[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:12

wow wat een moeilijke namen allemaal
Ik werk gewoon als praktijkbegeleider op een hotelschool...

IMJ

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:17

Klinkt ingewikkeld ara, maar misschien als je je erin interesseerd dat het best leuk is?!

Het weer doet ook weer lekker mee vandaag hè, stond vanmorgen om 7.15 uur al op stal om met m'n kreupele paardje te stappen (mezelf even lekker nat laten regenenen) en zijn been af te spuiten (en nee, hij is niet chronisch kreupel en hij hoeft dus ook niet afgemaakt te worden!)

Smurf, Morrie stond tevreden te eten... Masochistisch paard... stond gister het schrikdraad uit te proberen, een keer of 10 achter elkaar even snel met z'n lippen in het schrikdraad happen, ij leek het echt fijn te vinden (oortjes naar voren)! Misschien moet je die carotstick toch maar weer afschaffen en een zweepje gaan gebruiken!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:23

stond ie alleen buiten IMJ?
Zou wl handig zijn als alles op stal staat vandaag want ik heb een auto vol entboekjes, ik moet ze anders allemaal ophalen vanmiddag

Citaat:

hé interesting, in Leeuwarden? Daar ben ik laatst nog geweest, is een voorbeeldschool voor ons.... ik werk bij het ROC v.A'dam geef o.a. drankenkennis op de afd. Horeca...... (drink zelf geen druppel alcohol, maar goed)

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:25

Als het net zoals gisteren wordt, is het weer vanavond weer goed! Gisteravond ook lekker gereden. Waaide hard maar toch heerlijk dat het tot 8 uur licht is!

Wat is morrie vreemd, in het prikkeldraad happen? misschien had ie kriebel?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:27

Citaat:
Wat is morrie vreemd, in het prikkeldraad happen? misschien had ie kriebel?

nee verveling, de boer had alles op stal gehouden ivm het slechte weer.... en dan moet je als paard toch ergens mee spelen. Stroom staat er niet op hoor, dat doet de boer alleen als er weer eens een stel ontsnapt zijn, 1 dag stroom erop en dan er weer af: bezuiniging

Morrie vertelt nu tegen een andere ruin dat er geen stroom op staat en dan kan ik ze vanmiddag weer gaan lopen vangen op 5 ha... leuk want de DA komt enten....

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:31

smurf schreef:

Citaat:

hé interesting, in Leeuwarden? Daar ben ik laatst nog geweest, is een voorbeeldschool voor ons.... ik werk bij het ROC v.A'dam geef o.a. drankenkennis op de afd. Horeca...... (drink zelf geen druppel alcohol, maar goed)

Ja leeuwarden! Heb de hogere gedaan, ben nu aan mijn allerlaatste dingetjes bezig en werk op de middelbare, ook in leeuwarden. Vooral het lesgeven is een interessante bijkomstigheid. Ik was niet meer van plan een baan te nemen in de Horeca, zoals restaurantmanager. Maar werken op een school bevalt me heel goed eigenlijk. Dus leuke combi. Ik werk op de Front office/reserveringen. En doe nog wat projectjes, telefoontrainingen geven, partijen organiseren en nog veel meer.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:32

hé grappig, dan heb je kans dat we elkaar wel eens ontmoet hebben of aan de foon gehad hebben

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:32

Ze stonden met z'n tweeen gisteren en degene die altijd door het draad gaat stond er naast, nee smurf, dat is dus geen excuus. Je paard vindt die stroomstootjes op z'n tijd gewoon lekker!

Alle paarden stonden vandaag buiten.
Behalve de mijne. Ben bang dat ie met z'n dikke been in de zware modder blijft hangen en hem nog meer blesseerd.... Vind het altijd een lastige beslissing. Beweging = doorbloeding, dus tja, wat is wijsheid. Ga vanmiddag maar weer voorzichtig wandelen, op zijn eigen tempo.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:33

Verveling is iets van onze paarden niet kennen sinds ze niet meer in hokjes staan. Alle nare gewoontes zijn ineens over. Maar nu ik dit gezegd heb moet ik zeker op de brandstapel voor dierenkwelling.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:34

smurf schreef:
hé grappig, dan heb je kans dat we elkaar wel eens ontmoet hebben of aan de foon gehad hebben

Ja dat zou echt wel kunnen. In het hotel van de hogere (wyswert) zat ik ook veel op de Front Office. Ik heb echt veel de telefoon opgenomen daar. En nu weer op het Friesland College. Meestal neemt een cursist op, maar ik zit er wel achter!

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:36

@IMJ, heeft je paard peesontsteking?

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:36

evitatinkle schreef:
Verveling is iets van onze paarden niet kennen sinds ze niet meer in hokjes staan. Alle nare gewoontes zijn ineens over. Maar nu ik dit gezegd heb moet ik zeker op de brandstapel voor dierenkwelling.

Waarschijnlijk wel, gedomesticeerde paarden staan namelijk veel liever in een hokje van (hopenlijk) 3x3 dan dat gekl00t met soortgenoten buiten!
Laatst bijgewerkt door IMJ op 31-03-06 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:39

Citaat:
Alle paarden stonden vandaag buiten

lekker handig, dan zet ik ze dus voor die DA komt mooi op stal, en als ie klaar is pleur ik ze wel weer buiten en dan kan ik ze om 7 uur weer binnen gaan halen, Klaas is van de werkverschaffing

Er komen ook nog 3 nieuwe paarden vandaag: een haf met veulen en iets groots, die moeten ook in hokken, of ik dat ff wil regelen als hij er niet is en dan wil ie het stalgeld voor mij verhógen.... omdat ik zo'n patser auto heb gekocht

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:40

evitatinkle schreef:
@IMJ, heeft je paard peesontsteking?

Ik hoop het niet, dat heeft ie al eens gehad, dat was een lange geschiedenis.
Ik hoop dat ie 'm gewoon verdraait heeft tijdens het spelen. Hij staat namelijk (zielig) overdag buiten (met Morrie, die zal de boosdoener wel zijn). Ik kijk het even aan tot na het weekend en als het dan niet minder is bel ik toch maar een DA. Tja, als ze met meerdere paarden buitenstaan mankeren ze weleens wat. Daarin tegen heb ik wel een happy paardje (zonder stalgebreken! )!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:41

*uh-uh* Morrie staat de hele week al aan Klunzo vastgeplakt en heeft geen oog voor andere ruinen en ook niet voor mij, stelletje homo's..... als Klunzo buiten staat, moet die eerst binnen, anders komt Morrie echt niet....

nou zonder stagebreken...... hij knikt altijd "JA" als ik in de auto stap, noem dat maar geen stalgebrek

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:46

smurf schreef:
*uh-uh* Morrie staat de hele week al aan Klunzo vastgeplakt en heeft geen oog voor andere ruinen en ook niet voor mij, stelletje homo's..... als Klunzo buiten staat, moet die eerst binnen, anders komt Morrie echt niet....

nou zonder stagebreken...... hij knikt altijd "JA" als ik in de auto stap, noem dat maar geen stalgebrek

Hij vraagt je gewoon heel netjes om een snoepje, dat is geen stalgebrek maar goed afgericht!!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:49

Ik ga naar m'n afspraak, tot later!

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:23

Ik heb Arabel ooit geleerd om een voetje te geven voor een snoepje. En ook rechts en links. De laatste tijd doe ik het niet meer vragen want ze doet het uit zichzelf. Elke keer als ze wat wil staat ze met die voet omhoog. Nu wordt het al veel minder. Zo heb ik haar ook geleerd te steigeren. Wist niet beter toen. Elke keer als er iets engs was op een buitenrit of als ze ergens niet langs wilde gebruikte ze dat tegen me. Nu heb ik het heel goed onder controle en doet ze het nooit meer.
Maar als er iemand anders op zit is het een ander verhaal...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:29

Morrie kon al een heel assortiment vrijheidsdressuurkunstjes toen ik hem kocht, ik doe nog wel eens een buiging of compliment, maar niet te diep, dan gaat ie zo kraken......

Hij heeft de neiging zich te laten neerploffen als we aan het Parellien zijn, dus ik laat hem altijd eerst even rollen voor ik begin. Dat neerploffen is een bekende Noriker-truuk, we hebben er ook die het voor de wagen doen, erg leuk als er een huifkar achter hangt met 20 mensen erin........*not*

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:40

Ik heb Jerry nooit hoeven leren te knikken, hij heeft t zelf bedacht!
En mensen lijken het leuk te vinden want hij krijgt er meestal een beloning voor!
Het is een vicieuze cirkel geworden! Mensen gaan met hun handen in hun zakken voor hem staan, Jerry denkt, in die zak zit vast iets voor mij, begint als een gek ja te knikken, en.... er komt inderdaad iets uit die zak!!!
Ach, iedere gek heeft z'n gebrek, toch??

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:41

haha, grappig. Neerploffen. Zo is omdraaien, steigerend, en dan keihard wegrennen een echte arabieren truc!
Omdat ik Arabel al zo lang ken, zijn wij echt een team. Maar een vreemde erop is niet verstandig. Mijn zusje lukt wel maar andere niet. Vooral niet buiten, dan ben je je leven niet zeker.
Zo heeft mijn vriend doodangsten uitgestaan toen Arabel zin had om even lekker te gaan rennen. En over een hekje heen te springen van 1 meter. Ze wil je er niet af, ze wil gewoon keihard rennen. Gelukkig was dat een rustige weg, maar ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als ze onderuit waren gegaan...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:46

Citaat:
Zo is omdraaien, steigerend, en dan keihard wegrennen een echte arabieren truc

kan Morrie ook, als het maar eng genoeg is...... IMJ gaat er DIT WEEKEND voor het eerst op (weet ze nog niet maar goed) dan zal ik es wat boeren met trekkers inhuren en een camera meenemen
of ik kruip gewoon zelf mét camera op een trekker, ook nog een optie, ipv op de fiets mee op de trekker mee

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:49

Citaat:
Zo is omdraaien, steigerend, en dan keihard wegrennen een echte arabieren truc

En helaas, foresters doen dat ook....

Op Morrie? Misschien kunnen we vragen of de lama terug kan komen in de polder, wordt het helemaal 1 groot feest!!!

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:51

Morrie lijkt me ook een denderdedender als hij eenmaal gaat.

Moet IMJ er helemaal alleen op voor het eerst? En dan gelijk buiten met een trekker. Lekker sadistisch ben jij Smurf!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:56

evitatinkle schreef:
Moet IMJ er helemaal alleen op voor het eerst? En dan gelijk buiten met een trekker. Lekker sadistisch ben jij Smurf!

Past bij masochistisch paard
Morrie krijgt elke dag een wortel van me, ga gewoon dreigen!!! Als je niet lief bent krijg je geen wortel meer, moet jij eens opletten hoe lief ie is!!!