Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fojoe schreef:ik denk niet dat het paard een keuze heeft, de overduidelijke leider MOET je wel volgen, anders zwaait er wat.
detour schreef:Hoi TS, dat filmpje waar bij het dier vaststaat en alleen die ene man vertrouwd komt me herkenbaar voor; ook mijn vorige paard vertrouwde alleen op haar eigen instinct en was echt iets voor deze man geweest want ik kon uiteindelijk niks meer met haar en vond haar gevaarlijk, hoe vaak ze zichzelf niet bezeerde..
Was Volbloed die tot haar 5de op tig hectare rondliep in Ierland.. Misschien had deze man met zijn rust, geduld en zijn aanpak haar kunnen helpen..
Ook zie ik paarden die zich niet verzetten uit angst maar die heel berekenend truckjes uit de ouwe doos halen; in die zin vind ik hem ook doeltreffend te werk gaan. Een hoop renpaarden zijn voor het gros mensen helaas te lastig.
Ik heb niet alle fimpjes gezien, maar wat ik zag vond ik er absoluut niet naar uitzien. Het feit dat de paarden hem volgen geeft toch aan dat ze hem zien als een betrouwbare leider denk ik.
fojoe schreef:als ik het goed heb had Natascha al vaker de kans gehad om te ontsnappen, maar 'maakte ze de keuze' om te blijven ...
edit: ik ook, Kymalin, ik ook ...
Kymalin schreef:Oei Detour, dan hebben we toch echt een meningsverschil
Kymalin schreef:Omdat ik dat al vele keren heb gezegd. Dat wat ik te ver vind gaan, en dat is dat hij de paarden in een dusdanige positie dwingt met het hoofd, dat de slagader wordt afgeknepen waardoor ze flauwvallen en dus gaan liggen.
Bedankt trouwens voor de nederlandse les in zinsopbouw
sflj schreef:fojoe schreef:ik denk niet dat het paard een keuze heeft, de overduidelijke leider MOET je wel volgen, anders zwaait er wat.
En in hoeverre verschilt dat van nh? Wat denk je dat mijn dominante merrie doet als die niet doet wat zij wil? Die schopt harder dan ik kan hoor!Parelli zegt toch ook dat je zo streng moet zijn als nodig is? Denk je nou echt dat die alleen maar aait?
Om nog maar te zwijgen van de geestelijke 'mishandeling' die sommige andere 'nh-goeroe's' toebrengen; wat denk je dat een join-up is/doet, bijvoorbeeld?
detour schreef:Volgens mij heb ik echt iets gemist.
detour schreef:33bonita33, heb zelf mogen werken op twee renstallen en heb deze paarden fantastisch gevonden en nog steeds, hoor (zie profiel bovenste foto, ik trainde haar in Ierland) maar ze zijn veel heter vlugger en sensiebeler. Ik zag juist veel rust en loslaten bij die man met de paarden.
Volgens mij heb ik echt iets gemist.
Lise81 schreef:Kon helemaal geen uitleg vinden op de site dus ben ff verder gaan zoeken:
http://www.horsegroomingsupplies.com/ho ... 013-9.html
geeft hij zelf meer uitleg... maar kan nog steeds niks vinden over afluiten van halsslagader, hoewel ik idd wel zo het vermoeden krijg. En dan DVD's gaan verkopen zodat andere mensen dit lukraak bij hun paard gaan doen terwijl hij zijn zakken vult.
detour schreef:Wat heeft dat dan voor functie?
Kymalin schreef:Lise81 schreef:Kon helemaal geen uitleg vinden op de site dus ben ff verder gaan zoeken:
http://www.horsegroomingsupplies.com/ho ... 013-9.html
geeft hij zelf meer uitleg... maar kan nog steeds niks vinden over afluiten van halsslagader, hoewel ik idd wel zo het vermoeden krijg. En dan DVD's gaan verkopen zodat andere mensen dit lukraak bij hun paard gaan doen terwijl hij zijn zakken vult.
Een half jaar terug ofzo kwam ik filmpjes van hem tegen op youtube en toen had hij daar een linkje van z'n website bij staan. Nu heeft hij een andere website waarin hij het niet meer uitlegt. Aan de ene kant jammer, dan kon ik het aan jullie laten zien. Aan de andere kant maar goed, stel dat doe het zelfers het eens gaan proberen...