[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:07

modelleren
dat ga ik ook doen leuk joh

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:09

Arabesk schreef:
modelleren
dat ga ik ook doen leuk joh

Ik geloof dat het nogal saai is ja

Snovje

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:32

Hai hai neen ik ga niet modeleren.....ik ga werken bij ecologica.
Ecologica is een ecologisch advies bureau. Ik heel veel verschillende dingen doen o.a :
- Inventarisatie flora en fauna
- ontheffingaanvragen
- gebieden ontwikkelen en inrichten op het gebied van natuur
- subsidies aanvragen
- enz......

Mijn haf wordt in juli 3 jr...... en de training is echt super....met de schriktraining gaanwe heel snel vooruit. Het loswerken lukt ook maar gaat iets langzamer....maar ik heb geduld! Ze is nog jong...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:34

zo alle spuiten zitten er weer in, ik kreeg Polly dus niet te pakken, die had vast een opdonder gekregen van het schrikdraad want al sik het handvat pakte, trok hij zichj los en was weg, samen met een stalgenoot en een bakje brokjes lukte het later wel, 1 die het schrikdraad open deed en 1 die de pony erdoor duwde....

DA schrok zich dood van polly en Morrie: véél te dik, tegen hoefbevangen aan, moeten op stal mogen niet meer buiten...... tja... nooit gehoord van insulineresistentie en wintervacht dus...... en een shet die 24/7 buiten is mag wel een laagje vet hebben....
Beide hebben hun "boost" gemist, whatever en mogen niet aan wedstrijden deelnemen en niet in de trailer vervoerd worden...... jammer hoor.....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:33

vanmiddag kennis gemaakt met een nieuwe stalgenote.
Arabesk stond erbij en voorspelde dat ik binnen een week ruzie zal hebben, ze keek namelijk erg afwijzend naar mijn zadel en parelli-equipement het is mij ontgaan uiteraard....

Ara had een kuil voor een ander gegraven maar viel er lekker zelf in *hahahaha* ze had haar bolide tegen mijn voorbumper geparkeerd, maar toen ze wegging, had iemand anders een auto strak achter haar gezet, errug grappig: 10 x steken voor ze weg kon tijden

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:45

mijn stalhouder gaf me nu eindelijk gelijk dat ik de tandarts heb laten komen voor Walter... heerlijk koppig die vent, het ging hem niet makkelijk af haha

En ik heb op marktplaats een schrikdraadapparaat op de kop getikt voor 25 euro, mooie meevaller!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:49

*haha* lijkt "onze" boer wel

hij loopt nu te zeuren over m'n patser-auto en dat ie het stalgeld voor mij gaat verhogen, de nieuwe stalgenote heeft nog een véél duurdere en nieuwere jeep en 3 paarden

ons melkmeisje rijdt wel eens in een BMW en dan roept iedereen dat melkmeisje met de h oerenbak is

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:50

ik heb geen geld, en ik ben blijkbaar ook nog geen 18 want ik kom altijd op de fiets

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:00

ik heb nu geen geld meer...... maar ik moest toch een trekauto hebben, de trailer kan ik zo meenemen van een stalgenoot en als ik verder wil met Parelli, zal ik toch met Morrie naar de bron moeten, Lunteren in mijn geval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:18

Jovarna heeft vanmiddag een inenting gehad (ja da's toevallig hè; dankzij jullie werd ik nog even herinnerd om het entingsboekje mee te nemen ).
M'n DA merkte op dat Jovarna er zo goed uit ziet. Hij keek nog 'es een keer en zei "Ja, ze ziet er érg goed uit!". Hij vond haar ook niet dik voor een hoogzwangere dame, hij vond haar "mooie drachtig".
En later, toen we op het punt stonden om weg te gaan, zei hij nog eens "Ze ziet er echt ontzettend goed uit!! Niet te dun, niet te dik, ze is in een super conditie, echt super!!" Hij was gewoon onder de indruk....!

Dan ben ik wel trots hoor, met al die complimenten. En dat alles op 'the natural way'!

Nog 5½ week te gaan.... Het veulen is erg beweeglijk (arme Jovarna soms ). Ik wil al die bewegingen toch 'es op een filmpje vastleggen!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:19

steekt hoofd om de hoek, alles nog goed hier?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:20

hé da's typisch. bij ons staat een pony die in juni moet veulen en die mocht niet ingeent worden, want ze enten geen drachtige merries
ik ga toch steeds meer twijfelen aan die kliniek.... ben blij dat ik ze alleen voor enten heb (met de rest van de stal mee). Op de melkerij werden drachtige merries ook altijd gewoon geent hoor

Zei de DA niets over de hoeven, dat is bij mij standaard, iedere DA die Morrie ziet lopen, zegt dat ie zsm naar utrecht moet voor speciaal beslag, dat z'n hoven veel te kort zijn en er scheef......

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:24

Anya schreef:

Kom jij nog weleens langs de wei van Cisca?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:34

Nou niet dagelijks. Ik hoorde wel van Cis dat haar zus bij het vertrek maar alles heeft meegejat en dat ze daar niet zo blij mee is. Maar meer weet ik niet echt.

Hoezo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:35

Ik heb Jovi laten enten vanwege de tetanus. Om het veulen hiervan meteen wat mee te geven.
(Net als jij, de infuenza nemen we maar op de koop toe. Ik herhaal dus ook niet elk jaar.)

Enten wordt in de boeken over dracht e.d. wel aangeraden, tussen 4 à 6 weken voor de bevalling.

Nee, hij zei niets over de hoeven. Maar het viel me wel op dat hij er met een positieve blik naar stond te kijken! Een half jaar geleden hadden we een discussie over haar hoeven; hij vond dat ze op ijzers moest omdat de "draagrand" (de hoefwand dus ) niet 'draagt' (niet uitsteekt), dat ze lage verzenen heeft en dat de straal grondcontact maakt. Slecht heh!! Haar voorhoeven waren toen nog wel behoorlijk plat, daar had hij gelijk in, maar voor mij geen reden om er weer ijzers onder te rammen. Toen heb ik dus ook hoefschoenen aangeschaft (wat hij - achteraf besproken - ook een goede optie vond).
Het afgelopen jaar zijn Jovi's hoeven enorm vooruit gegaan, en volgens mij zag hij dat ook. Maar verstandig alstie is, zei hij er niks over.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:36

Ik ben daar hard aan het werk om alles een beetje in orde te krijgen voordat walter erheen gaat

Ja, die zus heeft ongeveer alles meegejat, inclusief palen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:37

Anya schreef:

Heej Anya!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:41

Citaat:
Ik herhaal dus ook niet elk jaar

ik was 3 weken te laat en nu moet Morrie een nieuwe boost, hij mag niet meer in en trailer worden vervoerd en niet op wedstrijd of evenement... iets zegt me dat ze bij parelli daar niet moeilijk over doen

Toen hij eigenlijk geent moest worden, stond ie met koorts van een zoolzweer......
De shet is 5 en was nog nooit geeent, moet over 2 weken weer anders werkt de influenza niet, laat het mij nou net om de tetanus gaan ....

vanmiddag weer een andere DA op stal van een andere kliniek, die keek ook al zo afkeurend naar Morries hoeven, maar zei gelukkig niets. 1 per dag is meer dan voldoende...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:45

Wat kinderachtig van die DA.
Die 3 weken doen 't 'm echt niet. Influenza schijnt zelfs niet eens een jaar werkzaam te zijn, dus wat doet ie nou moeilijk?
Ik denk dat je DA jou ook niet kan voorschrijven wat te doen hoor. Als jij nu een enting wilt, dan heeft ie die maar te geven. Ookal mag je dan niet naar een wedstrijd (wat kl*te trouwens voor jou en Morrie!! ).
Maar goed, wat nu? Wat heb je afgesproken?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:47

Was influenza niet 9 maanden en tetanus 3 jaar?

Ik zeg ook maar wat ik me het eerste herinner...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:00

Ik weet 't ook niet meer hoor.
Influenza 9 tot 11 maanden. Over tetanus zei m'n DA vandaag 2 jaar, maar ik heb ook wel gehoord 3 of 5 tot 7 jaar.
Ik hou maar 2 jaar aan, dan zit ik safe!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:02

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:44

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:46

Het goede antwoord is allang gegeven....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:49

ik heb niet gekeken nog