Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Waratje schreef:Fellor schreef:Het kan dus altijd beter naar mijn idee wanneer het niet wordt gedaan zoals ik het zou doen. Daarom doe ik het op de door mij gekozen manier.
Dus alleen de manier die jij kiest is de enige goede manier? Joh, ga toch fietsen. Er zijn heel veel manieren om netjes met een een paard om te gaan, zowel met als zonder labeltje eraan. Alles is afhankelijk van de combi, waar de ene persoon zich prettig mee voelt kan de volgende niets mee en voor paarden geldt hetzelfde. Als paard en mens een omgangsvorm hebben die voor die combi goed werkt is het wat mij betreft goed, ook al zou ik dingen compleet anders doen. Dat is een keuze die ook iedereen voor zichzelf moet maken. Er is echt niet maar 1 enige echte manier om met paarden om te gaan, het kan (binnen zekere grenzen, uiteraard) op heel veel manieren.Fellor schreef:NH is dus ideaal.
Andere aanpakken hoeven niet persé slecht te zijn, maar kunnen altijd beter.
JIJ VINDT NH ideaal, dat is niet hetzelfde als NH IS ideaal. NH is helemaal niet ideaal, goede omgang vanuit NH-insteek is goed, maar ik zie genoeg mensen "NH-doen" waarbij het woord "ideaal" niet echt als eerste boven komt![]()
(en inderdaad geldt dat ook voor mensen die niet aan NH doen, ook daar zijn genoeg voorbeelden van "niet ideaal" te vinden)
ikke schreef:aerdenhout1 schreef:Maar waarom gaat de africhting fout?? Omdat ze niet hebben leren sturen!!!
Het gevoel krijgen van een echt nagevelijk paard, de kracht van een paard dat een keer echt weg gaat vanuit achter, het aanspringen in galop op een hele kleine hulp, ik noem maar een dwars straat!!
Zodra het paard maar even iets niet doet zoals de ruiter het wil, is het de fout van het paard en mkan alleen NH de ...ruiter..... nog helpen!
Die africhting gaat fout omdat ze alleen dat plaatje in hun hoofd hebben, maar geen flauw benul van wat daar aan vooraf gaat. Hoe je het ook went of keert, het blijft geen-gel*l-trek-'m-in-de-krul, ook bij het gros van de NH-ers, als ze niet "opeens" de mening zijn toegedaan dat die krul geen enkel doel dient.
Fellor schreef:De mensen in jouw omgeving zijn toch duidelijk anders dan die van mij.... Een rondje NHforum zal je geen enkele geen gelul in de krul foto opleveren, dus wat dat betreft...
Waratje schreef:Fellor, je mag gerust denken wat je wil, geen enkel probleem. Waar ik een "probleem" mee heb is als mensen hun MENING als "de heilige waarheid" gaan bestempelen. "DE waarheid bestaat niet, alles is interpretatie". Dat is mijn bezwaar bij jouw posts. Je schrijft steeds "is" als je (hopelijk) bedoelt "ik vind", dat is een essentieel verschil in betekenis. Als je een boodschap wil overbrengen is het verstandig om je dan ook correct uit te drukken. Lijkt me iets dat je als instructeur ook zou moeten toepassen.
Wie ben jij (of ik) om te beoordelen of iemand "echt met NH bezig is"? Als zij zeggen NH te doen, is het niet aan mij om te zeggen dat dat onzin is, het zal wel hun versie ervan zijn. (Hou maakt het mij verder weinig uit wat iemand voor labeltje ergens aanhangt, ik kijk alleen naar hoe de combi wel of niet functioneert.)
En ik fiets dagelijks, komt helemaal goed
xxLarella schreef:Fellor schreef:De mensen in jouw omgeving zijn toch duidelijk anders dan die van mij.... Een rondje NHforum zal je geen enkele geen gelul in de krul foto opleveren, dus wat dat betreft...
Ik ben van mening;
Paarden hebben te luisteren naar de mens, dit ten alle tijden, i.v.m controle hebben over een dier van 600kilo.
Ondertussen dat mijn paard doet wat ik zeg, kijk ik ook naar me zelf of ik wel correct handel (tevens met les, en de juiste begeleiding).
Nogmaals, als je NH wilt doen is dat je eigen keus, maar Wanneer je NH doet, vind ik niet dat je mensen die niet NH doen af moet keuren maar met de zelfde waarde moet behandelen.
Fellor schreef:ikke schreef:Die africhting gaat fout omdat ze alleen dat plaatje in hun hoofd hebben, maar geen flauw benul van wat daar aan vooraf gaat. Hoe je het ook went of keert, het blijft geen-gel*l-trek-'m-in-de-krul, ook bij het gros van de NH-ers, als ze niet "opeens" de mening zijn toegedaan dat die krul geen enkel doel dient.
De mensen in jouw omgeving zijn toch duidelijk anders dan die van mij.... Een rondje NHforum zal je geen enkele geen gelul in de krul foto opleveren, dus wat dat betreft...
ikke schreef:Ik tref zeer waarschijnlijk geen geen-gel*l-trek-'m-in-de-krul foto's aan, maar afgaande op wat ik in de loop van de jaren wel heb gezien, leveren die foto's zeer waarschijnlijk genoeg andere stof tot kritiek.
Je kunt hordes meer fouten maken dan trek-'m-in-de-krul en vrijwel al die fouten tref je overal aan, ook in het NH-wereldje.
Oh, en dat zijn niet alleen foto's die op een ongelukkig moment zijn afgedrukt (publiceer die dan niet!!) maar ook live waarnemingen.
Nienke1308 schreef:NH Lijkt mij echt super. Kan iemand me daar wat over vertellen?