[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:50

Haha, eerst lezen ara

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:52

ik struin bokt af op hoefprobleem topics en ga dan 'spammen', heel rustig wijzen op alternatieven, doorverwijzen naar diverse sites enzo .
(ja ja bekentenis!)

van sperriempjes etc heb ik te weinig verstand dus die kopieerde ik hier ongezien in

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:55

Heel apart trouwens, ik had mijn vriendin wat Parelli DVD's geleend. Na het een beetje bekeken te hebben vond ze het niet meer interessant, want een heleboel daarvan deed ze al met haar paard... ze rijdt immers western

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:55

Arabesk schreef:
ik struin bokt af op hoefprobleem topics en ga dan 'spammen', heel rustig wijzen op alternatieven, doorverwijzen naar diverse sites enzo .
(ja ja bekentenis!)

Leuk dat je het toch nog even meldt...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:59

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:00

hahahaha bijna tegelijkertijd heb ik die in natuurlijkbekappers gezet in de HK

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:01

maar verder gaat alles goed met ons

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:04

wij lijden niet aan een ijzer-obsessie

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:05

Nee hoor, hoe kom je daar nou bij

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:07

En toen lag bokt eruit bij mij. Zeer rare foutmeldingen.
Maar je gaat er toch naartoe Wendy. Leuk.

He Jovarna

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:09

Ja, ik ga er toch naartoe... hoe verder ik kom, hoe leuker het wordt

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:12

Ach als dat weitje eenmaal weer op orde is, heb je het super geregeld.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:15

Precies

Even de fundamenten opgraven en het komt helemaal goed

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 08:32

over die sperriem: al hijs ik het bit zoi hoog op dat het achterin z'n strot zit, Morrie krijgt z'n tong erover, wat voor bit dan ook: ongebroken, gebroken, dubbel gebroken....... maakt niets uit, met sperriem heb ik nog nooit gereden, die zijn veel te kort voor Morries neusje

Ik laat Morrie echt niet nog een keer enten dus, de vorige enting was 4 maart 2005, zaten een paar weken tussen, als ik aangehouden wordt met de trailer heb ik sowieso al een hoop gedonder: geen chip, maar dna....... in al die jaren met paarden door Europa slepen ben ik echter nog nooit aangehouden *klopt af* en hoeveel paarden zonder enig papier we uit Oostenrijk gehaald hebben weet ik niet: veel. Zo ook Morrie, de papieren werden nagestuurd

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:32

tjonge zeg de hele dag geen Bokt en nu is het terug, is het compleet anders, ik hou niet van veranderingen...... daar moet ik op voorbereid worden en langzaam aan kunnen wennen.....

Moet zo ook alweer weg, naar stal en Ara ergens oppikken

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:53

Wat is 't hier stil vanavond... Smurf en Ara zijn naar een parelli-clinic maar waar is de rest?
Ik vertelde eergisteren dat mijn paardje kreupel was. Omdat ie nogal gevoelig is voor hoefzweertjes toch maar even voor de zekerheid de hoefsmid gebeld. Er zat idd een klein zweertje in z'n hoef, hopen dat dat het euvel was.... Mijn paardje is wel een beetje kleinzerig (zegt de boer maar is eigenlijk ook wel zo maar dat zeg je niet over een kerel toch?!) dus dat ie moeilijk loopt met een miniscuul zweertje zou heel goed kunnen. In ieder geval is ie nu uitgesneden en staat ie in een zak met een héél klein laagje Biotex... Als ik de zak volgooi ontstaat het volgende probleem weer: mok...
Over Biotex zijn tegenwoordig ook de meningen enorm verdeeld. Ik moet zeggen dat het bij mijn pony altijd super werkt (hij heeft nogal regelmatig wondjes wat bijna altijd direct tot een ontsteking leidt).
Dat brengt mij gelijk tot de volgende vraag: heeft iemand hét perfecte middel om de afweer te verhogen? Jerry heeft zijn hele leven al last van wondjes (door spelen oid, niet zomaar natuurlijk) die vervolgens snel gaan ontsteken. Hij ziet er verder prima uit, glimt, is happy, krijgt in de winter wat extra vitamientjes...

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:59

Wendy schreef:

*ben beelddenker*
Zie een paard dus echt in een soort slomotion gang over meters hoge hindernissen heen springen ... Beetje alsof ie geen last van de zwaartekracht heeft, zwiepend staartje erachteraan

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:06

Ik ben inmiddels ook gearriveerd, dus je bent niet meer alleen, IMJ.

Over de mok van je paardje:
Mok komt vaak van binnenuit en heel dikwijls wanneer de darmflora niet optimaal (tot slecht) is.
Heb je je paardje al eens laten doormeten door een holistische DA? Kan ik je echt aanraden! En ik zie ook zeker verband met de slechte weerstand en wondjes.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:15

Jovarna!!!
Toevallig wel (terwijl ik helemaal niet zo heel gek ben van alternatieve geneeswijze, ben een beetje nuchter in dat soort dingen hij zou toen een van de weinige paarden zijn die niets mankeerde ?! alhoewel, zij was geen DA, wel iets holistisch). Maar hij heeft het alleen als het buiten vochtig is, smeer nu al 2 jaar als de grond nat is met enige regelmaat Helosan (ken je dat? Beetje uiercreme-achtig goedje uit scandinavie met antiseptische werking) Sindsdien heeft ie geen mok meer gehad! Maar in een zak met water zetten is de goden verzoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:22

En wat kwam er toen uit? Heeft hij/zij het voer van je paard ook gemeten?

Vocht is dus vaak een trigger, niet de oorzaak.

Nee, dat spullie ken ik niet.
Wat ook wel helpt, is ....... potverdikkie, kan ik niet op de naam komen, een homeopatisch crème-pje. Denk denk....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:29

Toen kwam er dus uit dat ie helemaal oké was. De meetse anderen op stal mankeerde wel iets, ga er dus vanuit dat ze het niet zo maar zei..
Smurf kan ook een beetje pendelen, die doet het wel eens (ook voer idd) Zal haar ook nog eens vragen: Smurf, bij deze dus!

Ik weet niet wat jij bedoelt maar ben heel tevreden met mijn goedje
!! Zal dit ook zeker blijven gebruiken en is helemaal niet zo duur!!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:30

Wat leuk trouwens dat jouw paardje een veulen krijgt zeg!!! Ben je van plan hem/haar zelf te houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:35

Zodra 't mij te binnen schiet, laat ik 't weten. Het is iig van Dr. Vogel.
Dat ik er toch niet òp kan komen......

Jaaaa, het veulen blijft!!!
Nog 5 weken te gaan..... (of iets langer of korter, kan ook natuurlijk ).

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:45

Wat geweldig zeg!!!
Ik verzorge toen ik 12 was een merrie. Zij was drachtig en toen ik op een dag op stal kwam keek ze kwaad (oren in haar nek, een beetje dreigend)... Ik begreep er niets van, dat deed ze echt nooit! Toen ik de stal in liep struikelde ik bijna over......een veulentje (zo lief ).... hij was een week of 3 te vroeg geboren en de boer had niet gemerkt dat ze aan het veulenen was. Hij was dus helemaal alleen geboren, gelukkig was alles goed gegaan. Het veulen was totaal niet bang voor mij, ik had zelf het idee dat dat misschien kwam doordat ik altijd met de merrie aan het kwekken was en het veulen mogelijk mijn stem herkende.
En nu heb ik dit veulen inmiddels bijna 15 jaar!!! (10 april is ie jarig)!!
Ik vind wel dat je een bijzondere band met je paard krijgt op die manier, (aan de andere kant heb ik nooit eerder een eigen paard gehad en eigenlijk kan ik dus niet zeggen of de band groter is dan de band die iemand heeft met een paard die als volwassen gekomen is .)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:50

Wouw, wat een geweldig verhaal!
Ja, dan moet je vast en zeker een hele hechte band hebben samen!
Het veulen leert in de buik inderdaad al je stem kennen. En ook herkent hij volgens mij wel het gevoel van je handen. Tenminste, 'mijn' (Jovi's) veulen reageert vrijwel meteen zodra ik begin te kletsen en/of mijn handen op Jovi's buik leg. Heel bijzonder!
Had jij ook al contact tijdens de zwnagerschap? Ik word er ontzettend happy van!