Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jovarna schreef:Anouar15 schreef:Heb jij zo'n bokkie dat je ook kan gebruiken om de onderkant van de hoeven te doen?
Ja, dat kan hiermee. Het is een assteun (in hoogte verstelbaar) en op de bovenkant heb ik zelf een paar lagen ondertapijt bevestigd (lekker zacht), zodat Jovarna haar been erop kan leggen en ik bij de onderkant van de hoef kan zonder haar been op te hoeven blijven tillen. Ik kan het zelfs hurkend doen, en dat scheelt een stuk voor m'n rug!![]()
Hier een [img=http://www.mijnalbum.nl/Foto=QRNA8B8H]
fotootje[/img]

Pellie schreef:jovarna is dat zo'n steuntje voor auto's? zoiets wilde mijn eejee ook gaan aanpassen maar het kiepte steeds om bij gam
Anouar15 schreef:Dat snap ik, Anouar z'n hoeven groeien nu ook minder.
Maar ze schreef duidelijk dat de hoeven sneller groeide toen haar paard natuurlijk bekapt werd
) Toen mijn paard nog traditioneel bekapt werd stonken z'n hoeven ook altijd. Ik dacht dat dat zo hoorde.
Jovarna schreef:Pellie schreef:jovarna is dat zo'n steuntje voor auto's? zoiets wilde mijn eejee ook gaan aanpassen maar het kiepte steeds om bij gam
Ja, het is een assteun voor auto's. Je zou 'm op een plankje kunnen bevestigen en dan kun je je voet op het plankje zetten, zodat ie niet meer omkiepert.
dit bokje ondersteund nu de strontkar 
). russel schreef:Snap nl nog steeds niet waarom NB beter is dan TB
nu ben ik dus ook NB bezig. Maar ik doe niets aan de zool, ziet er ook niet raar uit of zo. De straal is ook niet langer maar gelijk aan zijn hoefwand. Nu gaat de zomer beginnen en dan kijken of zijn hoeven niet harder gaan groeien en zijn stand gaat veranderen, want dat moet er wel een smid komen, vijlen durf ik wel maar dat kost al moeite genoeg zo keihard zijn ze.

Echt heel jammer, want zulke foto's kan ik nooit meer maken (van toen ze TB werden)Wendy schreef:Heb je ook foto's?
Eigenlijk klinkt het heel goed zoals je nu bezig bent
Doe je ook wat aan de steunsels?
om maar zo te zeggen en bij deze paarden wordt er bij TB weet niet bij NB, van de hele zool iets af gedaan. Mijn paard heeft dus de neiging als de tenen te lang worden om achterover te komen te staan. Dus te lange tenen en het achterste stuk van zijn hoeven slijt dan ook helemaal weg, heeft geen kans te groeien. Zal hij wat verzenen hebben gaat hij ook wat hoger rechter omhoog groeien, klinkt wel raar, maar dan als hij zijn voet opneemt kan hij dat sneller doen. Toen hij nog op ijzers stond kon je dat heel goed zien. Hij moest naarmate hij langer op de ijzers stond en zijn tenen al een stukje gegroeid waren maar achter blijft plat, moest hij echt zijn voet opnemen en afrollen was soms niet gemakkelijk, veel struikelen en slordig lopen, maar hij had ook een fractie van een seconde meer nodig om voet af te rollen met wegzetten. Hij werd daar ook kort van in zijn lopen.