en dat is verrassend zacht.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 00:24

Michel123 schreef:
Prachtig, maar die sporen ...... als je daarmee prikt, ligt je paard gegarandeerd open.
Echt hoor, het zijn vreselijk mooie sporen, maar volgens mij gruwelijk gemeen.

Nee hoor, dat valt best mee. Zo'n recht dressuurspoortje is pijnlijker.
Maar ik was geen reclame voor sporen aan het maken hoor, daar heb ik het persoonlijk ook niet zo mee. Het ging me om het totaalplaatje, en eigenlijk vooral om het borsttuig. Prachtig Vingers aflikken

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 00:35

ik heb leren dressuurlaarzen, best dure (maar gekocht in een aanbieding, ik blijf student immers...) en rijbroeken, ook met leren zitvlak en ruitjes, hihi! het liefst rij ik met een spijkerbroek, maar die beschadigen mijn dure dressuurzadel, dus ik gebruik alleen spijkerbroeken als ik zonder zadel rij of met mijn westernzadel. ik heb leren laarzen (boswachterslaarzen zeg maar) thermolaarzen (en ondergoed, hihi!), en stalschoenen. verder een waterdichte jas (zomer- en winter). niet afwijkend of bijzonder dus...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 00:58

Antheman schreef:

Dat je ze niet lekker víndt ogen is de beruchte associatie boven kennis, want zoals terecht wordt opgemerkt zijn dergelijk getande wielen mechanisch veel, maar dan ook véél minder schadelijk voor het paard dan de gebruikelijke pookjes.

Áls je het paard er nooit P+ mee hebt laten ervaren én je benodigde motoriek hebt, kán je er met een welwíllend paard verschrikkelijk licht raak-de-haar mee rijden. Dat is de zin, ze zijn super-helder differentiërend van beenruis.

HC

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 08:50

Huertecilla schreef:
Antheman schreef:

Dat je ze niet lekker víndt ogen is de beruchte associatie boven kennis, want zoals terecht wordt opgemerkt zijn dergelijk getande wielen mechanisch veel, maar dan ook véél minder schadelijk voor het paard dan de gebruikelijke pookjes.

Áls je het paard er nooit P+ mee hebt laten ervaren én je benodigde motoriek hebt, kán je er met een welwíllend paard verschrikkelijk licht raak-de-haar mee rijden. Dat is de zin, ze zijn super-helder differentiërend van beenruis.

HC

Je hebt helemaal gelijk, ik draag zelf ook dressuursporen met grof wiel, maar die zijn volgens mij lang niet zo groot en scherp als die op de foto.
En natuurlijk kun je de spoor er voor de show aan hangen, als je een stil been hebt gebruik je de spoor alleen als dat nodig is, maar dan nóg ........
Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen behoorlijk schrikken als een ruiter of amazone met zulke sporen op het paard zit, én ze ook daadwerkelijk gebruikt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:31

...en waarom zou hij deze sporen niet kunnen gebruiken dan????

Hoe groter het wiel is (binnen grenzen uiteraard) hoe beter.

Dat 'mensen' schrikken van het gebruiken van deze sporen geeft aan hoé laag het modale niveau is.
Ik schrijf al járen over de zin van het verbieden van de verwoestende stompe sporen en vervangen door vlijmscherpe met onverbiddelijk exponentieel oplopende diskwalificaties bij het miniemste rood.
Dát is nu een paardvriendelijke maatregel.
Óf je gebruikt ze goed óf je mag ze niet aan.

Je zou er haast met échte sporen door gaan rijden zeg Vork

Afbeelding

Andere riempjes en een mooie leren beschermhoesje er voor maken, net als ecuyer Gaspard de Saunier bijvoorbeeld. Wreef'lapjes' in dezelfde brokaatstof als de kappen over de drinkfleshouders en het schabrack dus helemaal perfect bij mijn 'setje' Haha!

HC

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:37

annebe schreef:
Of we rijden gewoon met onze mooie zomerse jurk....

Afbeelding

Hihi, mooie rij-jurk, annebe Knipoog

Ik vond vandaag een foto van mezelf in mini-rokje op mijn paard, maar de hoek waaronder gefotografeerd was, maakte de foto lichtelijk ongeschikt om hier op bokt te zetten Duivel

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:00

Het meest natural dat je kan hebben: kledingloos Haha! Haha! :http://www.designer-corporation.com/teich/hmdar5128.html Clown
Lijkt me trouwens zaaaaalig, het proberen waard Duivel

Werkelijk prachtig die kledij van Huerticilla. Ik ben blijkbaar niet de enige die zo gek is om uitgedost op het paard te zitten alsof ik nog niet door heb dat de Middeleeuwen al lang voorbij zijn. Blijkbaar heeft die uitdossing bij hem ook een reden, nml het respect voor de klassieke rijkunst.
Bij mij is het eerder een passie voor de kunst en geschiedenis, een verlangen naar iets dat onberijkbaar geworden is, de teloorgaande schoonheid van het authentieke. Dat uit ik dan op die manier Clown ... en ja, het heeft nogal een donker tintje. Het heeft dus niets met rijkunst te maken. Noem het excentriek of decadent, I just love it!
Deze jas heb ik besteld uit Canada, vond hem echt wel iets hebben:
AfbeeldingAfbeelding

Dit is de kap voor als het koud is:

AfbeeldingAfbeelding
De rijbroek van Shetan Fashionhttp://www.shetan-fashion.de/ger/pages/produkte/20/index.php: Deze dame maakt rijbroeken op maat in Barokke stijl en ik heb er eentje laten maken in zwart met goudkleurige borduursels (die terugkomen in de knopen van de coat). Zo moet hij eruit zien:
Afbeelding

Heb in Gent een winkel gevonden, Ayappa en die maken hele leuke jasjes in stretch fluweeldesign, met Oosters/Middeleeuwse invloeden. Heel origineel en heel comfortabel om dragen
Voor deze laarzen of chaps ben ik nog aan't sparen, geld raakt rap op op die manier Bloos Bloos
AfbeeldingAfbeelding
Die laarzen die Bandida hier gepost heeft vind ik ook wel super, waar kun je die laarzen kopen?
Zodra ik m'n plunje ontvangen heb zet ik er een foto van op.
Zolang ik m'n spullen nog niet heb... hots ik rond zonder zadel met mijn versleten stretch jeans en bergbottinen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:31

Wauw die rechtse chaps Kwijl
Ik wil ook wel eens naakt te paard, maar ik ga daar mee wachten tot ik dat op mijn eigen terrein kan doen. Ik zie me nu al vertrekken op de stal Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:24

Shakir schreef:
Werkelijk prachtig die kledij van Huerticilla. Ik ben blijkbaar niet de enige die zo gek is om uitgedost op het paard te zitten alsof ik nog niet door heb dat de Middeleeuwen al lang voorbij zijn. Blijkbaar heeft die uitdossing bij hem ook een reden, nml het respect voor de klassieke rijkunst.

Wel, de klassieke rijkunst juist níet. Dat is de dressuur zoals de FEI dat reglementeert en vér van mijn stijl Knipoog

Naast dat het associatief voor mij de 'correcte'stijl is, is mijn motivatie erg simpel mijn eigen feel-good Haha!

Gister en vandaag een rit door verkeer gemaakt en door de drukste stukken van de dorpskern. Gisteren met mijn gele HC-bodywarmer en vandaag met een brokaten jasje. Dezelfde laarzen, dezelfde broek, alleen een ander, netter, overhemd. Door mijn subjectieve perceptie van zelf rij ik in een nette jas blijkbaar onbewust bewuster dus gewoon beter. Ik merk dat concreet aan mijn paarden.
Het is verbluffend om te lezen dan Dom Duarte in zijn boek er in 1438 in zijn woorden hetzelfde over schrijft.

@Bandida
In de verborgen valleien boven bij de 'sterrenuitkijk' rechtsaf komt nóóít iemand en die zijn correct te beschijven als feëeriek. Zeker in de eerste helft van de morgen echt van die plaatsten waar je verwacht een eenhoorn uit de struiken te zien stappen. Het volgende bezoek dus maar Knipoog
Morgen gaan we naar Doma Vaquera, maar donderdag ga ik weer eens naar die valleien.

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:01

Trouwens, via 'halsring' -> 'waterpistoolhouders' is mijn volgende project een bij de juiste periode passend vuursteenslot-voorladerpistool zelf te frutten.
Ben nu met een wapenvergunning bezig voor een zak halffabrikaat onderdelen om een ruiterpistool uit 1730-1750 van te maken.

Zoiets
http://www.veilingopbrengsten.nl/Webalb ... s/1133.jpg
Zijn voor meer dan 8000 euro verkocht in januari. Mijn DX11 gaat niet zó fraai worden maar ik ga toch een heel eind komen. In resultaat een dimensie dichterbij dan in prijs Cool

Daarna weer een set houders op maat en dáárna staat een 'reiterschwert' proberen te smeden op de rol. Dat laatste dan weer met hulp van Bandida = kleine wereld Knipoog
Strikt genomen allemaal geen kleding maar bijbehorende accessoires net als de driepunt-hoed Haha!

Zoonlief loopt inmiddels al te roepen dat we ook een karabijn uit die tijd moeten maken. Hij heeft in een museumcatalogus een inderdaad érg fraai ding gevonden. Laat ik eerst maar eens achter die wapenvergunning aan gaan echter....

HC

Oeps. Ik vergeet de kruithoorn. Kwam in een kunstcatalogus een 17e eeuwse kruithoorn van steenbokhoorn tegen en laat ik dáár, van de iberische steenbok die hier achter in de bergen van rots naar rots hupst, een hoorn hebben liggen Haha!
Helaas kost een correct replica-tuitje 30 euro. In geen 30 jaar!!! Zélf maken maar weer. Voordeel is dat zoonlief ook gelijk blik leert vertinnen en solderen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:23

Dit zie ik ook wel zitten

Afbeelding

+

Afbeelding

+

Afbeelding

En een paard Haha! zou wel zalig zijn

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 00:00

Huertecilla schreef:
Het volgende bezoek dus maar Knipoog

Volgende bezoek is hopelijk op mijn terrein Knipoog. Maar ja hoor, klinkt goed..
@ Aziatisch paardrijden: ik ben een grote fan van Lotusbloem en Timok (strip van Franz) Lovers

Afbeelding
Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 00:48

Bandida schreef:
@ Aziatisch paardrijden:

Scythen-boog aanwezig hier. Idem de grote van de Mongolen en een superlichte, ultiemeTurkse.
Zal daar morgen eens een foto van maken. Kan er wel weer eens mee op pad gaan.

HC

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 08:44

Zo, ik kom ook weer eens langs gewapperd.
Alle prachtige kleding ten spijt, met het weer hier kun je maar beter je gewoon hullen in broek+regenbroek+knielange waxjas want anders verzuip je. niet eens zozeer voor het rijden (want daar heb je werkkleding voor hè HC? Knipoog ) maar ook tijdens, zie me nog niet met meters fluweel/brokaat rondplensen in de regen Nagelbijten / Gniffelen Dan krijg ik het nooit meer uit, en het wordt ontzettend lelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:45

Wel Berdien, gisterenavond schrijft Bandida me dat ze gisteren voor het eerst deze winter moesten ophouden vanwege de regen op de opgraving. Voor het éérst.....
Dan zal het best vaak regenen, doch vaker niet en dat is ook mijn eigen ervaring van tíg jaar het jaar rond motorrijden in NL. Dat het door het vaak grauwe weer veel triester overkomt dan dat het daadwerkelijk ís. Kijk ook maak eens naar de neerslagstatistieken.

Ok, ik ga naar de paarden in wérkkleding, want de neerslagmediaan geeft hier 100 mm. méér dan in NL Haha!

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:41

Huertecilla schreef:
Scythen-boog aanwezig hier. Idem de grote van de Mongolen en een superlichte, ultiemeTurkse.
Zal daar morgen eens een foto van maken. Kan er wel weer eens mee op pad gaan.

Koúd. Vorst aan de grond geweest. Het leuke van helder weer hier is dat het dan met koffietijd al héérlijk is en in de middag gelijk over de 20 graden.

Wijzinging in plan. Is vandaag feestdag hier en we wilden eerst naar Doma Vaquera bij Granada. Zoonlief wilde echter brood bakken. Vanmorgen werd hij wakker met het idee toch liever met mij naar Granada te gaan. Geen fotos van bogen dus vandaag maar van Doma Vaquera-pakken.

Zo gelijk tijdens het melken van de geiten Arabella extra te eten geven met anti-slijm-spul erdoor. Was lachen bij de apotheek. Ik haal wat ik voor de paarden wil namelijk gewoon bij de apotheek. Gingen drie dames druk zoeken naar iets 'fuerte' zonder bubbeltjes want een paard kan niet opgeven. Let wel, alle assistentes in de ménsenapotheek wisten dat!

Ok, aan de slag.

HC