overigens heb ik mijn knollen vandaag voor het eerst s'nachts buiten gelaten. raad eens wat: ZE WILDEN NAAR BINNEN. stelletje watjes. legio paarden zouden blij zijn naar buiten te mogen.......
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jackie schreef:heb ik weer aan mijn fiets hangen:
overigens heb ik mijn knollen vandaag voor het eerst s'nachts buiten gelaten. raad eens wat: ZE WILDEN NAAR BINNEN. stelletje watjes. legio paarden zouden blij zijn naar buiten te mogen.......
opala schreef:Margreet: die steekvliegjes ken ik, komen voor in waterrijke gebieden, afschuwelijke rotbeesten. Hier noemen de veehouders ze "kneuten".
jackie schreef:nee, hij had geen verklaring ervoor en ik kan ook niks bedenken. tenslotte worden briolette's hoeven nauwkeurig door mij en wout bijgehouden. zelfs in mijn traditionele dagen kwam de smid om de vier weken. beats me.....
wout heeft me alleen geraden wat ik zelf al van plan was, namelijk de hielen laag houden en de mustang roll goed bijhouden. voor de rest niet aan de dubbele zool voor het punt van de straal gaan zitten. heeft ze nodig om op te lopen omdat de nieuwe zool eronder waarschijnlijk nog erg zacht is.
jackie schreef:nee, hij had geen verklaring ervoor en ik kan ook niks bedenken. tenslotte worden briolette's hoeven nauwkeurig door mij en wout bijgehouden. zelfs in mijn traditionele dagen kwam de smid om de vier weken. beats me.....
wout heeft me alleen geraden wat ik zelf al van plan was, namelijk de hielen laag houden en de mustang roll goed bijhouden. voor de rest niet aan de dubbele zool voor het punt van de straal gaan zitten. heeft ze nodig om op te lopen omdat de nieuwe zool eronder waarschijnlijk nog erg zacht is.
Citaat:Het lijkt er sterk op dat de hoeven sinds kort een nieuwe ontwikkeling doormaken. Jammer dat er geen forum is voor hoefsmederijen.
jackie schreef:er had best nog wel wat af gekund maar ik was er wel wat huiverig voor. wie weet haal ik dan teveel eraf. het lijkt als of die steunsellaag nog wel een paar mm dik is. hoewel, voor hetzelfde geld haal je die eraf en zit je tegen een doorgebroken hoefbeen aan te kijken. word je ook niet vrolijk van.
het was wel opvallen dat briolette haar voorbenen na het bekappen beter neer zette. maar over het erf met de steentjes loopt ze megavoorzichtig.
jackie schreef:dat is zeker leuk.
heb net de pony van de buren bekapt. mij in de maag gespit door mijn liefhebbende vechtgenoot, in de trant van "vreselijk, die hoeven, dat doet ingrid wel........". de schat.
je WILT NIET WETEN hoe die voeten eruit zagen. arme shet is in de 20. voor het laatst bekapt op een koniginnedag een paar jaar geleden naar mijn schatting. hoeven helemaal krom gegroeid en oog nog omhoog gekruld.......
niet in een keer goed te krijgen...
jackie schreef:ja, heb even problemen met mijnalbum.nl......je hebt ze nog tegoed.
Antheman schreef:jackie schreef:ja, heb even problemen met mijnalbum.nl......je hebt ze nog tegoed.
kzie ze wel!
Kan het arme schaap wel lopen??