Waarom zou dat zijn ?
De Russiche kant, waarmee ik het openbare forum bedoel, voor de minder goede lezers onder ons, is de kant die je kan kiezen als je door het imposante intro heen bent. Onder het kopje pers zie je heel veel artikelen staan.
Zo kwam ik op de visie van Jonathan Swift, hier staat ook een artilel over en het grappige is dat het er op lijkt dat de bedoeling van Swift gelijk is aan die van het NHE gebeuren. Wat dat precies met paarden te maken is me een raadsel. Jonathan Swift heeft jaren op de lijst, hier in NL, van verboden boeken gestaan omdat hij het menselijke systeem hekelde. Beter bekend als Gullivers reizen, waar de naam Yahoo vandaan komt.
De Yahoo was een vies volkje wat ook kannibalisme niet vreemd was.
Verder, voor de niet snuffelaars, worden er vele verwijzingen gedaan naar politieke uitspraken en opvattingen. Geloof wordt besproken en de eis dat 'men' zich volledig overgeeft aan NHE. Misschien zoek ik het te ver he, moet je gewoon leuk naar de plaatjes kijken en denken dat dit forum bedoeld is als leuk en zonnig.
Nou verfrissend vind ik het wel, zeker als ik zie hoe mensen gaan reageren en alles gaan uitleggen, zeker als het gaat in termen als 'ik denk dat' en 'het is waarschijnlijk omdat'. Ook opvallend is dat de vragen die gesteld worden hier, niet altijd beantwoord worden, en waarom niet?
Persoonlijk wil ik alles altijd weten, wat drijft iemand, is het echt zo knap en wat kost iets. Een boterham verdienen is niks mis mee, maar helemaal gratis uit liefde dat sprookje is een sprokje. Helaas kan ik ook niet vinden dat het allemaal niets kost, misschien in het begin geen centjes, alleen enige plechtige beloftes (voor het leven) zoals het afzweren van 'foute vrienden'....?
Maar via een application waarbij de NHE scholieren verregaande vragen stellen aan mensen. Een leuk voorbeelde was aan een 15-jarige dame: "Wat doe je als je ouders zich tegen je keren en je vertelen dat NHE niet geschikt is" de dame werd, weliswaar met woorden, gedwongen het juiste antwoord te geven. Uiteraard beloofde ze plechtige trouw aan NHE als dit zou gebeuren.
Jongens, beticht mij gerust van allerlei ideeen, maar kijk even zelf verder en je zal dezelfde dingen gaan zien als ik. Per PB kan ik je wat meer laten zien. Het verschil is dat ik ietsje meer ervaring heb en nieuwsgierig ben naar alles wat met paarden te maken heeft, en niet alles klakkeloos (meer) aanneem. Velen die vrij spelen met hun paarden kunnen ook hele mooie plaatjes maken.
Ook geloof ik niet dat we in NL zo enorm gruwelijk bezig zijn, uitzonderingen daargelaten maar juist in ons land is het paard steeds meer belangrijk en vinden we het welzijn van dit dier beangrijk. Gek genoeg zoeken we het altijd hééééél ver weg, terwjl er dichtbij zo veel moois is. Geen taalbarriere, geen twee keer vertaalde interviews maar gewoon Hollands. Niet doorspekt met fanatsme. Er is hier een ontwikkeling te zien, in het voordeel van het paard, en mens, leven en laten leven.
Laat een mooi plaatje van een droom je niet gek maken.