wie rijd er allemaal zonder zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:29

mylittlejoy schreef:
Ik reed met mijn merrie (die nu met pensioen is) de laatste maanden alleen nog maar zonder zadel. Heerlijke bosritjes gemaakt met alleen maar een hoepeltje om haar hals, helemaal geweldig.

Het laatste ritje heb ik een filmpje van gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=5zBxyWh4Wgg

ik heb ook even naar het filmpje gekeken maar dat paard ziet er zo gelukkig uit tijdens de buitenrit ik zou gewoon doorgaan want dat paard is echt happy en ze ziet er super uit en zit lekker in der vel zover ik het kan beoordelen!! :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:00

Waratje schreef:
mylittlejoy schreef:
Ik reed met mijn merrie (die nu met pensioen is) de laatste maanden alleen nog maar zonder zadel. Heerlijke bosritjes gemaakt met alleen maar een hoepeltje om haar hals, helemaal geweldig.

Het laatste ritje heb ik een filmpje van gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=5zBxyWh4Wgg

Waarom is ze nu met pensioen? Ze ziet er bepaald niet uit als een oude sok ;)

Ze is ook nog niet bijzonder oud, ze wordt 18 dit jaar. Alleen heeft ze een gevalletje van ernstige lage en hoge overhoef, waardoor ze erg moeilijk de winter doorkomt. Het dressuren ging al langzaam aan minder, maar 's zomers ging dat nog wel redelijk. De buitenritjes gaan d'r nog wel goed af, maar omdat ik zelf fulltime werk, had ik niet de mogelijkheid om doordeweeks die ritjes te maken. Toen ook nog eens een paard van een vriendin moest worden afgemaakt omdat ie niet meer kon lopen heb ik de beslissing gemaakt; nu kan ze nog rennen, springen en gek doen in de wei als ze daar zin in heeft, als ik nog een jaar wacht, lukt dat misschien niet meer.

Dus toen heb ik haar naar een stal dichtbij m'n moeder (bij Arnhem) gebracht, waar ze elke dag de hele dag naar buiten kan en het jonge grut daar mag opvoeden. Als het weer straks beter is, gaat ze met m'n nichtje een paar keer per week naar buiten en dan mag ze van mij nog 10 jaar zo rondhobbelen. Bij mij in de Randstad kon ze niet overdag de wei in, dus op deze manier kan ze waardig haar oude dag door. En ik kan zelf ook gewoon de auto instappen en daar een ritje maken...ik ben alleen wat langer onderweg!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:12

Mylittlejoy: dat heb je fijn geregeld voor je paard! :D :j

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:59

Inderdaad goed geregeld, nou zelf ook nog naar de omgeving van Arnhem :D
Beweging is inderdaad heel belangrijk voor paarden, zeker als ze op leeftijd komen. Alleen wil mijn 22-jarige nog wel eens wat overdrijven met buitenrit, heb er laatst toch maar de hackamore aangehangen, want met touwhalster stak ze echt een paar middelvingers op (en nee, bit is hier absoluut geen oplossing) en ik weiger om krachtsport te gaan doen. Die lentekriebels zijn toch best verrekte lastig :+
Nou ja, de avonden worden weer langer, kunnen we wat vaker naar buiten en wordt het vanzelf weer beter.

SIEMxFUNNY

Re: wie rijd er allemaal zonder zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:12

Mylittlejoy: Wat ziet ze er nog goed uit zeg! Mooi filmpje en de muziek vind ik ook echt goed gekozen erbij :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:15

Dank jullie! Het is idd een super oplossing zo. Zeker omdat m'n moeder haar paard daar ook heeft staan, dus ik met een gerust hart haar daar kan achterlaten.

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:04

@ mylittlejoy dan is het indd een hele goede beslissing!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:31

simodi schreef:
Vraagje: zijn jullie er eigenlijk vaak afgevallen toen je ook begon met draven zonder zadel?

(Om over galop maar te zwijgen ...) :+

1 keer, maar dat was omdat poownie een onverwachte bocht maakte. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:43

Ziet er echt heerlijk uit met alleen dat hoepeltje om de hals! Zo ver ben ik niet met Sheila. Ze schrikt erg snel van dingen en wordt dan vreselijk opgefockt, en dan heb ik toch liever het koppie erbij. :j Gister ook weer. We lopen heel rustig, en ineens hoort mevrouw een geluidje achter zich en hoppa ze wil wegrennen, gelukkig reageer ik dan snel uit mezelf. :P Maar dan blijft ze ook nog zeker een paar minuten 'vluchtgedrag' vertonen. Had dr in dr stal gezet, draai me om wil ze dr stal alweer uitrennen. :)) En ze is 27 hè. ;)

Ik heb ook wel een paar filmpjes.

Recent:
http://www.youtube.com/watch?v=MzCjJ2GS ... annel_page

http://www.youtube.com/watch?v=ohW0LV6n ... annel_page

Jaja poown loopt ook zo met me mee. :))
http://www.youtube.com/watch?v=47WquuH6 ... annel_page

Vroegâh:
http://www.youtube.com/watch?v=gIUsj5UD ... annel_page

En nog een andere poownie die ik een tijdje gereden heb. Was met zadel echt niet te rijden, steeds maar rennen. Zonder zadel ging het veel fijner. :j
http://www.youtube.com/watch?v=j7wZBkVA ... re=channel

Nee, geef mij echt maar een ruggetje zonder zadel, veel lekkerder rijden!

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:12

simodi schreef:
Vraagje: zijn jullie er eigenlijk vaak afgevallen toen je ook begon met draven zonder zadel?

(Om over galop maar te zwijgen ...) :+

te vaak om te tellen, ik leerde het op een grote kwpn er die heel hoog opgooide, en viel er dus minstens één keer pr dag af, heeft zeker een half jaar geduurd voordat ik werkelijk goed kon blijven zitten. maar ja je hebt talenten, en mensen die hopeloos zijn, ik behoor tot de laatste. :? :?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:01

Nou, ik ben ook geen groot talent hoor! En heb zeker geen geweldige zit! Daarom is zonder zadel zo goed, omdat ik merk dat ie daardoor wel juist verbetert. Maar ik heb geen zin in vallen .... ;)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:03

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:38

simodi schreef:
Nou, ik ben ook geen groot talent hoor! En heb zeker geen geweldige zit! Daarom is zonder zadel zo goed, omdat ik merk dat ie daardoor wel juist verbetert. Maar ik heb geen zin in vallen .... ;)

kan ik heel erg goed begrijpen ha ha ha. doe nu zelf ook vaker gewoon wat rustiger aan

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:38

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:54

@ Elenandra WOUW +:)+ :~ wat ziet er dat heerlijk uit zeg zo in spanje

Angelezno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:21

Mij niet gezien. Ik ben nog een onervaren ruiter.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:31

Nog ff oefenen dan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:59

Ik rij af en toe ook wel ns zonder zadel..
Meestal voor mijn houding, of als ik geen zin heb om te dresuuren :P

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 07:57

gister m'n paardje nog even zonder zadel gereden buiten, pony mee aan de hand. Maar damn wat heeft dat beest een gladde vacht :=

peterwas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:17

Ik ben sinds kort begonnen met paardrijden en krijg les in het rijden zonder zadel. Bevalt me super goed!

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:00

peterwas schreef:
Ik ben sinds kort begonnen met paardrijden en krijg les in het rijden zonder zadel. Bevalt me super goed!

das de beste manier. als je eenmaal zonder zadel kan rijden heb je een goede zit. daarna kan er wel eens een zadel op

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:02

StalDuijndam schreef:
dan wordt het wel tijd voor een zadel ;)
je moet natuurlijk niet er af vallen en last krijgen van je rug!
jep. heb gister een nieuw zadel gekocht. ben er erg gelukkig mee

peterwas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:34

fransis schreef:
das de beste manier. als je eenmaal zonder zadel kan rijden heb je een goede zit. daarna kan er wel eens een zadel op

Ja, en ik wil van mijzelf uit het ook zonder zadel kunnen. Ik heb nu twee keer met zadel gereden en je voelt je paard een stuk minder goed aan.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:50

woeliej schreef:
gister m'n paardje nog even zonder zadel gereden buiten, pony mee aan de hand. Maar damn wat heeft dat beest een gladde vacht :=

Oh dat ken ik! (al heeft hij nu nog een halve wintervacht) In de zomer lekker willen gaan buitenrijden zonder zadel, in je jeans.. En dan vergeten dat je hem zojuist met een lamsbontje hebt afgeveegt en er ook nog wat antiklit per ongeluk op de rug is gekomen... :D
Silver kan stijgeren op commando, afgezien dat ik het niet meer vraag nu deed ik het vorig jaar wel vaak.. En je dan vergeten vast te houden zonder zadel en er gewoon van de kont af glijden. :') Lompheid ten top natuurlijk...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:10

Vandaag nog lekker zonder zadel gereden en voor het eerst gedraafd. Au au, dat was botje-op-botje en zat niet echt lekker, ondanks dat mijn merrie een hele lekkere vlakke draf heeft }> !

Afbeelding