Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Arabesk schreef:Het gaat niet om het bekéren van normals naar 'natural'. Het gaat erom mensen bewust te maken van een meer paardgerichte manier van huisvesten, voeden, rijden en omgaan, die het welzijn van een paard ten goede komt.

Arabesk schreef:Ik geloof niet dat ik wat van een normal kan leren. Ik ben het zelf geweest en een hele erge ook. Klik maar eens op mijn berichten en dan wat ik in de begintijd allemaal uitkraamde
Lastige paarden moest je gewoon maar ff longeren met een slof. Bijtende paarden een hete aardappel in hun bek douwen. Natuurlijk bekappen was niks, want beslaan deden we al duizend jaar. En NH zweverig geneuzel.
Vooroordeel op vooroordeel. Been there, done that.
Totdat je gaat lezen én nadenken...
en iemand die alles kent bestaat niet 
Arabesk schreef:[b]Ik geloof niet dat ik wat van een normal kan leren. Ik ben het zelf geweest en een hele erge ook. Klik maar eens op mijn berichten en dan wat ik in de begintijd allemaal uitkraamde[/b]
"Lastige paarden moest je gewoon maar ff longeren met een slof. Bijtende paarden een hete aardappel in hun bek douwen. Natuurlijk bekappen was niks, want beslaan deden we al duizend jaar. En NH zweverig geneuzel. Zonder bit, geen denken aan. Paarden moeten gewoon luisteren, zadel erop en rijden met die hap"
Arabesk schreef:Ik geloof niet dat ik wat van een normal kan leren. Ik ben het zelf geweest en een hele erge ook. Klik maar eens op mijn berichten en dan wat ik in de begintijd allemaal uitkraamde
"Lastige paarden moest je gewoon maar ff longeren met een slof. Bijtende paarden een hete aardappel in hun bek douwen. Natuurlijk bekappen was niks, want beslaan deden we al duizend jaar. En NH zweverig geneuzel. Zonder bit, geen denken aan. Paarden moeten gewoon luisteren, zadel erop en rijden met die hap"
griebels schreef:Arabesk, wat had je met mijn paard gedaan dan die van regen en wind een verkrampte rug krijgt?
Ook zonder deken laten staan omdat jij vindt dat ze dat niet nodig hebben?
Normale vraag hoor...
Arabesk schreef:griebels schreef:Arabesk, wat had je met mijn paard gedaan dan die van regen en wind een verkrampte rug krijgt?
Normale vraag hoor...
Dit is een manier van discu-zeuren waarmee je mij in een hoek wilt zetten zodat je kan zeggen dat jouw paard bij mij véél slechter af was en dat ik ten koste van het paard mijn natural manier zou willen opleggen.
Arabesk schreef:griebels schreef:Arabesk, wat had je met mijn paard gedaan dan die van regen en wind een verkrampte rug krijgt?
Normale vraag hoor...
Dit is een manier van discu-zeuren waarmee je mij in een hoek wilt zetten zodat je kan zeggen dat jouw paard bij mij véél slechter af was en dat ik ten koste van het paard mijn natural manier zou willen opleggen.
. Dan komen we weer uit op naturals zijn dierenbeulen die hun paard koste wat kost natuurlijk willen houden ook al is dit 'per paarrrrrd verschillend' bla bla bla

* Arabesk schreef:Nee lieve mensen dat soort discussies begin ik niet meer aan. Dan komen we weer uit op naturals zijn dierenbeulen die hun paard koste wat kost natuurlijk willen houden ook al is dit 'per paarrrrrd verschillend' bla bla bla
De meesten van ons weten nu waar de informatie over natuurlijk paardenhouden te vinden is en ieder voor zich kan na bestudering uitmaken wat hij of zij doet met die informatie.
Welterusten!
MarcoBorsato schreef:Arabesk schreef:Nee lieve mensen dat soort discussies begin ik niet meer aan. Dan komen we weer uit op naturals zijn dierenbeulen die hun paard koste wat kost natuurlijk willen houden ook al is dit 'per paarrrrrd verschillend' bla bla bla
De meesten van ons weten nu waar de informatie over natuurlijk paardenhouden te vinden is en ieder voor zich kan na bestudering uitmaken wat hij of zij doet met die informatie.
Welterusten!
Bedankt voor je zeer nuttige bijdrage aan deze discussie, ik denk dat beide partijen weer wat meer naar elkaar toegegroeid zijn
griebels schreef:Ach ik ken een natuurlijk bekapper met opleiding uit Amerika, die kotst van http://www.paardnatuurlijk.nl en hoefnatuurlijk.nl
Randebielen noemt hij ze...
Dus als hij dat al zegt terwijl hij zelf zo natural is als maar zijn kan
BitchyWitchy schreef:griebels schreef:Ach ik ken een natuurlijk bekapper met opleiding uit Amerika, die kotst van http://www.paardnatuurlijk.nl en hoefnatuurlijk.nl
Randebielen noemt hij ze...
Dus als hij dat al zegt terwijl hij zelf zo natural is als maar zijn kan
Typisch geval van te ver doorontwikkeld dus
MarcoBorsato schreef:ja daar heb ik ook last van, ik kook mijn kuilgras tegenwoordig niet meer, ik eet het rechtstreeks uit mijn kamer...