Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
promptertje schreef:Tuurlijk, proberen de oorzaak te achterhalen waarom het paard bokt is maar onzin, gelijk afstraffen die hap...
Cheveyo schreef:Kom op..in Oudenhoorn proberen ze wel degelijk de oorzaak van het bokken te achterhalen. Daarnaast niet alleen van het bokken maar ook van ander soort 'probleem'gedrag. Het gaat daar via de methode van MR maar een mens is altijd nog een mens en zal ook zijn/haar eigen ervaringen/inzicht daar in gebruiken. Zo gaat dit ook bij de mensen die daar werken.
Cheveyo schreef:Bedoel je dat stuk van na de komma over Oudenhoorn of over het oplossen (proberen) van problemen op zich?
luxket schreef:De mensen die een buckstopper gaan gebruiken in samenwerking met annemarie of monty hebben vaak alles al geprobeerd.. Hun krijgen daar echt de 'extreme' gevallen... niet zomaar voor een bokje... Eerst kijken ze of het rijtechnisch enz opgelost kan worden...
promptertje schreef:Ik heb best vertrouwen in Monty en Annemarie dat ze het alleen in uiterste gevallen zullen gebruiken, maar het gemak waarmee enkele "volgelingen" hier over het ding praten vind ik verontrustend. Als ze zo weinig respect voor de integriteit van het paard hebben, dan vind ik het eigenlijk niet eens vreemd dat hun paarden in opstand komen. Je kunt alleen vertrouwen en respect verwachten, als je het ook gééft.