Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Antheman schreef:Interessant!
Op hoefnatuurlijk schrijft Frans dat de VOETAS niet veranderd als je hiellengte veranderd.
De relatie hoefbeen/kootbeen is niet afhankelijk van de stand van de hoef.
Margreet schreef:geen hielen meer "mag" hebben want dat is zogenaamd niet goed voor 'm.
Cookies schreef:Nou volgens mij vonden ze het artikel weer nix aan de reacties te zien. Ik maak me er niet meer druk om hoor wat een ander doet met zijn paard moet ie zelf weten.
Ik ben zelf ook niet zo'n fan van die hele lage hielen, tenzij een paard dat van zichzelf heeft.
opala schreef:Margreet schreef:geen hielen meer "mag" hebben want dat is zogenaamd niet goed voor 'm.
Niet zogenaamd. Strasser deelt dezelfde mening.
Cookies schreef:jaha ik heb ergens nog een voetje gevonden van Ponto. De kwaliteit van de foto was niet geweldig maar op een avatar zie je dat toch niet. Heb wel een half uur moeten prutsen voor ik het voor elkaar had met die avatar *trots*
opala schreef:geen hielen meer "mag" hebben want dat is zogenaamd niet goed voor 'm.
Citaat:Niet zogenaamd. Strasser deelt dezelfde mening.
Citaat:Nou dan vind ik die ook niet goed bezig als die ieder paard tot een vergelijkbare hoefvorm "dwingt".
Margreet schreef:Het "One-size-fits-all" principe dus zeg maar....
Daar valt m'n bek nou echt van open...
Cookies schreef:Ik heb me niet verdiept in strasser. Is die ook zo'n voorstander van lage hielen??
Margreet schreef:Nou dan vind ik die ook niet goed bezig als die ieder paard tot een vergelijkbare hoefvorm "dwingt".
Ik zeg niet dat hoge hielen wel goed zijn ofzo, maar ik ben gewoon niet voor het zomaar veranderen van beenstanden omdat een meneer/mevrouw X zegt dat dat zo "moet".
Er is toch weinig "natuurlijks" aan als je een andere stand gaat forceren dan een paard van nature zelf heeft, imo is dat vragen om problemen, op korte of lange termijn. Het feit alleen al dat de boel blijkbaar als een gek gaat groeien als je het weghaalt is voor mij al een teken aan de wand.
Nou ja, het zal wel aan mij liggenBen er klaar mee ook eigenlijk.
Vanmiddag heerlijk naar het bos geweest met Morrie, dat is het betere werk!
Antheman schreef:Interessant!
Op hoefnatuurlijk schrijft Frans dat de VOETAS niet veranderd als je hiellengte veranderd.
Arabesk schreef:Antheman schreef:Interessant!
Ik vind dat hele voetassen verhaal een beetje wazig. Het is ook maar net hoe een paard staat.
Arabesk schreef:Wat zegt Strasser dan precies over hoge hielen? (Oop misschien moet ik maar eens dat boek van je lenen ofzo)
Margreet schreef:Het "One-size-fits-all" principe dus zeg maar....
Daar valt m'n bek nou echt van open...