Air schreef:Ik vind het best bizar hoeveel mensen dit een vreselijk dierenmishandeling filmpje vinden maar het merendeel wel gezellig vrijwel iedere dag hun paard in de krul aan het trekken is.
Een normaal opgevoed paard heeft dit ook niet nodig, maar dit paard is duidelijk niet goed opgevoed. Dan zie ik toch echt liever dit dan een paard wat klappen met de zweep krijgt omdat het niet gehoorzaamt.
We vermenselijken dieren nogsteeds veel te veel en daar krijg je zulke paarden(en honden!) van. Liefde komt pas op de laatste plaats, hoe onmmenselijk dat ook is. Een dier is veel meer gebaat bij een duidelijke leider die rust kan brengen, dan iemand die alleen maar liefde geeft en geen leider is. Op het moment dat je leider bent kun je liefde geven, niet eerder.
Nou ben ik niet bekend met parelli en de fase's, maar weet wel dat ieder paard een andere hoeveelheid fase's nodig heeft. Het ene paard is gevoelig en heeft kleine stapjes nodig, bij het andere paard moet je direct groter inkomen.
volgens mij kun je gewoon liefde geven en tegelijk leider zijn....zonder te wapperen met een touw.