De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:25

Buitenzinnig schreef:
@ Jackie Zo veel manieren om je Koninginnedag leuk door te brengen Clown Clown

ja en vanmorgen heb ik tussen neus en lippen door al twee gebitten op mijn geweten....... Haha!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:27

....en mijn paarden zeiden dat ze de dierenbescherming gingen bellen omdat ze buiten moeten slapen........ Clown

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 23:29

jackie schreef:
....en mijn paarden zeiden dat ze de dierenbescherming gingen bellen omdat ze buiten moeten slapen........ Clown

Alweer? Haha!

Stelletje Watjes!!!!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:40

jackie schreef:

Hebben ze voicedialing??? Want met die grote (keurig gemanicuurde) voetjes en die mini knopjes gaat dat niet lukken Clown

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:48

moet jij eens zien wat ze met die voetjes allemaal kunnen.....

ik heb ze vandaag allemaal een extra poetsbeurt gegeven en in de vliegenspray gezet. die is Moon op zijn luchtwegen geslagen en hij moest er vreseliljk van proesten. er kwamen nog een paar kilo haar af. de vitamientjes in het gras doen kennelijk hun werk.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 08:06

Leuke themakoninginnedag, Jackie Haha! . Ben ook wel benieuwd naar de foto's van die arme shet.

Antheman schreef:
En ook weer die typische "steunsel-haarscheurtjes", op foto 1 goed te zien. (Die kleine zwarte dunne lijntjes)

Zijn dat altijd steunsel-haarscheurtjes Blond ? Ik vond ze nl. een paar dagen geleden ook onder Lee's voeten, maar ik dacht dat ze waren ontstaan door dat dooie witte spul van de zool .... niet dus?

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 08:14

goede morgen......

foto van Lee's voeten please.....zijn niet altijd steunsel haarscheurtjes, kan ook wat anders zijn.

de foto's van de shet zitten in je painthorsemailbox.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 08:38

Jeemig Jackie, maar goed dat jij het arme dier helpt.
Misschien moet je je vragen over steunsels en dubbele zolen eens stellen op barefoothorse.com ?
Ant, wat een coole knollies heb jij Lachen

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:33

correctie: mijn man heeft tegen het buurmeisje gezegd "kom maar langs met de pony, ingrid doet dat wel". de eigenaar gaat er wel voor betalen. voor niks gaat de zon op.

helaas zijn de hoeven natuurlijk niet in een keer goed te krijgen. voorlopig moet ik er wel regelmatig aan werken. dat kan hij natuurlijk niet trekken.....dus dat zal dan weer liefde werk oud papier worden.

je gelooft het niet, er rijden zelfs nog kinderen op dat ouwe ding met die kromme poten. voordat je op het idee komt: de dierenbescherming is er al x keer geweest. hopeloos.

over die steunsels en dubbele zolen van briolette heb ik zo mijn eigen theorie en bovendien zit er nou schot in. hoe ze ervan af komt is interessanter als hoe ze eraan komt. ik hou jullie op de hoogte als ik mijn album weer aan de praat krijg.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:37

jackie schreef:
over die steunsels en dubbele zolen van briolette heb ik zo mijn eigen theorie en bovendien zit er nou schot in.

Vertel Knipoog

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:57

bij briolette's hoeven hebben de steunsels de neiging om om te klappen. als ze dus niet helemaal met de zool gelijk gemaakt worden en er blijvt maar een dun laagje steunsel staan kiept dat om en wordt de zool in gestampt. als deze situatie maar lang genoeg bestaat kruipt het achtergebleven steunselmateriaal over de zool en vormt zo de false/dubbele zool.

dat gebeurd zo stiekum dat je het gewoon niet in de gaten hebt voordat het de spuigaten uitloopt.

bovendien is haar zool vorig jaar twee keer door een strasser bekapster iets te rigoreus onder handen genomen. na de bekapbeurt kon je geen verschil meer zien tussen steunsel en zoolhoorn terwijl je bijvoorbeeld bij de zwarte hoeven van eros een duidelijk afgegrenst steunsel met bijbehorende witte lijn kunt zien. bij zijn hoeven zou me dat niet zo snel kunnen gebeuren.

Afbeelding

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:02

hier nog een foto van de cadaverhoef met dubbele zool die ik op wout zijn cursus bekapt heb

Afbeelding

de shet had overigens geen omgeklapte steunsels

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 10:22

die kadaver hoef is ook een duidelijk voorbeeld van een omgeklapte steunsel.
Laatst bijgewerkt door Antheman op 01-05-05 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 10:25

Mac schreef:
Leuke themakoninginnedag, Jackie Haha! . Ben ook wel benieuwd naar de foto's van die arme shet.

Antheman schreef:
En ook weer die typische "steunsel-haarscheurtjes", op foto 1 goed te zien. (Die kleine zwarte dunne lijntjes)

Zijn dat altijd steunsel-haarscheurtjes Blond ? Ik vond ze nl. een paar dagen geleden ook onder Lee's voeten, maar ik dacht dat ze waren ontstaan door dat dooie witte spul van de zool .... niet dus?

Heb er absoluut geen verklaring voor ,hoor.
Puur gebaseerd op wat ik heb gezien.

Maar de hoeven die ik gezien heb, en waar die kleine haarscheurtjes zaten, daar was het steunsel materiaal.

Je kunt overigens wel heel snel voelen/zien of het een restje steunsel is of al zool. Zool voel je , daar gaat je mesje veel makkelijker doorheen, Bovendien ZIE je dat het kruimig is.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:31

Jackie: bedankt voor je uitleg, er zit zeker wat in. Je wordt bedonderd waar je bij staat Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:18

Ik blijf het toch typisch vinden....waarom maken die hoeven zo sterk die steunsels aan ?

Dan denk je toch : dat doen ze niet voor niks , zullen ze wel nodig hebben , gezien ze er zoveel energie in steken....

Of zit die hoef fout Verward

Hans Arendse is hier anderhalve week geleden geweest om Rena te bekappen ,
en ik geloof verdraaid dat ze dat gevoelige lopen in draf nu kwijt is / raakt ! OK dan!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:32

Nes is vandaag netjes bijgevijld door Els. De onderste rij nagelgaten is nu op de grond gekomen met nog een rij ong. een centimeter daarboven en dat begon toch wel wat brokkelproblemen te geven. Netjes gevijld door een "pro" Knipoog met een bokje (braaf paard!) en het is weer helemaal netjes. Bedankt! OK dan!

En hij heeft vandaag als een volleerd tuigpaard z'n eerste tractorband in de rondte gesleept Cool Foto's volgen! Ben zooo trots op 'm!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:28

Wees maar blij met zo'n braaf paard. Oop heeft mij gisteren in mijn been gebeten terwijl ik haar linkervoorhoef onder handen nam Boos! . Mijn broek is niet kapot, maar wel rode plek.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:31

Hij heeft mij ook al wel eens gegrepen hoor.
Maar het is 'm wel heel duidelijk bijgebracht (en niet zachtjes!) dat hij dat soort geintjes maar te laten heeft als er iemand met z'n voeten bezig is en dat heeft hij goed onthouden.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:39

Ze had het ook goed onthouden ... tot gisteren. Nog een keer en ik laat al haar tanden trekken Clown

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:42

Muilkorfje een optie? Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:05

opala schreef:
Ze had het ook goed onthouden ... tot gisteren. Nog een keer en ik laat al haar tanden trekken Clown

Haha! Haha!

Paard met kunstgebit, dat kan je er tenminste uithalen Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:32

Je mag Missy's Grazing Muzzle wel lenen hoor Lachen

Ik merkte vandaag dat bij Missy's ene achtervoet de zool heel zacht en korrelig is. Ik durf eigenlijk niet hier zomaar in te gaan lopen schrapen ??

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:10

Dat is oude zool dat kan je zonder probleem weghalen hoor!!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:12

Ja dat kruimelige spul schraap ik er ook altijd gewoon af. Als je het niet goed durft kun je het ook met je hoevenkrabber doen.