Wat een wonder he, nu passen je kort voor de bocht reacties niet meer in de context

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nadya schreef:Als de verzekeringen met zulke cijfers komen, zegt dat een hoop over de sportpaarden en duurdere paarden. Wat afschuwelijk. Maar het verbaast me niets....
Mijn paard is trouwens niet verzekerd, gaat ook niet gebeuren. Hij is ook nog lang geen 7 jaar, maar is ook geen gemiddeld paard. Maar ik hoop dat 'ie heel oud gaat worden!!
cle0o_o0 schreef:En ook velen na die leeftijd.
LadyElmira schreef:Weetje,
Zo als jij nu denkt, dacht ik eerst ook. Ik vond het ook 'zielig' voor de paarden. Dit omdat ik via een site over paard natuurlijk op erg schokkende informatie kwam. Hier werd verteld dat het wilde paard ( ik vertel het nu niet in precieze getallen want ik ben het een beetje vergeten) 80% van de gehele dag liep en 20% stilstond. Het 'stalpaard' van nu is bijna het omgekeerde; 20% beweging en 80% stilstaan. Nogmaals voor de slimmerts onder ons: deze procenten zijn niet helemaal waar, ik ben het vergeten maar hier kwam het ongeveer op neer. Dit vond ik heel erg zielig en heb er vaker discussies met mijn vriend over gehad (Ja, leuk he). Het punt is dat de dieren van nu niet meer de dieren van vroeger zijn. Ze hebben zich, zoals eerder al vermeld inderdaad aangepast aan ons en de ongeving die wij ze geven. Het is ook niet zo dat de paarden die twee uurtjes per dag echte beweging krijgen ( denk aan longeren of rijden) zielig zijn omdat dit te weinig is. Meestal staan deze paarden ook nog op de wei en zo niet komt dit heus wel goed!!
Toen ik dit allemaal dacht was ik wat jonger en volgens de meeste dus een beetje penny. Ik vond het allemaal zielig terwijl ik niet dacht aan de eigenaars. Ik vond dat hun allemaal gemeen waren en niet goed voor hun paard konden zorgen, nudat ik twee shetlandertjes heb gehad en ook een verzorgpony heb weet ik wel beter!
Je kunt beter zelf heel goed voor je paard zorgen zodat jij hier een goed gevoel over hebt. En laat dan de andere paardeneigenaren ook hun paard verzorgen en onderhouden zoals zij willen. Klaag eens niet zo over hun en ga eens bij jezelf na of jij die 80% van de dag met je paard zou kennen lopen, daarnaast ook nog eens een baan moeten hebben om hem/haar te kunnen onderhouden en misschien ook nog wel je school moet bijhouden. Geloof me maar voordat je het echt gaat proberen: dit lukt gewoon niet!
Nadya schreef:cle0o_o0 schreef:En ook velen na die leeftijd.
Ja, ook na die leeftijd inderdaad (en gelukkig maar), maar het aantal is relatief groot. Een jong paard hoort toch niet voor zijn 7de levensjaar te sterven?
Nadya schreef:Als de verzekeringen met zulke cijfers komen, zegt dat een hoop over de sportpaarden en duurdere paarden.
Wat afschuwelijk. Maar het verbaast me niets....
Mijn paard is trouwens niet verzekerd, gaat ook niet gebeuren. Hij is ook nog lang geen 7 jaar, maar is ook geen gemiddeld paard. Maar ik hoop dat 'ie heel oud gaat worden!!
arno8 schreef:Apple schreef:Waar komt eigenlijk dat cijfer vandaan dat het gemiddelde paard in Nederland 7 jaar oud wordt?
Vragen aan de dierenarts, ook wordt er vaak in lezingen op gewezen maar dan gaat het meer zo: "Het gemiddelde paard wordt 7 jaar oud, misschien ligt dat wel aan een tekort aan product X. Koop daarom snel product X!"
Cer schreef:Nogmaals een modopmerking: Hou het beleefd
cle0o_o0 schreef:Cer schreef:Nogmaals een modopmerking: Hou het beleefd
Waar is het onbeleefd dan?
LadyElmira schreef:Ik vraag me trouwens ook af of de mensen die nu geen paard hebben en het zielig vinden om ze in een stalletje van 3 bij 3 neer te zetten, later een groot weiland zullen huren of kopen voor hun trouwe vriend. Offf, zullen ze dan toch inzien dat het zo erg nog niet is. Iemand nog ervaring?
mariekie schreef:LadyElmira schreef:Ik vraag me trouwens ook af of de mensen die nu geen paard hebben en het zielig vinden om ze in een stalletje van 3 bij 3 neer te zetten, later een groot weiland zullen huren of kopen voor hun trouwe vriend. Offf, zullen ze dan toch inzien dat het zo erg nog niet is. Iemand nog ervaring?
Of we verhuizen met zn allen naar Friesland of die kanten op.
Over paar jaar de Ranstad leeg en Friesland vol.
Kunnen we daarna weer terug...
mariekie schreef:Arno in je profiel staat ook een paard op stal
mariekie schreef:LadyElmira schreef:Ik vraag me trouwens ook af of de mensen die nu geen paard hebben en het zielig vinden om ze in een stalletje van 3 bij 3 neer te zetten, later een groot weiland zullen huren of kopen voor hun trouwe vriend. Offf, zullen ze dan toch inzien dat het zo erg nog niet is. Iemand nog ervaring?
Of we verhuizen met zn allen naar Friesland of die kanten op.
Over paar jaar de Ranstad leeg en Friesland vol.
Kunnen we daarna weer terug...
Apple schreef:Knapmannetje: een veulenoverschot dus.
Dat zou kunnen. Is eigenlijk ook best een plausibele verklaring. Dat zou namelijk ook ernstig de statistieken kunnen vertekenen.
Dan kom je, als je dat soort dingen buiten beschouwing laat, op een hogere gemiddelde leeftijd uit.