De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:24

Margreet schreef:
Het "One-size-fits-all" principe dus zeg maar....
Daar valt m'n bek nou echt van open...

Die gradenboog wordt ook gehanteerd bij de beslaanders hoor. Maar dan wel met afwijkingen naar boven en naar beneden, afhankelijk van de rest van de verhoudingen.... in inderdaad...tis maar net hoe die staat. Ik heb wel wat van Strasser gelezen en dat gaat mij inderdaad te hard. Heb net een Strasser pony gezien (nu ook Torsion pony Knipoog ) en die vond ik er uitermate droevig op staan. 1e scheef met brokkels 2e wel heel errug kort 3e auwauwauw op klinkers...gewone klinkers geen kinderhoofdjes. Zielig...Maar de dader is een ECHTE Strasser dame mèt diploma. En aangezien ik geen diploma heb, hou ik wijselijk mijn broodmolen dicht Clown

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:28

Wat had je dan willen zeggen BZ Haha! met die broodmolen van je

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:38

opala schreef:
Wat had je dan willen zeggen BZ Haha! met die broodmolen van je

Dat ik het misdadig vind om een middelbare pony aan je theorie aan te passen ipv de theorie aan je pony......
Dit dier liep bijzonder pijnlijk. Ik weet (want heb de site gelezen in het Duits) wat vrouwtje Strasser wil en ik snap waarom. Maar IK (helemaal ik alleen) ben van mening dat je je doel ook een pietsie langzamer kunt bereiken en de maanden van de overgang zo wat prettiger maken voor je pony. Die snapt er echt geen hol van als je zegt dat het later allemaal goed komt....die weet alleen wat hij NU voelt. Het dier wilde niet eens de stal uit komen!!!!
UGH Haha!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:43

BZ, hoe zit het met de Star Trek Western??

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:47

Buitenzinnig schreef:
pony aan je theorie aan te passen ipv de theorie aan je pony......

En dát is precies de formulering die ik zocht OK dan!

Citaat:
En hoe bevalt jou het Torsion-zadel?

Best hoor. Is wel duidelijk veel te groot voor mij, maar ik zat nog steeds na 5 tractoren en een grote zandwagen dus wat mij betreft is 'ie goedgekeurd Haha!
Even prutsen met de stijgbeugels en de singel, maar dat is gewoon wennen.
De kleur went waarschijnlijk nooit Clown
Ik vind dit zadel wel een stuk makkelijk opzadelen dan die Barefoot, daar moest ik echt 6 keer kijken of 'ie wel recht lag, deze glijdt eigenlijk vanzelf recht op de goede plek. Meer stevigheid en vorm ofzo.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:55

jackie schreef:
BZ, hoe zit het met de Star Trek Western??

Je kunt er OP zitten of er naar gaan zitten kijken.....Verder ziet het er wel mooi uit...alles loopt heel soepeltjes, leer is lekker zacht...lijkt me geen verkeerd zadel. Helaas past dit modelletje (wat ik hier op zolder heb liggen) niet op mijn elegante Hafje. Deze is meer voor een arabje met smalle schoudertjes.
Ik zal je prive wat foto's mailen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:59

Nescio als putjesschepper:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bob de Bouwer is maar een amateur hoor Cool

Dat beest is echt gek Gestoord

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 23:00

BZ: ik deel je mening over de Strasser-methode

Margreet: is je zit wel hetzelfde gebleven tov de Barefoot?

Grappige foto's, je had hem ook een emmertje moeten geven Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 23:09

He is Nescio de hoefslag aan het aanharken?? Stimuleren zou ik zeggen Clown scheelt een hoop werk Haha! Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 23:09

opala schreef:
Margreet: is je zit wel hetzelfde gebleven tov de Barefoot?

Nee, niet helemaal, volgens mij zit ik op dit zadel netter.
Op de BF had ik de neiging om wat voorover te gaan zitten, vooral met lichtrijden (kont naar achteren Clown ), volgens mij is dat nu een stuk minder. Kan het zijn dat de beugelophanging op een iets andere plek zit?
Zitten trouwens ook andere stijgbeugels aan, die niet zo idioot ver uitveren, dat merk je ook.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 23:13

Margreet weet je dat bijna iedereen die hier zit ook in silly soup plates zit?? Daar ben je ook welkom hoor!!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 23:16

Ja, dat weet ik.
Kom ik misschien ook wel eens aanwaaien.

Nescio gaat volgende week als het een beetje mee zit voor het eerst in tuig, dan kan hij de boel slepen, nog beter!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 23:21

Margreet schreef:
Nee, niet helemaal, volgens mij zit ik op dit zadel netter.
Op de BF had ik de neiging om wat voorover te gaan zitten, vooral met lichtrijden (kont naar achteren Clown ), volgens mij is dat nu een stuk minder. Kan het zijn dat de beugelophanging op een iets andere plek zit?
Zitten trouwens ook andere stijgbeugels aan, die niet zo idioot ver uitveren, dat merk je ook.

Je hebt toch geen aandelen bij BZ Knipoog .Bedankt voor de info. Er zijn dus zat voordelen tov de Barefoot.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 23:26

Hahaha is ze al beursgenoteerd dan Knipoog

Tja, ik ben geen kenner ofzo, maar ik kan natuurlijk wel vergelijken en ik denk dat ik toch wel m'n voorkeur heb.

Maar als mijn heilige KN op Mor zou passen ging die er op hoor Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 23:28

Tsssk. Zo heeft ieder z'n religie Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 23:35

Hij heeft er wel eens op gelegen, gewoon omdat Mor 'm even vast moest houden, dat zag er echt niet uit
Springzadel was helemaal geen gezicht!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:10

KN van esperanza zit ook super en past op wonderbaarlijke wijze op elk paard Boos!, lag ooit op een oldenburger en past ook op Arabesk...!!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:11

Arabesk schreef:
KN van esperanza zit ook super en past op wonderbaarlijke wijze op elk paard Boos!, lag ooit op een oldenburger en past ook op Arabesk...!!

Dat jij hem lekker vind zitten is subjectief.....helaas...het hangt van de bouw van de mens af wat hij lekker vindt en wat niet. Vingers aflikken
En weet je zeker dat hij past??? Nagemeten???? Het kan hoor, maar Verward

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 16:34

Hihihi, die Bob de Bouwer!!

Mafkees. Cool

Ik werd net door Debra gebeld en werd op wonderbaarlijke wijze doorgeschakeld met Laarakker Haha! die dus weer in Ruinen zat.

(gisteren had Deb gebeld, omdat ik aan het werk was en niet bij dat jongetje weg kon, maar Laarakker was Te druk! Vervolgens assistente vergeten het briefje aan Laarakker te geven. En toen belde ze vandaag naar het kantoor van Debra en die heeft ons dus doorgeschakeld, snappie??)
We moesten even overleggen welke medicijnen Andor nog moest hebben.
Ik heb haar verteld dat ik met honing uit de omgeving van Andor zijn wei wilde beginnen. Daar zitten zo veel stuifmeelkorrels in, dat het hem kan helpen om over de hooikoorts heen te gaan.
Dat vond ze zeer interessant en wil graag de uitkomsten weten.

Ik heb me suf gebeld gisteren naar een imker die zijn volken in de buurt heeft staan bij Andor. Er zijn er 2 bij hem in de buurt. Nu nog een telefoonnummer en een pot honing!

Ik kan het allicht proberen! Vroeger gebruiktte familie van me ook koninginnegelei om een betere weerstand te verkrijgen.
Ik zie het als en soort homeopatie; de stof waar je last van hebt, die biedt je aan, in kleinere hoeveelheden.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 17:22

Ik herken het hoor, dat die KN's op veel paarden passen of toch in ieder geval acceptabel genoeg liggen voor een enkele keer. Die van mij ligt ook op veel paarden heel redelijk tot zeer goed. Met een medium boom, keilkussens en een breed tussenkanaal kom je bij veel paarden echt al een heel eind.
De africhtingsmevrouw hier op stal rijdt ook bijna al haar paarden met zo'n zadel en er gaat er nooit eentje weg met een drukking.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 18:01

Ara, hard gewerkt vandaag? Knipoog

of weer een flinke baaldag?? Ach gut

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:37

Antheman schreef:
Jackie, dank je wel voor je visie.

Ik had met name moeite met het "druk" verhaal, zowel van de bekapper als de Strasserdame. Dat ging dan van achter naar voren en kwam in het midden uit.

Na een nog een mail contact schreef de bekapper op dat wanneer de hoef hard groeit, de steunsels ook hard groeien. Volkomen logisch. en het is een gezond proces.

Jackie, Pellie, BZ en Nienke: wat voor hoornkwaliteit hebben jullie paardeñ??

Merrrit heeft vrij zachte hoeven en bij hem "kroopt" het steunsel over de hoef heen.

Vandaag kon ik trouwens een stukje afpellen en heb het nog wat bijgesneden. En NU pas zag (en voelde!!) ik heel duidelijk verschil in hoornkwaliteit!
Dus 4 keer de kaasschaaf erover en NU is het er pas af Haha!

oei ik weet eigenlijk niet hoe ik zijn hoorn moet beoordelen.... staat zeker ook in het boek? Bloos

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 08:44

Antheman schreef:
Ara, hard gewerkt vandaag? Knipoog

of weer een flinke baaldag?? Ach gut

ik had een vrije dag Haha! maandag was ik al te werk omdat de leraar voor een gesprek langskwam...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:05

nog ff terugkomend op mizz-... verhaal in drenthe. fred kammer is inderdaad hier 1x geweest, heb nu iemand die dichterbij woont. fred bekapt de paardenhoeven goed en neemt er zijn tijd voor. hij vraagt een normale prijs als je in de buurt woont, dus over het algemeen raad ik hem je wel aan. waar in drenthe ga je wonen? fred woont in assen. soxje hier op bokt heeft hem al een paar jaar dus kan je een beter beeld van hem geven.

anouar, ik zou toch ook sámen met een ervaren nb-er de hoeven van je paard doen. dat lijkt mij ook wat veiliger. die mensen hebben er toch meer kijk op en gaandeweg kun je het zelf ook leren.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:49