De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 00:56

We bekijken het idd allemaal uit ons eigen straatje }> .

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:06

angela88 schreef:

Goed dat je het toch aandurft om de shet onder handen te nemen Antheman, hij is je waarschijnlijk erg dankbaar Clown !

Oeps sorry Jackie, had even niet goed gekeken! Bloos ........

Arabesk schreef:
Eigenlijk had ik het niet zo op zweverig natuurlijk geneuzel , maar al snel bleek dat het helemaal niet zweverig is. Hun cursus is redelijk wetenschappelijk onderbouwd en heel nuchter.

Ik heb dezelfde curus gedaan! na het lezen van hun site had ik zo iets van (ik had net m'n pony op ijzers gezet door de gevoeligheid) hmmmm, ik denk dat ik haar toch maar weer van de ijzers ga afhalen, dit is niet m'n bedoeling. Ik me dus ingeschreven voor de cursus en helemaal enthousiast geworden.

Arabesk schreef:
Het valt me op dat bij mij in de buurt het aantal zelfbekappers erg toeneemt! Ik weet niet of dit ook zo is bij de andere NB-ers in de buurt?

Ik weet dat een soort mede eigenaar van de manege (ik weet niet precies hoe het zit) zijn eigen paarden ook natuurlijk bekapt, helaas gaan de paarden in de manege zelf naar een gewonen hoefsmit en zijn er enkele beslagen. Van een 1 paard kan ik het me goed voorstellen dat ze hem op ijzers laten. Hij had HKO en kon letterlijk niet meer op zijn benen staan. Door het paard met speciaal beslag opnieuw te leren lopen (hij verdeelde zijn eigen gewicht niet goed) loopt hij nu weer dagelijks mee in de manege, met veel plezier! (zonder de ijzers was het nooit zo snel gegaan en had hij waarschijnlijk niet meer geleefd..). Van de andere paarden vind ik het jammer. gelukkig proberen ze het wel zo lang mogelijk zonder ijzers, dus dat is in ieder geval al een mooi uitgangspunt!

Verder ken ik eigenlijk geen zelf bekappers, maar ik ken hier in de buurt ook niet zoveel mensen met paarden... Op de pensionstalling die bij de manege hoort staan de meeste paarden helaas op ijzers.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:12

@Sox: jij bent goedkoop uit voor kappen. Ik betaal Euro 30 per paard. En dan komen er nog flintertjes af.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:15

30 euro!!!!!!!!!!!!!!!!! Ziek

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:18

Waarom denk je dat ik het zelf doe Lachen

Ik heb vorig jaar 1x een smid over de vloer gehad en dat hoop ik zo te houden Lachen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:27

angela88 schreef:
waar wonen jullie eigenlijk allemaal? en waardoor zijn jullie natuurlijk gaan bekappen? ben een beetje nieuwsgierig... Lachen

Ik woon in het prachtige Drenthe, tussen Assen en Groningen Haha!
Mijn friese merrie Kinke werd vorig jaar maart ernstig hoefbevangen, we hebben (met succes gelukkig) het hele medische traject doorlopen, 1 1/2 week Emmeloord, open toon ijzers, zooltjes, pijnstillers, bloeddrukverlagers etc.etc. Inmiddels was ik flink aan het bijlezen over hoefbevangenheid etc. Op een gegeven moment kwam ik op de site van PN terecht en zo is het kwartje eigenlijk gevallen Bloos Na de laatste controle in Emmeloord (in augustus) heeft Fred (dezelfde bekapper als die van Sox) eerst haar achterhoeven bijgewerkt en een aantal weken later d'r ijzers verwijderd en sindsdien bekapt hij haar Lachen
Ik ben erg tevreden, hij legt alles goed uit, bekapt in jouw tempo en volgens mij moet het eerste paard wat Fred over de zeik kan krijgen nog geboren worden Haha!
Alvast een waarschuwing voor je......binnenkort kijk je bij ieder paard wat je ziet eerst naar de hoeven en dan pas naar de rest Knipoog Haha!
Is een virus wat heerst onder veel gebruikers van dit topic Bloos

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:57

Kinke schreef:
[Alvast een waarschuwing voor je......binnenkort kijk je bij ieder paard wat je ziet eerst naar de hoeven en dan pas naar de rest Knipoog Haha!
Is een virus wat heerst onder veel gebruikers van dit topic Bloos
[/quote]

Daar had ik eigenlijk na de cursus al last van..... het is bijna irritant. (hopelijk wordt het niet nog erger!) Als het aan mij ligt zou ik met vijl en mesjes naar de manege gaan om de hoeven van het paard waar ik op rij eerst even netjes te maken....maar ja, dat kan natuurlijk niet....... Haha!

Het is HET grote nadeel van de cursus/het gaan zelfbekappen, dat je vervolgens overal om je heen slechte (of niet zo goede) hoeven ziet....en dan kriebelt het bij mij!!! Haha! , maar ja, ik moet me inhouden, het zijn niet mijn paarden...en ik zou ze ook niet allemaal willen bijhouden..... is mijn rug denk ik niet zo blij mee Bloos

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 10:13

bij nader inzien wonen mijn paarden geloof ik al bijna in natuurlijk bekap land. mijn stalgenoten bekappen hun paarden ook zelf sindsdien ze mijn boek van Jaime Jackson een keer geleend hebben.

verder komt Wout Overbeeke bij nog twee mensen aan dezelfde weg en de Arabierenfokker aan het begin van de weg laat zijn paarden door Fernand van Gene bekappen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 10:55

Ik vind het bijhouden van de hoeven van mijn eigen paard al meer dan genoeg. Er wordt wel eens aan mij gevraagd of ik even .... maar helaas. Mijn rug zegt nee en er gaat toch altijd veel tijd in zitten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 12:34

Iki heb de foto's van de hoeven van Wit en Orlanda op het internet gezet!

Zie de links in mijn onderschrift!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 12:34

jackie schreef:
bij nader inzien wonen mijn paarden geloof ik al bijna in natuurlijk bekap land. mijn stalgenoten bekappen hun paarden ook zelf sindsdien ze mijn boek van Jaime Jackson een keer geleend hebben.

verder komt Wout Overbeeke bij nog twee mensen aan dezelfde weg en de Arabierenfokker aan het begin van de weg laat zijn paarden door Fernand van Gene bekappen.

Toen Fernand bij mij kwam ,bij de Erik op Eindegooi, was hij nog nooit in die buurt geweest!

Ik wil best mensen helpen ,maar sta gelukkig niet op een pensionstal.
dus tussen de ankydekjes en ijzervreters is echt geen behoefte aan zo'n halve gare als ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 12:52

@angela88: ziet er netjes uit hoor, daar zouden die van mij jaloers op zijn Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 13:03

Sugarmiss schreef:
@angela88: ziet er netjes uit hoor, daar zouden die van mij jaloers op zijn Lachen

DANK !!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:41

nette voeten Lachen
Heb een vraagje over de laatste foto van Orlanda....zie dat er een paar lijnen over lopen, enig idee wat dat betekent?
of zie ik het verkeerd?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 19:27

ARA!!!!!

Podium te koop op TK voor een zeer nette prijs!!!

zit achter Martijns PC< kan niet knippen en plakken hier.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:06

Citaat:
Toen Fernand bij mij kwam ,bij de Erik op Eindegooi, was hij nog nooit in die buurt geweest!

hoe lang is dat geleden??

mijn paarden heeft hij een jaar of twee geleden een keer gedaan omdat hij toen ook de paarden van de arabierenfokker moest doen en de twee arabieren van een vriendin van mij die op de stal van Barbara ernaast stond.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 20:09

jackie schreef:
Citaat:

hoe lang is dat geleden??

mijn paarden heeft hij een jaar of twee geleden een keer gedaan omdat hij toen ook de paarden van de arabierenfokker moest doen en de twee arabieren van een vriendin van mij die op de stal van Barbara ernaast stond.

Eh, effe rekenen,
toch wel een jaar of 4 geleden!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:59

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:14

De CD Rom "Elements of the distal limb" is binnen. Het ding is geweldig. Heel veel informatie over botten, gewrichten, banden, pezen, bloedvaten en zenuwbanen. je kunt de afbeeldingen alle kanten op draaien en laagjes eraf klikken enzovoorts.

en nu de giller:

hoefbeentje natuurlijk parallel met de grond en LAGE HIELEN zoals bij NB. en in de vermelding van alle bronnen alleen conservatieve namen Haha! Haha! Haha!

en ik durf te wedden dat de verhoudingen, graden en hoeken precies dezelfde zijn die ook Mw. Strasser aanhoud.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 21:16

jackie schreef:
De CD Rom "Elements of the distal limb" is binnen. Het ding is geweldig. Heel veel informatie over botten, gewrichten, banden, pezen, bloedvaten en zenuwbanen. je kunt de afbeeldingen alle kanten op draaien en laagjes eraf klikken enzovoorts.

en nu de giller:

hoefbeentje natuurlijk parallel met de grond en LAGE HIELEN zoals bij NB. en in de vermelding van alle bronnen alleen conservatieve namen Haha! Haha! Haha!

en ik durf te wedden dat de verhoudingen, graden en hoeken precies dezelfde zijn die ook Mw. Strasser aanhoud.

Cool!

De maker(s), komen die uit de reguliere hoek??

Maar hoefbeentje paralel, is toch ondertussen ook doorgedrongen in de Reguliere smederij??

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:33

het productieteam bestaat onder meer uit

Dr. Jim Moore, Dr. John Peroni en Dr Andy Parks, Paardenartsen

bronvermelding onder andere:

The Equine Distal Limb, An Atlas of Clinical Anatomy and Comparative Imaging,
van Jean-Marie Denoix

Color Atlas of The Horse's Foot, Christopher C. Pollitt

zo regulier als wat........ Cool

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:35

Citaat:
Maar hoefbeentje paralel, is toch ondertussen ook doorgedrongen in de Reguliere smederij??

zou je moeten denken..........

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 21:36

Lijkt me een mooi pakket Jackie! Als je alles kunt laten draaien en bewegen!

Hoe kwam je dit op het spoor eigenlijk? Of is dit een TE intieme vraag? Tong uitsteken

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 21:39

jackie schreef:
Citaat:
Maar hoefbeentje parallel, is toch ondertussen ook doorgedrongen in de Reguliere smederij??

zou je moeten denken..........

Toch in de vele discussies hier op bokt, over NB versus regulier, lees /hoor ik veel over dat hoefbeentje wat parallel (Ja, nu wel met dubbel L!! Botervliegje, voordat ik ook in het blooper dingetje sta Clown ) met de grond moet staan.

Maar ja, misschien zijn dat "reguliere" mensen die al veel gelezen hebben.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:50

aangezien ik nog vele paardenvoeten zie waar het hoefbeentje godsonmogelijk bodemparallel kan zijn geloof ik dat er nog plenty hoefsmeden, paardenbezitters en DA's zijn die misschien wel problemen hebben met ruimtelijk inzicht.