smurf schreef:@gouda ik denk dat de Parelli manier van rijden voor jou ook veel gemakkelijker is, er komt geen kracht bij kijken namelijk, het ziet er alleen niet uit zoals ze het hier graag zien, het is geen keurig dressuurplaatje
@kinke spannend hoor!
Eigenlijk vind ik gewoon lekker buiten kachelen ook leuker dan iedere dag maar dressuur
Ik had eigelijk een wat ouder paard gekocht om te recreeren (klein sprongetje, buitenrijden, wandelen en af en toe in de bak) maar nu een jaar verder moet ik ze nog steeds iedere dag trainen ivm haar spieren/nek en rug dus dat valt een beetje tegen maar ja alles voor het diertje. Ook zijn we erachter dat hobbelen in de bak niets voor haar is ze is gewend aan het werk gezet te worden (heeft wedstrijden gelopen en oefeningen in het z gedaan) dus blijkbaar was ze nog niet aan haar 'pensioen'als recreatiepaard toe. Hoop er igg een recreatiepaard aan over te gaan houden maar wat ik tot nu toe heb gezien als ze oprust stond in het land of paddock en alleen maar met haar wandelde
Een ontevreden en sjago paard (ook tegen andere paarden in ene vals) niet een paard om stil te zetten dus blijkbaar.