[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:05

@ Rianne: De kunststof versie heb ik nog nooit in het echt gezien. Ik ben er wel erg benieuwd naar.
@ Cesara: Fijn dat de wandeling zo goed ging Lachen
@ JoviBan: Dat klinkt heerlijk! Wat voor kleur heeft je huis?

@ AM en FC: Blijft Henna wel lang zitten dan? Ik heb altijd pakjes verf, altijd rood gehad dus. Ik denk dat ik wel weer terugga naar rood trouwens Knipoog Af en toe wat anders is leuk voor de afwisseling, maar ik kom altijd weer uit bij rood.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:38

RianneH schreef:
Ik kom net terug uit Beilen met mijn nieuwe barefoor cheyenne dry-tec! Ben er zo blij mee Haha! Morgen meteen uitproberen op buitenrit. Heb er zin in!
Vandaag ook lekker les gehad, maar ben nu echt gesloopt. Vanavond nog verjaardag, maar wil veel liever meteen mn zadel uitproberen.

Ik ga morgen ook mee!! Mag de trailer gebruiken en Chap mag bij Margo wel even in de bak staan om wat te wennen. Hoop dat het een beetje gaat lukken. Maar zien het morgen wel! Knipoog

Leuk dat je een nieuw zadel hebt. Hoop dat ie goed bevalt! Ik heb mn barefoot weer weg moeten doen, omdat ie niet breed genoeg was voor mn poown. Boos! Tot morgen Haha!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:48

@ RP.. ik vind het voordeel van henna dat de kleur lang mooi blijft, en dat het een natuurlijk product is (ik ben op mezelf ook erg natural..).. Ik deed het er 's avonds op en dan sliep ik er een nachtje mee.. het groeit gewoon uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:52

RedPassion schreef:
@ JoviBan: Dat klinkt heerlijk! Wat voor kleur heeft je huis?

@ AM en FC: Blijft Henna wel lang zitten dan?

M'n huisje is nu groen. Haha!

Ik gebruik ook al jaren henna. Ik ben rood van mezelf, maar de henna-kleur die ik gebruik (ik heb een vast mengseltje) vind ik mooier dan mijn eigen kleur. Ik doe het er iedere 6 weken in. En eigenlijk hoeft dan alleen het bovenste gedeelte. Henna spoelt niet uit ofzo; je zit alleen met uitgroei (wat ik afschuwelijk lelijk vind, dus vandaar elke 6 weken).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:54

cesara schreef:
ik ken ook wat mensen hier
volgens mij ook van het nhforum

Ja

Citaat:
@ AM en FC: Blijft Henna wel lang zitten dan? Ik heb altijd pakjes verf, altijd rood gehad dus. Ik denk dat ik wel weer terugga naar rood trouwens Knipoog Af en toe wat anders is leuk voor de afwisseling, maar ik kom altijd weer uit bij rood.

Ja, juist!

Voordat ik henna gebruikte, had ik gewone verf. Die was er na 2 weken alweer uit.
Henna slijt wel een beetje, maar blijft eigenlijk zeer goed zitten.

Vroeger sliep ik er ook mee. Nu loop ik er gewoon een avondje mee rond. Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:07

Ik loop er hooguit 3 uur mee rond. Knipoog

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:20

Wow dit topic gaat wel erg hard!
Ik ben zojuist terug van het verzorgen van mn eigen pony (en de pony´s waar hij bij staat, die horen er natuurlijk ook bij) en mn vakantiepaarden (dat is mn bijbaan Haha! ).
Vanochtend heb ik een Glucksrad van een medebokker overgenomen, die komt maandag met de post aan als het goed is. Daar ben ik alvast heel blij mee!
Vroeger heb ik ook een keer henna gebruikt, fijn spul, maar rood/oranje staat me voor geen meter, dan kan ik beter mn eigen kleur (heel donkerblond) houden.. Als je het warm in je haar doet is 45 min inwerktijd genoeg volegns mij? Ik maakte het papje altijd met heet water, werkt goed.
Oja toen ik vanmiddag op ´stal´ was zag ik wat bloed liggen in een soort van plasjes. Ik kon het eerst niet echt plaatsen, dacht aan opgeloste mest die water donkerder had gekleurt, maar dat kon het niet zijn want er stond daar verder geen water... Beetje raar dus. Waar ik later achter kwam was dat mijn pony bij 1 achterbeen, boven aan de binenkant een snee had en daarnaast ronde korst-bulten. Geen idee wat het precies is, het was heel vies en geen bloed te zien, dus een zo goed mogelijk schoongemaakt met een schone spons en water en royaal tea trea gel gesmeerd. Morgenochtend nog eens bekijken met een stalgenoot... Ik weet ook niet zeker of het een en het ander met elkaar te maken heeft, aan de andere pony´s heb ik in ieder geval niks gezien qua wonden ofzo.. Als jullie suggesties hebben hoor ik het graag!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:34

laura1986 schreef:
Waar ik later achter kwam was dat mijn pony bij 1 achterbeen, boven aan de binenkant een snee had en daarnaast ronde korst-bulten.

Niet gewoon een trap gehad?

laura1986 schreef:
Vroeger heb ik ook een keer henna gebruikt, fijn spul, maar rood/oranje staat me voor geen meter, dan kan ik beter mn eigen kleur (heel donkerblond) houden.. Als je het warm in je haar doet is 45 min inwerktijd genoeg volegns mij? Ik maakte het papje altijd met heet water, werkt goed.

Ik doe meestal de henna met wijn aanmaken. Anders citroensap. Vroeger droogde ik zelfs limoenen, speciaal voor de henna.
Ik doe er ook wel sterke koffie door, maar met de Senseoos van tegenwoordig, schiet dat niet op. Clown

Meestal doe ik half wijn, half hele sterke thee. Het blijft ook minimaal 2 uur zitten, maar als t langer intrekt, is de kleur mooier en intenser.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:48

cesara schreef:
ik ken ook wat mensen hier
volgens mij ook van het nhforum

yeps dat klopt Haha!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:03

Antheman schreef:
laura1986 schreef:
Waar ik later achter kwam was dat mijn pony bij 1 achterbeen, boven aan de binenkant een snee had en daarnaast ronde korst-bulten.

Niet gewoon een trap gehad?

Zou best kunnen, ik kon er niet veel van maken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:23

Kan inderdaad goed van een trap zijn.

Rianne veel plezier met je nieuwe zadel en hopelijk bevalt het goed morgen met de buitenrit.

De mensen die morgen hebben afgesproken om samen te gaan rijden veel plezier.

Ik heb de hele middag in de wei gewerkt, onkruid bespoten, gaas geplaatst, tegen kleine ontsnappende veulens. De pony's een stukje hoog gras bijgegeven aan de onbespoten kant van de wei. Alleen minder leuk nieuws, de muizen hebben aan mijn tuig gezeten. al zes jaar heb ik het zadel en tuig ophangen op stal, maar nu heb ik sinds deze week een nieuw enkelspan tuig tevens het enige niet ingevette tuig en daar hebben de muizen aangezeten, gelukkig maar een klein hoekje, maar toch. weet iemand de oplossing tegen muizen. Geen gif strooien, want dat heb ik ooit geprobeerd en toen lag het gif de dag erna in mijn wei, waar de paarden eraan konden.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:30

@ sonjim.. een stalkat.. bij ons werkt dat echt super..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:41

stalkat is het meest effectief! En anders die gifdoosjes, dat beland als het goed is niet in je wei!

Laura, klinkt als een trap... gewoon in de gaten houden dat het niet warm word en vies! Maar ook weer niet teveel mee rotzooien en de natuur zn werk laten doen...

Iedereen lekker bezig rondom huis/tuin/weiland e.d. Ik ben jaloers!! Mis mn paardjes nu zo erg... al 2 weken niet gezien en moet nog wel 1 a 2 weken minimaal voordat ik de autorit weer aan kan (knieoperatie). Sowieso lijkt het me heerlijk om mn eigen paardjes bij huis te hebben maarja het balkon is wat klein daarvoor Tong uitsteken

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:46

Hahaha wij hebben nu ook een balkon al zou ik ze het liefst daar alle 4 opstapelen Huilen van het lachen

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:56

@Zwerte
die twee weken zullen wel korter duren dan je denkt en kun je binnen kort weer lekker naar je paardjes

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:01

ja alleen jammer dat ik dan alsnog alleen maar kan kijken... zit nog met mn been in een spalk en dan is 1 zacht duwtje al teveel... pfff wel afzien hoor! Maar over een half jaartje ben ik van alle gezeur (hopelijk!) af!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:07

jaaaa een stalkat is echt het beste tegen de muizen. bij ons is er 4 maanden geleden een verdwaalde kat aangekomen. we hebben ze geadopteerd en nu vangt ze voor ons muizen Lachen We geven haar 2 keer per dag eten en ze heeft een mandje in de zadelkamer gekregen. We hebben haar enkele weken moeten missen toen ze gesteriliseerd werd door de mensen van het felix project. Zij vangen straatkatten op en steriliseren of casteren ze en zetten ze terug uit in het gebied waar ze zaten. En sindsdien is er geen enkele muis meer te bespeuren.. althans meestal... want het gebeurd wel eens dat we 's morgens een dode muis vinden in haar kom Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:11

Oh ik háát muizen iig als ze dingen gaan stukmaken enzo...
Ik heb toch al mijn spullen in de auto dus ik heb er verder geen last van Haha!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:12

@ zwerte.. dat lijkt me echt verschrikkelijk.. ik hoop voor je dat dat half jaar snel over is..
@ bojangles.. aan je onderschrift te zien hoef je ze niet lang meer te missen..

Wij hebben ongeveer 15 stalkatten, er is dus geen muis te bekennen..

Ik ben vast de enige die zijn paard niet per se aan huis moet hebben, maar hij staat op een paar minuten fietsen hier vandaan..
Er is daar een hele dag toezicht, we hebben een superweide..
Ik ben echt supertevreden over mijn stalling..
Het lijkt me zo veel werk om alles zelf te doen, en daar heb ik eerlijk gezegd geen tijd voor.. ook omdat ik onregelmatig werk..

edit: @ sonjim.. misschien wil een stalen kast ook helpen.. of goed afsluitbare boxen van tupperware of zo..

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:14

Zwerte schreef:
Laura, klinkt als een trap... gewoon in de gaten houden dat het niet warm word en vies! Maar ook weer niet teveel mee rotzooien en de natuur zn werk laten doen...

Het was dus al vies.. dus heb ik het maar schoongemaakt met wat water (ook om te zien wat het nu was), maar dat heeft niet echt heel veel geholpen. Ik zie het morgen wel, het zal wel meevallen, maar het is meer dat ik bloed (ofzo?) heb zien liggen. Dan denk ik meteen dat er iets aan de hand is, want anders ligt er geen bloed, toch?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:17

tja bloed lijkt al snel heel erg. Als je het niet vertrouwd gewoon een DA erbij halen, misschien moet het toch gehecht worden ofzo (dan moet uiteraard eerst dood weefsel verwijderd worden)
Iig opletten dat het niet echt heet gaat worden, dat er dus geen ontsteking in komt!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:17

Ik heb een stalen kast voor de dekens enzo, maar mijn tuig past daar niet meer bij, stalkat ben ik al langer over aan het nadenken, maar dat vind ik dan weer zielig, omdat die dan alleen in de wei zit, zonder mensen de hele dag, niet dat die kat dat wat boeit waarschijnlijk.

Fitzchivalry, kun je niet 2 katten missen, hebben ze gezelschap van elkaar en ik geen muizen meer.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:20

@ sonjim.. als je er om kunt komen vind de boer het vast goed.. hij probeert iedereen een kat aan te smeren. jammer dat je zo ver weg woont..
mss eens rondvragen op een boerderij in de buurt.. ze hebben vaker een kattenoverschot..

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:20

Kan je je tuig niet in een afsluitbare bak doen?

Mijn tuig past in een grote boodschappentas... En dan had ik hem altijd in een afsluitbare kist.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:24

Pff heb hier echt dringend katten nodig. Ik pak vandaag een halve bot hooi op, voel iets harigs aan mijn handen en jawel hoor, een half verrotte muis Clown Zeker van het muizengif gegeten ofzo.
Heb echt gegild Vork