NH tegen HH

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

33Bonita33

Re: NH tegen HH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:34

Kijk, als je het hebt over het gewoon uit kunnen zitten van een fikse bokpartij dan is daar in mijn ogen ook helemaal niks mis mee, hij gaat alleen net even een stap verder die ik te ver vind gaan.

jij schrijft hij gaat alleen net even een stap verder die ik te ver vind gaan.
dat schrijf je achter de zin kijk, als je het hebt over het gewoon uit kunnen zitten van een fikse bokpartij dan is daar in mijn ogen ook helemaal niks mis mee,<- KOMMA, je gaat het dus nog verder uitleggen wat je daarmee bedoelt, overigens komt er geen uitleg wat je dan te ver vind gaan.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:36

Hoi TS, dat filmpje waar bij het dier vaststaat en alleen die ene man vertrouwd komt me herkenbaar voor; ook mijn vorige paard vertrouwde alleen op haar eigen instinct en was echt iets voor deze man geweest want ik kon uiteindelijk niks meer met haar en vond haar gevaarlijk, hoe vaak ze zichzelf niet bezeerde..
Was Volbloed die tot haar 5de op tig hectare rondliep in Ierland.. Misschien had deze man met zijn rust, geduld en zijn aanpak haar kunnen helpen..

Ook zie ik paarden die zich niet verzetten uit angst maar die heel berekenend truckjes uit de ouwe doos halen; in die zin vind ik hem ook doeltreffend te werk gaan. Een hoop renpaarden zijn voor het gros mensen helaas te lastig.

Ik heb niet alle fimpjes gezien, maar wat ik zag vond ik er absoluut niet naar uitzien. Het feit dat de paarden hem volgen geeft toch aan dat ze hem zien als een betrouwbare leider denk ik.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:38

Omdat ik dat al vele keren heb gezegd. Dat wat ik te ver vind gaan, en dat is dat hij de paarden in een dusdanige positie dwingt met het hoofd, dat de slagader wordt afgeknepen waardoor ze flauwvallen en dus gaan liggen.

Bedankt trouwens voor de nederlandse les in zinsopbouw Knipoog

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:39

fojoe schreef:
ik denk niet dat het paard een keuze heeft, de overduidelijke leider MOET je wel volgen, anders zwaait er wat.

En in hoeverre verschilt dat van nh? Wat denk je dat mijn dominante merrie doet als die niet doet wat zij wil? Die schopt harder dan ik kan hoor! Knipoog Parelli zegt toch ook dat je zo streng moet zijn als nodig is? Denk je nou echt dat die alleen maar aait?
Om nog maar te zwijgen van de geestelijke 'mishandeling' die sommige andere 'nh-goeroe's' toebrengen; wat denk je dat een join-up is/doet, bijvoorbeeld?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:39

Oei Detour, dan hebben we toch echt een meningsverschil Bloos!

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:40

detour schreef:
Hoi TS, dat filmpje waar bij het dier vaststaat en alleen die ene man vertrouwd komt me herkenbaar voor; ook mijn vorige paard vertrouwde alleen op haar eigen instinct en was echt iets voor deze man geweest want ik kon uiteindelijk niks meer met haar en vond haar gevaarlijk, hoe vaak ze zichzelf niet bezeerde..
Was Volbloed die tot haar 5de op tig hectare rondliep in Ierland.. Misschien had deze man met zijn rust, geduld en zijn aanpak haar kunnen helpen..

Ook zie ik paarden die zich niet verzetten uit angst maar die heel berekenend truckjes uit de ouwe doos halen; in die zin vind ik hem ook doeltreffend te werk gaan. Een hoop renpaarden zijn voor het gros mensen helaas te lastig.

Ik heb niet alle fimpjes gezien, maar wat ik zag vond ik er absoluut niet naar uitzien. Het feit dat de paarden hem volgen geeft toch aan dat ze hem zien als een betrouwbare leider denk ik.

ben het met je eens, als je ziet wat voor een spirit er in volbloed paarden zit dan vind ik het erg knap van deze man dat hij deze paarden( waarvan sommige dus al verpest waren) opnieuw kan "inrijden" , of hoe je het ook wil noemen breken.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:40

fojoe schreef:
als ik het goed heb had Natascha al vaker de kans gehad om te ontsnappen, maar 'maakte ze de keuze' om te blijven ...

edit: ik ook, Kymalin, ik ook ... Verdrietig

Net als al die paarden die aan een join-up onderworpen worden dus! Knipoog

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:42

ik ben 20 jaar geleden al tot de conclusie gekomen dat je met geduld alles kan bereiken, alleen duurt het wat langer.
tijdswinst is imo geen doel wat dergelijke middelen rechtvaardigt.

@detour: heb je eigenlijk wel gelezen wat zijn schijnbare rust, geduld en aanpak eigenlijk inhouden?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:43

Kymalin schreef:
Oei Detour, dan hebben we toch echt een meningsverschil Bloos!

Heb ik dan iets enorms schokkends gemist??? Heb idd niet gelezen maar paar filmpjes gezien van steigeren, rijden, en paard wat vaststond en weg wilde bij vreemde mannen.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:44

Kymalin schreef:
Omdat ik dat al vele keren heb gezegd. Dat wat ik te ver vind gaan, en dat is dat hij de paarden in een dusdanige positie dwingt met het hoofd, dat de slagader wordt afgeknepen waardoor ze flauwvallen en dus gaan liggen.

Bedankt trouwens voor de nederlandse les in zinsopbouw Knipoog

ik vind het ook niet goed dat hij de paarden in die positie dwingt, maar als je ziet wat voor een ongelofelijke spirit die paarden hebben.
dan denk ik dat er niet snel een makelijkere manier wordt gevonden dan deze.
en ik zie echt niet dat die paarden er schade door ondervinden.

ga maar eens kijken bij sommige dressuur stallen, die paarden staan gewoon weg 23/7 uur per dag op stal en komen 1 uurtje per dag uit hun "stal" om te trainen, ik denk dat een paard daar meer schade van ondervind als aan 1 keer de slagader afknijpen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:45

33bonita33, heb zelf mogen werken op twee renstallen en heb deze paarden fantastisch gevonden en nog steeds, hoor (zie profiel bovenste foto, ik trainde haar in Ierland) maar ze zijn veel heter vlugger en sensiebeler. Ik zag juist veel rust en loslaten bij die man met de paarden.

Volgens mij heb ik echt iets gemist. Clown

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:45

sflj schreef:
fojoe schreef:
ik denk niet dat het paard een keuze heeft, de overduidelijke leider MOET je wel volgen, anders zwaait er wat.

En in hoeverre verschilt dat van nh? Wat denk je dat mijn dominante merrie doet als die niet doet wat zij wil? Die schopt harder dan ik kan hoor! Knipoog Parelli zegt toch ook dat je zo streng moet zijn als nodig is? Denk je nou echt dat die alleen maar aait?
Om nog maar te zwijgen van de geestelijke 'mishandeling' die sommige andere 'nh-goeroe's' toebrengen; wat denk je dat een join-up is/doet, bijvoorbeeld?

van parelli ken ik niet genoeg om te weten wat zijn 'streng zijn' inhoudt.
en ik ben absoluut geen voorstander van join-up, voor het paard betekent dit ook (doods)angst.
geduld en respect zijn voor mij de sleutelwoorden Knipoog

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:46

23/7 binnen in een dressuur- handels- of springstal ben ik ook niet voor, is ook afstompend en niet meer van deze tijd.

En die spirit.. zou dat niet te maken hebben met dat hij volbloeds traint?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:47

detour schreef:

Echt wel! Haha!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:48

Kon helemaal geen uitleg vinden op de site dus ben ff verder gaan zoeken:
http://www.horsegroomingsupplies.com/ho ... 013-9.html
geeft hij zelf meer uitleg... maar kan nog steeds niks vinden over afluiten van halsslagader, hoewel ik idd wel zo het vermoeden krijg. En dan DVD's gaan verkopen zodat andere mensen dit lukraak bij hun paard gaan doen terwijl hij zijn zakken vult. Frusty

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:48

detour schreef:
33bonita33, heb zelf mogen werken op twee renstallen en heb deze paarden fantastisch gevonden en nog steeds, hoor (zie profiel bovenste foto, ik trainde haar in Ierland) maar ze zijn veel heter vlugger en sensiebeler. Ik zag juist veel rust en loslaten bij die man met de paarden.

prachtig paard in je profiel.
ik vind volbloed paarden ook echt fantastische paarden.
ik zag ook veel rust en loslaten bij die man met de paarden en dat vond ik juist zo goed.
vond alleen die tab er niet zo geweldig uit zien..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:49

die tab? heb idd iets gemist, zal nog eens kijken. verder vind ik het prima hoe die man paarden die zich misdragen tijdens het rijden- uit kan zitten. Hij negeert dat negatieve gedrag volkomen..

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:51

vind ik ook, daarom snap ik niet waarom sommige mensen zo moeilijk doen over deze manier van trainen.
ik zie ook niet dat het paard wordt gebroken.
ik vind niks mis met deze training, alleen die tab dat blijkbaar die slagader wodt afgesloten vind ik niks.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:52

Wat heeft dat dan voor functie?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:52

Lise81 schreef:
geeft hij zelf meer uitleg... maar kan nog steeds niks vinden over afluiten van halsslagader, hoewel ik idd wel zo het vermoeden krijg. En dan DVD's gaan verkopen zodat andere mensen dit lukraak bij hun paard gaan doen terwijl hij zijn zakken vult. Frusty

Een half jaar terug ofzo kwam ik filmpjes van hem tegen op youtube en toen had hij daar een linkje van z'n website bij staan. Nu heeft hij een andere website waarin hij het niet meer uitlegt. Aan de ene kant jammer, dan kon ik het aan jullie laten zien. Aan de andere kant maar goed, stel dat doe het zelfers het eens gaan proberen...

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:53

detour schreef:
Wat heeft dat dan voor functie?

Dan valt hij flauw, kan die vent er op gaan zitten, schopt 'm weer in de benen en het paard heeft geleerd dat het licht even uit gaat als hij zich verzet....

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:54

Gadver echt niet mijn methode!!
Bah!
Sluit me helemaal aan bij Polly2 en Aerdehoudt..bedankt voor het typen Ja

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:55

die tab is net de BASIS van wat hij doet.
al het overige vind ik er ook wel goed uitzien.
mijn probleem (en dat van o.a. kymalin en Nadya) is nu net die basis!

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:56

Kymalin schreef:
Lise81 schreef:

Een half jaar terug ofzo kwam ik filmpjes van hem tegen op youtube en toen had hij daar een linkje van z'n website bij staan. Nu heeft hij een andere website waarin hij het niet meer uitlegt. Aan de ene kant jammer, dan kon ik het aan jullie laten zien. Aan de andere kant maar goed, stel dat doe het zelfers het eens gaan proberen...

kzou zoiets zoizo niet zelf gaan proberen, dan moet je toch wel heel weinig verstand hebben om dat "na te gaan doen"
zie het zoizo niet als de ultime trainings methode maar wel voor de volbloed die niet goed ingereden is..

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:56

Helemaal goed foejo, heb ook niks tegen Gert vd Hof die alle hoogbokkende paarden uitzit!