aerdenhout1 schreef:En dat is nu precies waarom we paarden hebben...plezier MET je paard! Jij vind dat in een lekkere buitenrit en een ander vind dat om zijn paard dressuurmatig beter te maken, of steeds een beetje hoger te springen of wat dan ook.
Ja en daarom blijf ik het niet vatten waarom er zulke eindeloze discussies moeten zijn.
Tenslotte willen we dat allemaal en als de manieren nou een beetje anders zijn wat dan nog.
Het is een enorm leuke sport wat voor tak dan ook, ik vind alles leuk om te zien, zeker als mensen plezier hebben en/of een streven hebben.
En blijven luisteren naar hun viervoeters.
Flash is gek op springen, ik heb er echt een hekel aan, maar voor mijn paard mag ze wel springen over boomstonken en riviertjes. Leuk toch!!
Het is geven en nemen, maar met alles, sommige snappen dat nou eenmaal niet helaas.
En houden zich vast aan hun eigen zogenaamde goede gedachtes en proberen te overtuigen.
Dat geeft alleen maar aan wat voor een soort persoon je voor je hebt, ik zal me er niet teveel aan storen, maarja dat is makkelijker gezegt dan gedaan.
Ik leer iig elke dag een hoop bij van alle soorten ruiters en daar ben ik dankbaar voor, leuk dat er zo´n groot paardenforum bestaat.
Parelli bijvoorbeeld, rijdt de vergevorderde paarden met bit, voor de verfijning.