Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kinke schreef:haha Moniek, da's een goeie, in een naturals topic zeggen dat je dekens gebruikt om je paard kort in z'n vacht te houden, want wat is er nou natuurlijker dan een lekkere dikke wintervacht.
Daar kan ik me trouwens pas echt aan storen, dat je op wedstrijden niet hoeft aan te komen met een paard in z'n wintervacht!!! Waar slaat dat nou op????? Een paard in wintervacht is toch net zo mooi?? Vind het vreselijk dat een 'gepimpt' paard mooier wordt gevonden dan een paard waar al het haar nog aan zit! Een net gepoetst paard met wintervacht hoort net zoveel punten te krijgen als een geschoren paard mijns inziens. Het gaat toch om hoe je rijdt, niet om hoe glad je paard is??
Kinke schreef:ik snap je redenering, maar is dat zo of denken 'dressuurtrutten' dat dat zo is?
Ik zie ook wel eens paarden op een intensieve buitenrit die zich de pleuris zweten maar er ook niet bij neerstorten.
KiWiKo schreef:Kinke schreef:ik snap je redenering, maar is dat zo of denken 'dressuurtrutten' dat dat zo is?
Ik zie ook wel eens paarden op een intensieve buitenrit die zich de pleuris zweten maar er ook niet bij neerstorten.
Laat ik het zo zeggen![]()
dat dit mijn ervaring is....... een paard op buitenrit die zich de pleuris zweet, hoeft niet direct groot te reageren op een hulp of vraag van de ruiter
![]()
Als je met een paard een Z proef moet lopen die het ontiegelijk warm heeft, dan gaat dit altijd ten koste van het reageren op de hulpen/vraag..... ze worden tragerals het ware luier
en dat kan je niet hebben vanaf het M.
Neerstorten zullen ze niet zo snel![]()
![]()
@ moniek........ een zeiknat paard kan je best op het land zetten, is geen probleem...... sterker nog is beter dan op stal![]()
Kinke schreef:zo Moniek, dat is tenminste een reactie waar we iets aan hebben....
ik heb geen idee KiWiKo, mocht ik ooit over een jaar of -tig per ongeluk op M of Z niveau belanden, dan zal ik vast nog eigenwijs genoeg zijn om het toch te testen