MDJ schreef:Wat een mooi verhaal nadine_yvana! Heel bijzonder, ik ga zo je filmpjes bekijken!
Dankjewel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Knap nadine_yvana!
Ik blijf altijd bewondering hebben voor mensen die tuigloos rond gaan, of loswerken/wandelen in het bos. Ik durf beiden echt niet, terwijl ik helemaal niet zo'n onbetrouwbaar paard heb
[***] schreef:Niet opzoeken gaat 'm niet worden .. hier is niks anders dan graspaadjes in de buurt en 'm gewoon in de paddock laten staan is ook geen oplossing voor het probleem. Ik snap het verder ook niet, het is heel lang echt goed gegaan en dan is het stilaan weer begonnen, en lijkt het alleen maar erger te worden. Normaal kon ik het nog sturen door op momenten dat we over gras moesten mijn handen wat hoger te houden, zodat hij als hij dook tegen het halster op liep. Dat was voldoende, vond ik verder ook prima, vond het een uitdaging om op tijd te zijn (en was ik te laat dan had ik pech). Op die manier kon ik het grappig houden en er een spelletje van maken en dat vond ik prima zo. Maar vandaag trok hij gewoon door alles uit, en het ging gewoon echt niet .. en weet niet waarom ..
Zoals gezegd werkt de fase 4 wel, hij stopt meteen en haast zich vooruit. Probeert hij een paar meter verder weer is gewoon "neen" al voldoende om dezelfde reactie te krijgen, dus die fase 4 blijft wel hangen .. Alleen blijft hij dus toch steeds maar weer proberen, 100 keer per uur. Duikt hij niet naar het gras dan duikt hij wel de mais in, dat hij daardoor bijna verongelukt omdat er net een grachtje voor zit of dergelijke zal hem worst wezen ... En tegelijk bouwt hij bij elke "neen" een bepaalde spanning op, en dat keert zich dan weer op andere momenten tegen ons en daar zit ik ook niet op te wachten .. ik hou wel van rustig & betrouwbaar zeg maar ..