[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:43

Nou smurf, wat spannend! Ben wel benieuwd wat daar aan de hand is!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:43

smurf schreef:
zwangerschapskoliek, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb jaren op een paardenmelkerij gewerkt met allemaal drachtige merries, die hadden ook wel eens koliek, maar zo werd het nooit genoemd.... maar wij hadden een belgische DA..... die zal het wel anders genoemd hebben (wij haalden overigens nooit een DA bij koliek, we spoten zelf)

Smurf, wat spoten jullie zelf?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:45

zal ik het ff vragen: senseootje oom agent?????? en dan wil ie mijn auto onderzoeken: heel veel zand, carrotsticks, strings , touwen, voeremmers, poetsspullen........ en die hasjhonden maar aanslaan

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:46

Jovarna schreef:
smurf schreef:
zwangerschapskoliek, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb jaren op een paardenmelkerij gewerkt met allemaal drachtige merries, die hadden ook wel eens koliek, maar zo werd het nooit genoemd.... maar wij hadden een belgische DA..... die zal het wel anders genoemd hebben (wij haalden overigens nooit een DA bij koliek, we spoten zelf)

Smurf, wat spoten jullie zelf?

Buscopan, nu, bij Morrie gebruik ik Colosan, dat doe je gewoon op de tong

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:58

Jovarna schreef:
Wendy schreef:
@jovarna: heeft ze meer boeken geschreven dan? dit is in ieder geval het boek basis rijkunst. Wat vervelend zeg, van die koliek!

, weet ik niet, je schreef namelijk:
"De boeken natuurlijk paardhouden, verlichte rijkunst en basis rijkunst van anne muller!". Vandaar mijn vraag of ze alledrie van Anne Muller zijn of alleen de laatste.
Verlichte rijkunst is dan ws van Heather Moffet? En de eerste?

Idd, verlichte rijkunst van heather moffett, natuurlijk paardhouden van jo bird

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:00

ze hebben het gevonden hoor, ze zijn afgenokt (de politie)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:01

smurf schreef:
Buscopan, nu, bij Morrie gebruik ik Colosan, dat doe je gewoon op de tong

Wil je iets meer vertellen? Lijkt me goed om iets 'in huis' te hebben. Wat is dat voor spullie? Waar kun je het krijgen? Hoeveel en hoe vaak geef je het? Etc......

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:59

paardendrogist toch?

Arabel is gelukkig weer helemaal over haar buikpijn heen. Ik denk dat het kwam van de lange buitenrit. 25 km in opperbeste stemming en daarna nog meer willen kan ook niet gezond zijn We hebben in ieder geval genoten en de echte endurance wedstrijd komt steeds dichter bij.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:08

evitatinkle schreef:
We hebben in ieder geval genoten en de echte endurance wedstrijd komt steeds dichter bij.

Waar en wanneer?

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:14

er komt elke keer wat tussen. Dan ben ik ziek, dan hebben we geen vervoer (trailer of auto stuk) en dan weer geen groom...

In mei is er 1 in Ommen, die wil ik graag halen.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:16

oh zie, mei gaat ook niet lukken want dan ben ik net terug uit Kenia...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:32

Ach, zonde!
Ik wil wel een keer komen kijken, ik ben nog nooit naar een endurance wedstrijd geweest. Lijkt me best gaaf.
Ben je ook bekend met trec?

Alikesflame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 00:25

he eva tof man ik kom jullie dan ook aanmoedigen!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:51

Citaat:
Wat is dat voor spullie? Waar kun je het krijgen? Hoeveel en hoe vaak geef je het

Paardendrogist inderdaad en verder staat alles op de gebruiksaanwijzing.
Ik zou het je alleen aanraden als je je paard door en door kent, verder zou ik iedereen aanraden bij vermoeden van koliek de DA onmiddellijk te laten komen...... dat ik me niet zo druk maar om koliek, betekent niet dat het geen levensbedreigende toestand kan zijn.....

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:01

Jovarna schreef:
Ach, zonde!
Ik wil wel een keer komen kijken, ik ben nog nooit naar een endurance wedstrijd geweest. Lijkt me best gaaf.
Ben je ook bekend met trec?

Onstwedde in juni is zowiezo haalbaar. Dus ik ben van plan om die de gaan rijden. Is in Groningen dus ook niet te ver weg. Ik laat het wel weten van te voren, dan zou het leuk zijn als er mensen kwamen kijken!

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:18

trec is toch een lange afstandsrit die ze bijvoorbeeld in Frankrijk houden? Zit een cross element in, tenminste ik heb ooit zoiets gelezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:20

Ja, trec is nog niet zo heel lang geleden in Nederland geïntroduceerd. Toen iemand me hierover vertelde, leek me dit toch wel erg leuk!

Kijk maar eens op deze site:

http://www.flyinghorse.nl/

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:20

Volgens mij is het laatst ook eens in Nederland georganiseerd, maar zeker weten doe ik het niet.

Edit: Ah, ik zie dat jovarna de site al heeft...

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:23

Lijkt mij ook wel leuk, maar volgens mij is dat nog een stapje te ver. Wil eerst een gewone endurance rijden. Ga wel proberen nog bij een paar wedstrijden te groomen/kijken voor die tijd. Extra ervaring is nooit mis.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:45

Morrie was stoerrrrrrr

ik stond op te zadelen, belde IMJ me: er ligt een dode pony aan de weg onder een zeiltje *duh*, zadel maar weer af dus........ dacht ik...

Maar de boer zei: komop, je stapt er zo langs met hem....
en jawel hoor, even stilstaan en kijken en hij liep er zo langs, op de trugweg hoefde ie niet eens te kijken!

Later ging er eentje weg met een aanspanning, die had toch wel veel meer problemen....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:47

Stoere morrie!
Dat is even een stukje bevestiging zeg!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:52

goed zo smurf!!! Misschien had Morrie het dan toch niet in de gaten?! De pony die eronder lag was al 30, ik zag er gisteren toevallig nog kindertjes op rijden en verbaasde me erover dat ie nog leefde... toen wel dus...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:53

het begint er langzamerhand op te lijken dat Morrie een beetje gaat denken alvorens om te draaien en weg te kletteren, hoewel dat vorige week nog gebeurd is voor een wegopbreking.......

Als hij die brainwave ook eens met trekkers, injectoren, combines, vrachtwagens met grijpers achterop enz. zou krijgen, zou het opschieten met meneertje......

Ik heb vanaf morgen weer een auto die en trailer kan trekken en ik heb een luxe 2-paardstrailer ter beschikking, dus dan kunnen we naar rustigere oorden voor het rij-gedeelte van Parelli

hé IMJ, lag dat beestje er al toen ik aan kwam rijden eigenlijk???? Toen was ik afgeleid door een hinkende dame in de berm

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:03

smurf schreef:
hé IMJ, lag dat beestje er al toen ik aan kwam rijden eigenlijk???? Toen was ik afgeleid door een hinkende dame in de berm

Nee, het beestje was net opgehaald, de afhaaldienst (hoe heet dat ook weer?) heeft een adres nodig en petrus (het ponnietje) had alleen maar een weiland. Wel zielig, volgens mij stond ie ook al bijna 30 jaar met hetzelfde shetje... Die zag ik dus net helemaal alleen in een loei groot weiland...
Tja die hinkend dame, dat was ik....
Probeerde je met gebaren te laten weten dat mijn pony kreupel is (zielig....) Ik wilde met 'm fietsen en dacht, jemig ik moet hem voortslepen! Toen ik achterom keek begreep ik waarom.... Gelijk van de fiets afgestapt natuurlijk en terug het erf op. Hoop voor hem dat 't morgen beter is. En anders mag ik van de week op Morrie hè?!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:06

ja hoor, jij mag op Morrie, ga je liezen maar vast oprekken

ik dacht al, ben ik nou zo scheel dat ik die berg niet heb zien liggen toen ik aankwam.....

waar stond dat pony'tje dan ergens? Ik heb Klaas niet gesproken eigenlijk, we hebben allebei verschillende groepen paarden binnen gezet......