Nieuwe dvd Nevzorov met uitleg methode

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paardentango

Re: Nieuwe dvd Nevzorov met uitleg methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:32

Het is leuk en interessant om eens te gaan vertalen, de russiche kant laat een andere kant zien die de Engelse kant vermijdt.
Waarom zou dat zijn ?

De Russiche kant, waarmee ik het openbare forum bedoel, voor de minder goede lezers onder ons, is de kant die je kan kiezen als je door het imposante intro heen bent. Onder het kopje pers zie je heel veel artikelen staan.

Zo kwam ik op de visie van Jonathan Swift, hier staat ook een artilel over en het grappige is dat het er op lijkt dat de bedoeling van Swift gelijk is aan die van het NHE gebeuren. Wat dat precies met paarden te maken is me een raadsel. Jonathan Swift heeft jaren op de lijst, hier in NL, van verboden boeken gestaan omdat hij het menselijke systeem hekelde. Beter bekend als Gullivers reizen, waar de naam Yahoo vandaan komt.
De Yahoo was een vies volkje wat ook kannibalisme niet vreemd was.

Verder, voor de niet snuffelaars, worden er vele verwijzingen gedaan naar politieke uitspraken en opvattingen. Geloof wordt besproken en de eis dat 'men' zich volledig overgeeft aan NHE. Misschien zoek ik het te ver he, moet je gewoon leuk naar de plaatjes kijken en denken dat dit forum bedoeld is als leuk en zonnig.

Nou verfrissend vind ik het wel, zeker als ik zie hoe mensen gaan reageren en alles gaan uitleggen, zeker als het gaat in termen als 'ik denk dat' en 'het is waarschijnlijk omdat'. Ook opvallend is dat de vragen die gesteld worden hier, niet altijd beantwoord worden, en waarom niet?
Persoonlijk wil ik alles altijd weten, wat drijft iemand, is het echt zo knap en wat kost iets. Een boterham verdienen is niks mis mee, maar helemaal gratis uit liefde dat sprookje is een sprokje. Helaas kan ik ook niet vinden dat het allemaal niets kost, misschien in het begin geen centjes, alleen enige plechtige beloftes (voor het leven) zoals het afzweren van 'foute vrienden'....?
Maar via een application waarbij de NHE scholieren verregaande vragen stellen aan mensen. Een leuk voorbeelde was aan een 15-jarige dame: "Wat doe je als je ouders zich tegen je keren en je vertelen dat NHE niet geschikt is" de dame werd, weliswaar met woorden, gedwongen het juiste antwoord te geven. Uiteraard beloofde ze plechtige trouw aan NHE als dit zou gebeuren.

Jongens, beticht mij gerust van allerlei ideeen, maar kijk even zelf verder en je zal dezelfde dingen gaan zien als ik. Per PB kan ik je wat meer laten zien. Het verschil is dat ik ietsje meer ervaring heb en nieuwsgierig ben naar alles wat met paarden te maken heeft, en niet alles klakkeloos (meer) aanneem. Velen die vrij spelen met hun paarden kunnen ook hele mooie plaatjes maken.

Ook geloof ik niet dat we in NL zo enorm gruwelijk bezig zijn, uitzonderingen daargelaten maar juist in ons land is het paard steeds meer belangrijk en vinden we het welzijn van dit dier beangrijk. Gek genoeg zoeken we het altijd hééééél ver weg, terwjl er dichtbij zo veel moois is. Geen taalbarriere, geen twee keer vertaalde interviews maar gewoon Hollands. Niet doorspekt met fanatsme. Er is hier een ontwikkeling te zien, in het voordeel van het paard, en mens, leven en laten leven.

Laat een mooi plaatje van een droom je niet gek maken.

Knipoog

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:18

Paardentango:

Citaat:
Het is leuk en interessant om eens te gaan vertalen, de russiche kant laat een andere kant zien die de Engelse kant vermijdt.

Ik ben al een tijdje bezig.
Wat ik vooral bizarre vindt is het verhaal met het Taoisme.
Wat heeft dát nou met paarden te maken?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:35

Je bedoelt het artikel "In Nevskiy. Januari 2007", daar staan wel meer aparte uitspraken in ja.
Lastig hoor, dat Russisch.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:58

Paardentango schreef:
Je bedoelt het artikel "In Nevskiy. Januari 2007", daar staan wel meer aparte uitspraken in ja.
Lastig hoor, dat Russisch.

Zie http://www.hauteecole.ru/ru/school.php?sid=38

http://www.hauteecole.ru/ru/press.php?sid=0&id=403

Александр Глебович, мне закралась в голову крамольная мысль: уж не решили ли вы пойти тернистым путем Дэна Брауна и заработать на бедном христианстве свои сто миллионов долларов?

-- Послушайте, Дэн Браун открыл Америку только для идиотов - своей информацией о том, что Иисус Иосифович был женат законным браком…
Я стал делать то, чего не делают никогда христиане, а именно -- распутывать и рассматривать историю христианства абсолютно трезво. При том, что у меня нет никаких претензий к христианству, я абсолютно не желаю ему ни бед, ни проблем, ни исчезновения.

Vertaald:

- Aleksandr glebovich, to me sneaked the seditious thought: didn’t you already decide to go the thorny way of Dan Brown and to earn on poor Christianity your one hundred million dollars?
- listen to, Dan Brown opened America only for the idiots - by his information about the fact that Iisus Of iosifovich (weet niet wie die bedoelt) was married by the legal marriage…
I began to , what Christians never did, namely - to untangle and to examine the history of Christianity is absolutely sensible. With the fact that I do not have any claims to Christianity, I don’t want it to have any misfortunes nor problems nor disappearance.

De hele text volgt.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:18

http://www.hauteecole.ru/ru/press.php?sid=0&id=405

Hier ook nog zo iets leuks:

– Принято считать, что человек и лошадь – друзья по жизни. Например, в книгах пишут, что лошади выносят раненых хозяев с поля боя… Разве это не так?

– Лошадь никогда не будет спасать хозяина. Это бредни киношников или литераторов. Уносит лошадь хозяина с поля боя только в том случае, когда ему оторвало голову и он потерял возможность управлять. Она убегает оттуда, где ей страшно. Человек всегда доставлял этому замечательному существу только боль. Вся практика кавалерии основана на причинении лошади боли и на том, что она не мстительна. Дружба человека и лошади – всего лишь сладкий миф для детишек.

Vertaald:

– It is customary to assume that man and horse – friends for life. For example, in the books they write that the horses will carry injured masters from the battlefield… perhaps this isn’t true?
– A horse will never save his owner. These are the dragnets of writers. A horse takes away the owner from the battlefield only when it’s head is detached and the rider loses the possibility to govern. It runs away from the terrible scene. Man always reached only pain to this remarkable essence. Entire practice of the cavalry is based on pain for the horse, and on what it is not vindictive. Friendship of man and horse - altogether only sweet myths for the kiddies.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:20

Spreken jullie Russisch of halen jullie de tekst door een vertaalprogramma o.i.d.? Als het het laatste is, waar kan ik zo iets dan vinden? Ik heb een heleboel dingen daar die ik graag wil lezen maar ik wordt er absoluut geen wijs uit.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:24

T@nj@ schreef:
Spreken jullie Russisch of halen jullie de tekst door een vertaalprogramma o.i.d.? Als het het laatste is, waar kan ik zo iets dan vinden? Ik heb een heleboel dingen daar die ik graag wil lezen maar ik wordt er absoluut geen wijs uit.

Ik ben russisch aan het leren (vond het toch een aparte taal Vork Clown )
Volgens mij kun je bij www.abacho.de een gehele site vertalen en ook bij babelfish.
Alleen is de vertaling matig.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:22

Ah Thanks! Ga ik het daar eens proberen, ik wil sommige topics op het Russische forum ook eens vertaald zien, al die foto's zijn mooi hoor maar ik zou hun teksten ook wel eens willen lezen Clown

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:35

Kopeer de tekst in words, niet te veel.
Extra - Taal - vertalen - even wachten en dan kun je elke taal kiezen, ook van Russisch naar Nederlands.

Of pb, heb een paar artikelen, het is een letterlijke vertaling die Words geeft, maar geeft een heel aardig beeld.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:17

hns schreef:
Paardentango:

Citaat:

Ik ben al een tijdje bezig.
Wat ik vooral bizarre vindt is het verhaal met het Taoisme.
Wat heeft dát nou met paarden te maken?

Heb je op het NHE forum al gevraagd of er wellicht al vertalingen zijn? Scheelt een hoop werk.
Snap sowieso niet waarom je alles wilt vertalen, het gaat toch om hetgeen je zelf doet met je paard? Al staat er de hele ondertiteling van "Toy Story" op de russische site ... Slapen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:43

@atreyuevita: Ik snap niet dat er op het russische gedeelte andere dingen staan dan op het engelse gedeelte... En mischien vind je op het russische gedeelte net dat stukje informatie dat je mist om hetgeen wat je doet perfect te doen...

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:18

atreyuevita schreef:
Heb je op het NHE forum al gevraagd of er wellicht al vertalingen zijn? Scheelt een hoop werk.
Snap sowieso niet waarom je alles wilt vertalen, het gaat toch om hetgeen je zelf doet met je paard? Al staat er de hele ondertiteling van "Toy Story" op de russische site ... Slapen

Geen vertalingen van de meeste russische artikelen tot nu toe.
Ze zullen wel komen maar dat duurt, zoals ik dat al bij die laatste artikelen gezien heb. Ze staan er één jaar lang op en er is nog altijd geen vertaling. Trouwens is er veel informatie in die ik graag verder bestudeer, extra input heeft nooit geschadigd en daarbij zijn we nooit uitgeleerd. Ik vind het erg interessant wat Nevzorov te vertellen heeft over het Taoisme en over het christelijke geloof. Ik bemoei me nu al een tijdje met Nostradamus en de opkomst van de anti-christ dus dat trekt me zéér, en ook omdat ik mezelf niet met het christelijke geloof en de kerk niet helemaal kan aanvrienden houd ik mijn oren opengesperd.
Niet dat ik racistisch ben tegen over mensen met een christelijk geloof, het maakt mij absoluut niks uit wat iemand gelooft als die maar een goed mens is (want slechte mensen heb je ook, maar daar kan ik een heel boek over schrijven).

Bij Nevzorov kan ik mij nog enigszins in goed vinden wat paarden betreft dan, ookal ben ik het met sommige uitspraken niet eens. Paarden die hun mensen niet van het slachtveld redden. Tja ik weet niet hoe ik daarover moet denken.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:23

Alane schreef:
@atreyuevita: Ik snap niet dat er op het russische gedeelte andere dingen staan dan op het engelse gedeelte... En mischien vind je op het russische gedeelte net dat stukje informatie dat je mist om hetgeen wat je doet perfect te doen...

Nogal beangstigende dingen staan er op, die met paarden absoluut niks meer te maken hebben, maar eerder met de mens. Wat wil Nevzorov bereiken, hoe ver wil die gaan, waarom doet die sommige dingen?
Ik wil de paarden alleen maar helpen en niet tot een houwbeeld voor het theater.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:43

Ik ben het helemaal met je eens HNS, dat was zuiver een reactie waarom vertalen.. omdat wanneer je het niet vertaalt je ook niet weet wat er staat.
Los daarvan.. Er staat in de hoefslag van 22-02 jl een leuk artikel over bitten... in een vraaggesprek aan Anky Haha!
Laats was er een springruiter aan het woord ook over bitten, leuke is het staat zo haaks ophetgeen AN wil laten geloven hoe wedstrijdruiters bitten misbruiken...
Want zoals al gestelt is hier over het in de krul trekken... waarom zoveel spierkracht gebruiken als mens als je het met een hulpteugel met minder kracht toekan, en met een heel scherp bit nog simpeler, alhoewel ik me nog steeds afvraag hoe je een paard dat niet aan de hulpen staat in de krul getrokken voorwaarts kunt houden en hoe het dan kan dat op het losrijterrein de ruiters juist de teugels loslaten ter controle of het paard juist aan de hulpen is en ze niet op de teugel lopen/hangen?

@HNS even over de vertalingen, als ik met word ofzo vertaal krijg ik van die zinnen die je op verschillende manieren kunt opvatten (omdat de zinnen dan niet meer goed lopen) heb jij al stukken vertaalt en zou je die met ons willen delen? [kijkt heel hoopvol Haha! ]

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:55

Mwoh, ik vind het allemaal niet zo schrikbarend. Swift, taoisme? Ik kan het verband op zich wel begrijpen - Nevzorov steunt zijn trainingsmethode op een filosofie, en zoals dat meestal gaat, inspireert hij die filosofie op de theorien van anderen.
Beangstigend vind ik het in ieder geval niet.

En Paardentango, wat is er mis met kritiek leveren op de maatschappij, zoals Swift dat doet in Gulliver's Travels?
De meeste klassiekers geven kritiek op de maatschappij. En ja, veel van die boeken waren vroeger verboden omdat kennis nu eenmaal macht is en de regering het minder prettig vond dat mensen voor zichzelf gingen nadenken. Voor iemand die een paar pagina's terug nogal gebrand was op recht van meningsuiting, is het nu wel erg dubbel dat je meneer Swift zíjn meningsuiting blijkbaar misgunt.

Ik vind het allemaal niet zo drastisch. Een zekere Xenophon is in dit topic geloof ik ook al een paar keer voorbijgekomen. De theorien van deze Griekse meneer kwamen ook niet zomaar uit de lucht vallen, Xenophon werd geinspireerd door filosofen uit de Griekse wereld. Toen was dat ook niet gek, want bij gebrek aan wetenschap was filosofie nu eenmaal de beste manier om iets te verklaren.
In feite doet Nevzorov hetzelfde, en dat is behoorlijk logisch. Door zijn methode te staven op belangrijke filosofische stromingen verwerft hij zichzelf een basis vanwaar hij zijn ideeen uitdraagt.
Ik vind het in ieder geval prettig dat hij wat verder heeft gedacht dan 'ach, die arme paardjuhs'. Het is juist belangrijk om, als je zijn methode wil volgen, te weten te komen hoe hij tot die methode is gekomen. En als je zijn bronnen kent, is dat makkelijker.

Let wel, ik zeg niet da ik het eens ben met dit perspectief, of de hier vernoemde bronnen. Maar ik zie wel het verband, en snap niet waar iedereen zich zo druk over maakt.

Tenslotte is filosofie een perspectief, een inzicht, en zelden een waarheid. Iets wat je niet blindelings moet volgen, maar waar jezelf over dient na te denken, een constante dynamische beweging - ontwikkelen.
Wellicht houd het niet direct verband met paarden, maar dat is misschien ook teveel het punt - mensen staren zich blind op de praktijk terwijl de theorie en de gedachte achter die theorie minstens even belangrijk kan zijn.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 17:04

hns schreef:
Trouwens is er veel informatie in die ik graag verder bestudeer, extra input heeft nooit geschadigd en daarbij zijn we nooit uitgeleerd. Ik vind het erg interessant wat Nevzorov te vertellen heeft over het Taoisme en over het christelijke geloof. Ik bemoei me nu al een tijdje met Nostradamus en de opkomst van de anti-christ dus dat trekt me zéér, en ook omdat ik mezelf niet met het christelijke geloof en de kerk niet helemaal kan aanvrienden houd ik mijn oren opengesperd.
Niet dat ik racistisch ben tegen over mensen met een christelijk geloof, het maakt mij absoluut niks uit wat iemand gelooft als die maar een goed mens is (want slechte mensen heb je ook, maar daar kan ik een heel boek over schrijven).

Aha, interessant! Dus het is vanuit overwegingen die verder gaan als je omgang met je paard. Heb je Siddharta van Herman Hesse gelezen? Een aanrader wat mij betreft.

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:51

hns schreef:
T@nj@ schreef:

Ik ben russisch aan het leren (vond het toch een aparte taal Vork Clown )
Volgens mij kun je bij http://www.abacho.de een gehele site vertalen en ook bij babelfish.
Alleen is de vertaling matig.

haha ik kan je het wel leren Haha!
ik kan perfect russisch Cool

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:05

Gunst, Lena kun jij niet helpen met de vertalingen misschien, wij Nederlanders spreken echt niet veel meer dan "Njet" en Wodka.
Bijvoorbeeld de twee vertalingen van het artikel wat in Amazone stond, er zit zo'n groot verschil in. De weergave aan de Engelse kant, en het blad zelf. De Russische vertaling leek zo veel anders dan, en inderdaad, zoals Alane opmerkt is de vertaling niet helemaal helder en duidelijk genoeg om er iets uit op te maken, maar misschien kun jij eens meekijken.
Aan de Engelse kant is duidelijk geen enkel politieke uitspraak, aan de Russische kant denk ik wel. Dan is het geen vertaling denk ik, want dan zou er op beide kanten hetzelfde moeten staan. Of de vertaler doet zijn werk niet goed. Ach, en Nevzorov kan zelf natuurlijk niks, want die spreekt geen Engels Bloos

@Rider: heb je het recht om iemand, je 'schoolgenoten' te controleren en te rechercheren voor een forum waar je lid van bent ? Internationaal iemand lasteren? Is dat de prijs en is dat spelen met paardjes waard. Hoe ver gaat dat, een forum kan wel heel veel invloed hebben op mensen. Als je dan niet verder wil kijken, dan denk ik dat je iets erg essentieels mist. Waarom open je websites die niet eens bestaan, neem je dat allemaal klakkeloos aan? Moet een Nederlander eens doen. Als Anky een poepje laat, nou 2 dan hangt de hele pers eromheen.

Een van de Griekse wijsheren was Aristotoles, leermeester van Alexander de Grote welke zei dat vele mensen van nature slaven zijn, hij doelde op de Perzen, maar als je ietsje verder gaat kijken zie je wat overeenkomsten met de beide Alexanders. Socraters was leermeester van Xenophon, alleen is men over Xenophon ook weer aan het zoeken.
Overigens hebben de heren leuke boekjes geschreven, die nog steeds van invloed zijn op ons.
Blijkbaar zijn er mensen die wel verder willen kijken dan hun neus lang is en niet alles voor waar aannemen.
Hoe spijtig zou het zijn als straks blijkt dat er iets niet klopt, en er geen weg terug is, zoals gesteld wordt.

Misschien kan en wil Lena uitsluitsel geven, want er zijn vele vragen. Niet alleen, meer, van mij.

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:36

ik kan het PROBEREN ( kan beter spreken dan lezen Vork )
Maar kan ook moeilijk gans de site vertalen Sigaar
een stuk of een pagina zou wel gaan denk ik Ja
zeg maar welke stuk/pagina of wat dan ook jou intereseert
dan zal ik het eens proberen Knipoog

(( en amai dat je al twee woorden kent Clown Haha! ))

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:18

@ Paardentango: Kun je jezelf wellicht iets duidelijker uit drukken want ik begrijp echt geen woord van wat je in je eerste alinea geschreven hebt.
Daarbij spreekt men overigens van 'wijsgeren' niet van wijsheren. En hoeveel heb jij van Aristoteles gelezen, dat je zo kristalhelder de 'essentie' van zijn werk hier als waarheid proclameert? Ik heb toevallig zelf behoorlijk wat origineel werk van Socrates, Plato en Aristoteles behandeld, zelfs in de originele taal (oud grieks) en ik moet hierbij toch even zeggen dat ik Aristoteles zijn opvattingen nooit zo simpel weer heb kunnen en mógen geven.
Daarbij kan ik me niet heugen ooit iets van Aristoteles gelezen te hebben waarin hij beweerd dat 'vele mensen van nature slaven zijn' - ter informatie, die stelling wordt toegekend aan Friedrich Nietzsche en heet 'Sklavenmoral'.
Aristoteles was een wetenschapper en is tevens de grondlegger van de Ethica geweest. Ik neem aan dat je in het woord Ethica wel het woord ethiek herkend, het gaat dus over normen en waarden.
Ik vraag me ook af hoe je erbij komt dat Alexander Nevrozorv en Alexandros van Macedonie op elkaar lijken. Sowieso is het interessant om hierbij even stil te staan bij het punt dat er bijna geen oorspronkelijke originele bronnen over Alexander de Grote bestaan, en dat we dus weinig nuttigs kunnen zeggen over wie deze persoon was. Ik vind het dan ook gewaagd om hem te gaan vergelijken met Alexander N. Overigens, ik betwijfel dat Alexander N. de wereld wil veroveren en de Perzen uit wil roeien. Gelukkig bestaat Perzie tegenwoordig ook niet meer, dus is de mogelijkheid gelukkig ook niet meer aanwezig.
Ik zal je even geruststellen, ik begrijp wel welke metafoor je hier gebruikt, ik vind hem alleen totaal onzinnig. Zoals ik al eerder zei, ik denk niet dat iemand die in zijn eigen land al zo bekend is persé figuurlijk 'de wereld wil veroveren'. Dan zou hij zich wel wat meer moeite getroosten en meer in het openbaar verschijnen.
Ik vraag me overigens af, want dat kan ik uit je vage post niet opmaken, 'waar men over aan het zoeken is m.b.t Xenophon'.
Ik krijg het idee dat jij totaal het begrip filosofie verkeerd interpreteert. Een goede filosoof zal nooit beweren de enige ultieme waarheid te verkondigen of zelfs maar gelijk te hebben - filosofie is enkel het zoeken van kennis en het patronen aanbrengen in die kennis door middel van theorien.
Er is dus altijd een weg terug, want hoeveel filosofen zijn in hun latere jaren niet teruggekomen op dingen die ze in hun begintijd beweerden?

Overigens, nog even buiten de filosofische kwestie om:
1) Ik vind het van lef getuigen dat je het durft te hebben over internationaal lasteren terwijl jij dat even zo goed, zo niet nog erger, doet ten opzichte van Nevzorov.
2) Als ik 'met paardjes wil spelen' haal ik mijn oude barbiepaarden wel uit de kast. Ik spreek liever over trainen en vind het jammer dat je me zo denigrerend aanspreekt.
3) Het schijtpatroon van Anky zal mij niet interesseren, en iedereen die zich wel geroepen voelt om het te controleren moet dat zelf weten.
4) Ik heb bij mijn weten nergens gezegd dat de school het recht heeft om mensen te 'stalken'om maar even een woord te gebruiken. Jij laat bij mij alleen de impressie achter aan een ernstige vorm van achtervolgingswaanzin te lijden, aangezien jij doet voorkomen dat een heel forum 'out to get you' is. Ik denk ook dat het allemaal wat overdreven is, anders had iemand Nevzorov allang een keer aangeklaagd. Ja, ook in Rusland hebben ze wetten - ik denk, ik zeg het maar even aangezien jij al pagina's lang doet voorkomen alsof Rusland is blijven hangen in haar communistische periode. Daarbij is Rusland ook onderhevig aan het internationaal geldende EVRM, dus kun je je zelf in het verre Rusland beroepen op recht op privacy.
5) Ik vind het ronduit aanmatigend dat je mij woorden in de mond legt en daden toekend, op de manier waarop je dat in jouw post doen, 'dingen klakkeloos aannemen'etc. Ik heb dat nergens gezegd en doe het ook niet. Ik ben het ook niet 100% eens met Nevzorov, hoewel zijn trainingsmethode zeker goede punten heeft, maar jij beweert gewoon dingen die als een tang op een varken slaan en daar haak ik dus graag even op in. Aders dan sommige anderen mensen heb ik helaas geen tijd om de NHE site uit te pluizen op ieder willekeurig linkje, adresje en telefoonnummer om te kijken of dat allemaal wel écht waar is. En als jij dat een teken vind dat ik dingen maar klakkeloos aanneem, tja, dat is dan jouw zaak.
Grappig is wel dat jij blijkbaar, door dit te typen, wel verwacht dat men klakkeloos aanneemt dat jij wel gelijk hebt met je paranoide verhalen over Alexander's 'nazistische regime'.
Ik denk dat mijn punt nu wel duidelijk.

Ter conclusie wil ik je graag aanraden om je geschiedenis en filosofieboeken nog maar eens open te slaan en dit keer wel door te lezen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:26

rider schreef:
@ Paardentango: Kun je jezelf wellicht iets duidelijker uit drukken want ik begrijp echt geen woord van wat je in je eerste alinea geschreven hebt.
Daarbij spreekt men overigens van 'wijsgeren' niet van wijsheren. En hoeveel heb jij van Aristoteles gelezen, dat je zo kristalhelder de 'essentie' van zijn werk hier als waarheid proclameert? Ik heb toevallig zelf behoorlijk wat origineel werk van Socrates, Plato en Aristoteles behandeld, zelfs in de originele taal (oud grieks) en ik moet hierbij toch even zeggen dat ik Aristoteles zijn opvattingen nooit zo simpel weer heb kunnen en mógen geven.
Daarbij kan ik me niet heugen ooit iets van Aristoteles gelezen te hebben waarin hij beweerd dat 'vele mensen van nature slaven zijn' - ter informatie, die stelling wordt toegekend aan Friedrich Nietzsche en heet 'Sklavenmoral'.
Aristoteles was een wetenschapper en is tevens de grondlegger van de Ethica geweest. Ik neem aan dat je in het woord Ethica wel het woord ethiek herkend, het gaat dus over normen en waarden.
Ik vraag me ook af hoe je erbij komt dat Alexander Nevrozorv en Alexandros van Macedonie op elkaar lijken. Sowieso is het interessant om hierbij even stil te staan bij het punt dat er bijna geen oorspronkelijke originele bronnen over Alexander de Grote bestaan, en dat we dus weinig nuttigs kunnen zeggen over wie deze persoon was. Ik vind het dan ook gewaagd om hem te gaan vergelijken met Alexander N. Overigens, ik betwijfel dat Alexander N. de wereld wil veroveren en de Perzen uit wil roeien. Gelukkig bestaat Perzie tegenwoordig ook niet meer, dus is de mogelijkheid gelukkig ook niet meer aanwezig.
Ik zal je even geruststellen, ik begrijp wel welke metafoor je hier gebruikt, ik vind hem alleen totaal onzinnig. Zoals ik al eerder zei, ik denk niet dat iemand die in zijn eigen land al zo bekend is persé figuurlijk 'de wereld wil veroveren'. Dan zou hij zich wel wat meer moeite getroosten en meer in het openbaar verschijnen.
Ik vraag me overigens af, want dat kan ik uit je vage post niet opmaken, 'waar men over aan het zoeken is m.b.t Xenophon'.
Ik krijg het idee dat jij totaal het begrip filosofie verkeerd interpreteert. Een goede filosoof zal nooit beweren de enige ultieme waarheid te verkondigen of zelfs maar gelijk te hebben - filosofie is enkel het zoeken van kennis en het patronen aanbrengen in die kennis door middel van theorien.
Er is dus altijd een weg terug, want hoeveel filosofen zijn in hun latere jaren niet teruggekomen op dingen die ze in hun begintijd beweerden?

Overigens, nog even buiten de filosofische kwestie om:
1) Ik vind het van lef getuigen dat je het durft te hebben over internationaal lasteren terwijl jij dat even zo goed, zo niet nog erger, doet ten opzichte van Nevzorov.
2) Als ik 'met paardjes wil spelen' haal ik mijn oude barbiepaarden wel uit de kast. Ik spreek liever over trainen en vind het jammer dat je me zo denigrerend aanspreekt.
3) Het schijtpatroon van Anky zal mij niet interesseren, en iedereen die zich wel geroepen voelt om het te controleren moet dat zelf weten.
4) Ik heb bij mijn weten nergens gezegd dat de school het recht heeft om mensen te 'stalken'om maar even een woord te gebruiken. Jij laat bij mij alleen de impressie achter aan een ernstige vorm van achtervolgingswaanzin te lijden, aangezien jij doet voorkomen dat een heel forum 'out to get you' is. Ik denk ook dat het allemaal wat overdreven is, anders had iemand Nevzorov allang een keer aangeklaagd. Ja, ook in Rusland hebben ze wetten - ik denk, ik zeg het maar even aangezien jij al pagina's lang doet voorkomen alsof Rusland is blijven hangen in haar communistische periode. Daarbij is Rusland ook onderhevig aan het internationaal geldende EVRM, dus kun je je zelf in het verre Rusland beroepen op recht op privacy.
5) Ik vind het ronduit aanmatigend dat je mij woorden in de mond legt en daden toekend, op de manier waarop je dat in jouw post doen, 'dingen klakkeloos aannemen'etc. Ik heb dat nergens gezegd en doe het ook niet. Ik ben het ook niet 100% eens met Nevzorov, hoewel zijn trainingsmethode zeker goede punten heeft, maar jij beweert gewoon dingen die als een tang op een varken slaan en daar haak ik dus graag even op in. Aders dan sommige anderen mensen heb ik helaas geen tijd om de NHE site uit te pluizen op ieder willekeurig linkje, adresje en telefoonnummer om te kijken of dat allemaal wel écht waar is. En als jij dat een teken vind dat ik dingen maar klakkeloos aanneem, tja, dat is dan jouw zaak.
Grappig is wel dat jij blijkbaar, door dit te typen, wel verwacht dat men klakkeloos aanneemt dat jij wel gelijk hebt met je paranoide verhalen over Alexander's 'nazistische regime'.
Ik denk dat mijn punt nu wel duidelijk.

Ter conclusie wil ik je graag aanraden om je geschiedenis en filosofieboeken nog maar eens open te slaan en dit keer wel door te lezen.

kan dit niet per pb?? en ik TeM gelijk even...

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 09:48

Dan vind ik dat de posts van Paardentango ook beter per PB kunnen... naar mijn bescheiden mening geeft Rider louter een reactie.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:03

Waarom via pb? Rider mag toch gewoon reageren net als ieder ander hier. Zou een beetje vreemd zijn niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:12

T@nj@ schreef:
Waarom via pb? Rider mag toch gewoon reageren net als ieder ander hier. Zou een beetje vreemd zijn niet?

Vind ik ook. En op deze manier wordt de discussie alleen maar interessanter.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:30

Tja, ik ben zelf niet zo'n ster met woorden en van geschiedenis en filosofie heb ik al helemaal geen kaas gegeten maar de post van rider vind ik heel helder en erg prettig te lezen dus ik zie haar toch graag reageren hier, dat zij het via pb zou moeten doen vind ik echt onzin.