[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:37

zo kwam ik iemand in baarle nassau tegen die de moeder van arabesk had willen kopen die zomer.... hoe is het mogelijk

en het verhaal van bitterbal. Ik ken de haar al toen ze in heerhugowaard woonde, toen ik naar Baarle ging hoorde ik dat zij naar Weelde was verhuisd, dat ligt in Belgie, vlakbij Baarle! Hoe is het mogelijk denk je dan

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:40

nou het schip is onderweg alleen ik denk dat ie onderweg overvallen is..

Ik woon ook al jaren op 18 vierkante meter, met vriend konijn cavia, hamster gehad, kat. En de paarden stonden eerst in een andere stad, ging ik met de trein. Nu staan ze even buiten de stad waar ik woon. Eerst op luxe pensionstal, nu bij boer.

Ik wil zo graag groter wonen want we barstten uit ons huis! Maar als alles doorgaat kan ik in Zuid Afrika een mooi leven krijgen na mijn afstuderen...Zijn erover aan het denken daar naar toe te gaan, zitten goede en slechte kanten aan.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:41

Ik kwam hier op bokt iemand tegen die een pony had gekocht die ik destijds heb ingereden....
Die pony was met inrijden al een lastig geval (we hebben het dan over meer dan 10 jaar geleden) en hij is toen verkocht als kinderpony. Dat is dus misgegaan hoor ik ruim 10 jaar later...

Tsja, ik heb dat dier niet verkocht, maar het bevestigt wel wat ik van die man denk waar ik toen voor reed...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:43

evitatinkle schreef:
nou het schip is onderweg alleen ik denk dat ie onderweg overvallen is..

Ik woon ook al jaren op 18 vierkante meter, met vriend konijn cavia, hamster gehad, kat. En de paarden stonden eerst in een andere stad, ging ik met de trein. Nu staan ze even buiten de stad waar ik woon. Eerst op luxe pensionstal, nu bij boer.

Ik wil zo graag groter wonen want we barstten uit ons huis! Maar als alles doorgaat kan ik in Zuid Afrika een mooi leven krijgen na mijn afstuderen...Zijn erover aan het denken daar naar toe te gaan, zitten goede en slechte kanten aan.

Mijn vriend krijg ik dus never nooit niet naar het buitenland. Duitsland vindt hij al een hele stap, en das 10 kilometer verderop

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:43

Er schijnen 7 personen tussen 2 mensen te zitten. Dus eigenlijk kent iedereen elkaar, via 7 personen.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:46

Grappig, Duitsland is 1 van onze opties!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:53

Hier in de omgeving zijn een heel aantal mensen naar Duitsland vertrokken om in ieder geval te wonen. Het verschil in huizenprijzen is echt enorm....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:54

ik kan nu nergens anders gaan wonen, moet binnen een half uur in Amersfoort kunnen zijn als het weer fout gaat met m'n vader (dat duurt al ruim 5 jaar en kan nog wel 10 jaar duren) maar ik zou best in België, Dld of Oostenrijk kunnen wonen. Ach nog maar 17 jaar, dan kan ik gaan en staan waar ik wil (met pensioen)

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:13

Tja ik wil gewoon terug naar huis maar dat kan niet ik ben nu gebonden aan Rotterdam
Ik haat het hier en wordt er zelfs ziek van, ik ben al aan het snotteren sinds ik hier woon maar dat is het ergste niet
Mijn zicht is erg slecht geworden maar niemand kan iets vinden wat mis is volgens het ziekenhuis zijn mijn ogen perfect in orde
Toch zie ik wazig en heb pijn als ik lang in het licht zit bv op mijn werk.
Ook heb ik exceem gekregen op mijn gezicht en mijn huid is overgevoelig voor alle aanrakingen. En dan het eeuwige gesnotter, gehoest en benauwdheid
Maar nee hoor er is niets slechts aan het wonen in Rotterdam

Arabesk

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:14

ik ga ons boertje plagen met 1 april

hij heeft vorig jaar zand voor ons gestort en de buren zeggen tegen hem 'ja ja straks willen ze dat je een binnenbak voor ze maakt'

Wervershoof, 01-04-2006

Betreft: bouw overdekte rijhal

Geachte heer ...,

Na overleg met omwonenden is op 28-03-06 besloten om de aanvraag voor de bouwvergunning voor een overdekte rijhal op uw perceel af te wijzen. Uw perceel staat niet geregistreerd als paardenhouderij en/of manege/pensionstal, daarom kan de bouwvergunning voor een overdekte rijhal niet worden verleend.

U kunt een nieuwe aanvraag indienen, na wijziging van de bestemming van uw perceel. Voor wijziging van bestemming van uw perceel verwijs ik u naar burgemeester Vletter.
Burgemeester Vletter houdt iedere maandag van 10.00 tot 12.00 uur inloopspreekuur. Daarnaast zijn de burgemeester en de wethouders op afspraak te spreken via de secretaresse van bestuur, telefoon: 0228-58719.

Let op: een aanvraag voor een vergunning of ontheffing op basis van de Algemene Plaatselijke Verordening van Wervershoof moet minstens acht weken voor het tijdstip waarop de vergunning/ontheffing nodig is worden ingediend bij de gemeente. Indien een aanvraag te laat wordt ingediend, kan worden besloten de aanvraag niet in behandeling te nemen. De aanvraag zelf kan alleen schriftelijk, dus niet via e-mail worden afgewikkeld.

Nadat u een bouwvergunning heeft verkregen kunt u starten met de (ver)bouw van de woning, inrichting of het pand. U dient dat wel vooraf aan de ambtenaar bouwtoezicht te melden. Tijdens de (ver)bouw vindt door de gemeente toezicht plaats. De ambtenaar bouwtoezicht ziet toe op de naleving van de eventuele voorwaarden die bij de bouw zijn vastgesteld. De voorwaarden hebben zijn opgenomen in de bouwvergunning. De voorwaarden hebben niet alleen betrekking op de technische bouwaspecten, maar ook op bouwmethoden (bijvoorbeeld veiligheid) en de aan- en afvoer van materieel en bouwmaterialen. Indien de bouw niet volgens de gestelde randvoorwaarden plaats vindt kan de ambtenaar bouwtoezicht het werk stilleggen.

Hoogachtend,

Dhr. van Asten
Sector Ruimte, ruimtelijke ordening, 0228 - 58748

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:16

"onze" boer zou en hartverzakking krijgen van zo'n brief, hij heeft altijd al mot met de gemeente

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:23

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:32

vorig jaar had kees ons te pakken door te zeggen dat hij zijn pony ging verkopen waar nancy op rijdt. Ze was helemaal in tranen!

Tijd voor wraak dus

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:49

Gisteren liet de boer ons een stuk lezen over dat paarden per 1 juli een bewijs van goed gedrag moet hebben voordat ze de weg op mogen. Ze moeten een bepaald examen afleggen wat 75 euro kost. Als ze het examen met goed gevolg hebben afgelegd krijgen ze een tag in hun oor. Iedereen op de openbare weg met een paard moet zo'n bewijs bij zijn paard hebben. Inschrijven kan tot zaterdag, heb email adressen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:51

ja die van dat examen heb ik ook al gelezen voor honden, wilde ik nog aan Wanda opsturen, die heeft heel vel honden

is er een site van die met die paarden, dan stuur ik die door

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:53

ja ik ben de hele ochtend al aan het zoeken voor die site want dat wil ik ook. Maar hij is niet te vinden! Het artikel staat in een krant, maar ben de naam ook even kwijt. Zal vanmiddag nog even kijken. Er zullen vast mensen in trappen....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:57

ik heb al wat gevonden via google, maar het is een pdf file en daar loopt mijn laptop op vast......

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:58

Stuur hem dan ook even aan sjoert... die zet hem vast wel op de voorpagina...

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:04

ja en geef anders het adres, ik heb hier een goede computer. Of zeg waar ik op moet zoeken..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:18

ik ben er nu pas weer uit, dus ik vraag die site echt niet nog een keer op, straks kan ik wéér formatteren..... het was ook een rotsite want norton begon meteen te klagen over een aanval op m'n pc.....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:24

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:25

Ik heb al wel foto's gevonden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:27

ja dat lijkt echt zielig. Wie stuurt het naar een mod?

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:28

Hmm, houden jullie er rekening mee dat het zaterdag 1 april is?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:30

Ja, zeker wel