De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:28

Citaat:
Hoe is het met je platte wagen zoektocht?? Heb je al een andere op t oog?

nee en morgen moet ik eerst naar de Arbo arts en dan werken, volgende week 3 dagen studiedag/cursus/vergaderdag dus vorlopig is het weer van de baan Huilen Verdrietig

Ik pak de wagen van Klaas wel een keer mee en ik mag de recreatiewagen van een stalgenoot gebruiken, als ik Morrie tussen het lamoen gefrot krijg, maar eerst moet margreet even een kunstje doen met de strengen, want zoals ze nu zijn, kan er nog geen autoband achter

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:29

Kinke schreef:
Tja...wat moet ik daar nu op zeggen Haha! Knipoog
Maar de kans is groot dat je hem daar wel tegenkomt Tong uitsteken

Ach, zeg maar niks! Haha!
Ik heb even gekeken en hem bij mijn favorieten gezet. Ik ga het nog een poosje proberen, straks hebben we 's avonds toch wat meer tijd om te rijden en Jive soepel te trainen enz. maar mocht dat niet helpen ga ik zeker een keer een afspraak maken! (al kost die me dan wel 125,-! Wow! )

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 21:32

smurf schreef:
Citaat:
Hoe is het met je platte wagen zoektocht?? Heb je al een andere op t oog?

nee en morgen moet ik eerst naar de Arbo arts en dan werken, volgende week 3 dagen studiedag/cursus/vergaderdag dus vorlopig is het weer van de baan Huilen Verdrietig

Ik pak de wagen van Klaas wel een keer mee en ik mag de recreatiewagen van een stalgenoot gebruiken, als ik Morrie tussen het lamoen gefrot krijg, maar eerst moet margreet even een kunstje doen met de strengen, want zoals ze nu zijn, kan er nog geen autoband achter

Wat heerlijk dat je dus wel iets kunt lenen!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 21:33

De rel rondom nb/strasser van esther is bij HN ook weer bedaard... gelukkig maar.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:44

daar wel, maar nu is ze hier op Bokt bezig..... zelfs Frans himself heeft zich al gemeld hier en z'n zegje gedaan

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 21:46

smurf schreef:
daar wel, maar nu is ze hier op Bokt bezig..... zelfs Frans himself heeft zich al gemeld hier en z'n zegje gedaan

Ja, ik zag het.

Zou ik ook gedaan hebben als HN het forum van mij was. Ze zet de boel aardig in de negativiteit. Gelukkig zijn er veel mensen die vinden dat ze wispelturig is.

smurf, volgens mij had ik je op SSP getipd over hoefschoenen. Had hje dat al gezien?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 21:47

Aanvulling: op de vorige blz van DIT topic staat de leink naat de schoenen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:50

daar heb ik het op tinkerpraat al met haar over gehad maar ze woont aan de andere kant van het land.... ik kan mijn schoenen nog niet wegdoen, want als ie ooit voor de kar gaat, heb ik ze nog hard nodig.

Als ze om de hoek gewoond had, had ze ze zo kunnen proberen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:54

dank je voor je lieve woorden AM, hoe is het met Andor. Of is ie er nog over aan het nadenken. Hij was zo grappig. Overigens heeft hij wel een sportmassage gehad. Alleen aan zijn hals niet. Toen ik in de gaten had dat zijn spieren zo soepel waren heb ik de gewone druk gebruikt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:13

smurf schreef:

Heel fijn, ik ga er niet meer heen wat een gezeik zeg Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 01:08

Vraagje..
Heeft er hier iemand ervaring met een hoefebevangen paard & wat natuurlijk bekappen daaraan kan doen?
Ik ben benieuwd namelijk naar hoe & wat.... Hoofcare ken ik al en paardnatuurlijk ook maar ik snap het nog steeds niet helemaal.
Ik lees wel wonderverhalen enzo, maar ja... die heb ik vaker gehoord..

Alacairion.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 09:19

Ja ik heb een shetlander bekapt die hoefbevangen was geweest en daardoor afgekeurd was om voor de kar te lopen. Na drie keer bekappen is ze herkeurd en goedgekeurd!!!

Die shetlander is van Mainat hier op bokt.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 09:20

Alacairion schreef:
Vraagje..
Heeft er hier iemand ervaring met een hoefebevangen paard & wat natuurlijk bekappen daaraan kan doen?
Ik ben benieuwd namelijk naar hoe & wat.... Hoofcare ken ik al en paardnatuurlijk ook maar ik snap het nog steeds niet helemaal.
Ik lees wel wonderverhalen enzo, maar ja... die heb ik vaker gehoord..

Alacairion.

mijn merrie is een paar jaar geleden bevangen geweest. ze word nu sinds ongeveer een jaar natuurlijk bekapt daarvoor traditioneel. wat wil je weten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:05

Missy is ook hoefbevangen geweest. Ze loopt nu al weer jaren zonder ijzers en momenteel ook weer zonder hoefschoenen.

Helemaal goed komen doet het niet meer, maar als ze blijft lopen zoals ze nu doet teken ik er voor Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:15

deze toverkol (zo worden nb-ers elders genoemd) gaat voor het eerst in 2 weken naar het werk, ik wil niet weten hoe hoog de stapel op mijn bureau is......

Mijn afspraak met de Arbo is een uur vervroegd, dus ik kan nog 1 klas lesgeven..... Boos! als dat nog moet na dat gesprek, als ze me niet op non-actief zet ofzo

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:30

Schepers behandelt inderdaad ook mensen Haha! Z'n praktijk zit in Garderen en hij reist in principe niet voor individuele klanten.
Rodinde is Rodinde Hoogenraad en dat is een naam *LOL*

Morrie wil galopperen? Nou dan zal ik 'm wel weer eens een keer laten galopperen, hollen voor z'n leven! Whoosh!

Heeft lekker veel nut om bij Morrie je teugels heel kort te pakken
Dan gooit hij z'n brute kracht in de strijd, pakt vast en je hebt helemaal niks meer te vertellen. Ik geloof bij Morrie meer in licht contact en indien nodig een (zeer) krachtige ophouding en dan gelijk weer los. Dan maar niet netjes, beetje flossen op z'n tijd is goed voor z'n gebit Haha!

Die wedstrijd waar ik geweest ben was trouwens niet echt een succes, de bodem was echt superzwaar! Leek wel een golvend duinlandschap zo mul en heuvelachtig. En met de zon op het dak was het daar binnen nog bloedheet ook, net alsof je in de Sahara reed. Ik was er laatst ook al geweest en toen was het ok, maar nu hadden ze een nieuwe bodem....
Je zou je paard een peesblessure rijden in dat klapzand! Nes is gelukkig een sterk en stevig paard, die trekt z'n hoeven wel uit het zand en heeft er niet zo heel veel moeite mee (al droop het zweet eraf), maar er waren er bij die ongeveer 2 keer zo lang over een proef deden als normaal.... Ze zeiden het wel netjes bij het secretariaat hoor, dus je kon er rekening mee houden met losrijden en de losrijbaan was prima. Verder ook een prima organisatie, alleen echt jammer van die bodem.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:40

Zo. Even een weekendje turbo-omheining-zetten achter de rug. Nu weer even bijlezen.

Sflj: ik heb uitgebreide ervaring met Laarakker. Mijn paard is daar vorig jaar onder behandeling geweest; ik bel hem nu elk kwartaal voor een update. Hij heeft mijn paard manueel gemanipuleerd ("gekraakt"): heup rechtgezet en twee wervels achter in haar rug rechtgezet. Wat ik het fijne vind aan Laarakker is dat hij naast regulier dierenarts ook osteopaat is, en acupuncturist en homeopaat en en en Ziek ... Die man is zo veelzijdig! Hij kan zich echt een totaalbeeld vormen van je paard en heeft aan de hand daarvan een heel scala aan behandelingsmogelijkheden. Ik ben er vijf keer geweest met mijn merrie en met heel goed resultaat. Haar achterhand is weer helemaal goed. Haar voorknieën zijn versleten dus daar is een complete "genezing" niet mogelijk, maar met de juiste supplementen heeft ze daar absoluut geen last van.

De laatste drempel bij Lee waren haar voeten. Die kwamen nog bovenop haar andere problemen. Dat heb ik uiteindelijk zelf opgelost door een natuurlijk bekapper te laten komen. Vandaar dat ik dus ook in dit topic rondzwerf Knipoog !!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 11:00

Goedemorgen, wat een Lente weertje !!

Smurf:, succes met je werk!!
Grappig dat de TS vd schoenen al contact met je had!
Dat wist ik uiteraard niet.

Cookies: ik wist niet dat hij een sportmassage heeft gekregen! Wat is het verschil dan eigenlijk? Gisteren heb ik hem lekker met rust gelaten, vandaag gaat mijn moeder en ik zal vanavond even horen hoe het met hem is!

Alacacairion:zelf heb ik gelukkig geen ervaring met hoefbevangenheid.
Ik weet wel dat dat Natuurlijke bekappende meneren en mevrouwen dit euvel redelijk onder controle kunnen krijgen ,als het paard voldoende beweging krijgt, aangepast dieet heeft en correct wordt bekapt.
Ik weet ook dat de bekapmeneren zeggen dat bij bevangenheid het paard moet lopen en nog eens lopen. Dat mag dan gelukkig wel op het zand, bijv dmw longeren 2 keer daags.
Dit om de ontsteking eruit te laten gaan.

Succes ermee, want hij lijkt me vreselijk!

Mac: hoe is het met je veulentje?

Jil, kun je iets meer zeggen over de meeting, hoe laat en hoe wie wat enzo?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 13:07

Wat een dooie boel hier Boos!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:12

zal nog wel dooier worden binnenkort, als je ziet waar we coor uitgemaakt worden in dat andere topic, ik heb al aan de TEM knop gehangen, er is echt geen enkel respect meer voor ons op Bokt, ik denk dat we beter naar elders kunnen verkassen, heb al een leuk forum gespot, maar ik heb hier de link niet paraat.......

4 april weer naar de Arbo arts en tot die tijd werken wat ik kan en als het echt niet meer gaat kan ik afhaken......

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:12

ja...hihi ik probeer ook nog een beetje te werken tussendoor...en ik geloof dat het 'voeten' gebeuren zich momenteel even in een ander topic afspeelt!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 13:14

Nou Smurf, dat lijkt me echt niet nodig hoor!

Als jij met respect dingen opschrijft, hoeven ze ook niet over je heen te vallen!

En ik lach er maar om hoor.
Maar vind het wel erg jammer dat NB op deze manier een foute naam krijgt.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:16

Misschien is iedereen lekker buiten met de paarden. Zou ik ook doen als ik niet hoefde te werken Boos!

Zou wel zin hebben in een buitenrit maar tegen de tijd dat ik op stal ben en er iemand is om mee te gaan (kan niet alleen met Kaylee) is het al donker en de polder is onverlicht.

Heb gister een halfuurtje op Kaylee gehobbelt. Ze heeft een weekje rust gehad en dr knie is geslonken. Gelukkig kan ik weer wat met dr gaan doen want ze begon weer in hongerstaking te gaan maf paard. Ze krijgt 2 kg biks en 4 plakken hooi maar dat hooi sleurde ze door dr stal en dr biks deed ze uren over hoorde ik van de stalhouder. Hij heeft er van de week minder gegeven. Baal ik wel van want ze is nog steeds aan de dunne kant (wel verbetering sinds ze op de nieuwe stal staat) en hoorde dus dat ze pas half april naar buiten gaan. Gras is nog te kort. Eigenlijk zouden ze in maart gaan en daar had ik eigenlijk op gehoopd. Heb het idee dat ze op gras wel gaat groeien daar is ze dol op.
Staan jullie paarden weer op het gras?

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:19

...ik heb geloof ik al vaker genoemd, dat, hoe tevreden ik verder ook ben met Bruut zijn blote voetjes, ik ook niet erg achter de algemene 'NB-is-is-het-enige-juiste-toon' kan staan... Ik heb er niet zoveel verstand van...dus bemoei me inhoudelijk verder niet met de discussie...het valt me echter wel op, dat daar waar inhoudelijke uitleg gevraagd wordt over NB er niet veel reactie komt...het ontaard helaas toch weer in een soort moddergevecht...

En hoezo we??? Ik voel me niet verwant met mensen die menen ernstig zieltjes te moeten winnen voor NB hoor! (zeker niet als het op de HN toon gaat!)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 13:22

Gouda, dat is mooi dat je er weer hebt opgezeten!! Knipoog

Het is overigens tot 19 uur licht hoor!

En over je gras vraag:

Andor en Merrit lopen nu op het kurkdroge koeienpad, dat is heel lang en op een plek best breed.
Daar zet ik ze om 8.30 neer en trek ze er om 19 uur weer af.

Dit is nu zo´n 2 weken, want ze moesten eigenlijk binnen blijven, omdat het gras erg nat was.

De dames, de andere Haf en de Tinker, zijn dus gedegradeerd tot stalpaard. Zij lopen dus wel op het gras, dat ook echt wel aan het groeien is, ik zie de injectiesporen nog maar nauwelijks.

Ze lopen er maar 1 tot 2 uur op, om het gras te sparen.
Hier moeten ze met zijn 4 en de hele zomer op.

Heb ze liever de hele dag in het zand , dan een uurtje op het gras.
Wil ze ook s nachts buiten laten, ga ik morgen even met Reynold overleggen. Zal wel niet zo´n probleem zijn, want ze lopen het toch niet kapot en eten het gras niet.