Monty Roberts filmje met Dandor zadelmak maken, interessant!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Monty Roberts filmje met Dandor zadelmak maken, interess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:40

Het zijn afschuwelijke filmpjes Scheve mond.

Het gaat alleen wel vreselijk off-topic en doet geen recht aan al het goede dat Monty Roberts óók heeft gebracht. Kunnen ze niet in een apart topic?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:52

Lijkt me wel zo netjes...
Heb zo het vermoeden dat sommigen het onderscheid 'vergeten' te maken tussen een ferme bokker of een levensgevaarlijke bokker. Lang niet bij elke bokker wordt een buckstopper toegepast, er zijn nog andere methodes ivm het bokken of het voorkomen daarvan, die worden ook door Annemarie toegepast. En blijft nog veeeeeeel langer zitten dan Gert Knipoog, over hem is trouwens ook een hele ophef geweest hier op bokt maar dat zullen jullie al wel weten, het is altijd wel wat.

Een effect van iets is toch niet alleen op het eind van een 'groot' probleem maar naar mijn idee blijkt gaanderweg of iets effect heeft of niet? Stapje voor stapje of op een ander moment even een iets groter effect.

Ik vind dit zelfs een beetje onplezierig tintje krijgen maar dat zal vast en zeker door die walgelijke filmpies komen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 08:27

Ik ben alleen van mening dat als een paard het zo vreselijk vind dat er iemand op zijn rug zit.............. waarom het dier dan zo plagen, zet het beest voor de kar, of ga weet ik veel wat met het dier doen, maar klim er niet meer op.

Als er zulke drastische maatregelen nodig zijn om het dier ohz in bedwang te houden............ dan liever niet ohz

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 08:28

En dát ben ik helemaal met Kim eens Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:07

Ik ben het er ook mee eens dat als een paard het zo vreselijk vindt dat er iemand op zijn rug zit, dat je dat moet respecteren en niet d.m.v. pijnprikkels (bijv. de bokstopper) het bokken de kiem in moet smoren.
Nu werd door enkelen aangegeven dat jullie het paard dan liever door Gert laten trainen. Kiwiko gaf aan dat Gert op het paard blijft zitten tot het paard het bokken opgeeft.
Wat ik me nu afvraag, hoe lang gaat Gert door en is er bij Gert een moment waarop hij het opgeeft en aanvaardt dat het paard echt geen mens op z'n rug wil? En dus stopt met de betreffende training, en respecteert dat het paard nu eenmaal zo is?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:08

ja, sommige paarden zijn gewoonweg niet geschikt ohz.......

en daar kan je eindeloos mee doortrutten, maar of het paard daar beter van wordt?

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:04

promptertje schreef:
Het zijn afschuwelijke filmpjes Scheve mond.

Het gaat alleen wel vreselijk off-topic en doet geen recht aan al het goede dat Monty Roberts óók heeft gebracht. Kunnen ze niet in een apart topic?

Heb al een ander topic hierover geopend.
viewtopic.php?f=6&t=689317&hilit=

En Annemarie gaf duidelijk aan dat ze geinsteresseerd is in effectiefe methodes en het resultaat ook erg belangrijk is.
Nou hier dus een effectiefe methode met een resultaat waarbij het paard netjes zijn leider volgt.

Laat duidelijk zijn dat de weg om een resultaat te bereiken velen malen belangrijker is dan gewoon het resultaat.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:59

hns schreef:
En Annemarie gaf duidelijk aan dat ze geinsteresseerd is in effectiefe methodes en het resultaat ook erg belangrijk is.
Nou hier dus een effectiefe methode met een resultaat waarbij het paard netjes zijn leider volgt.

Laat duidelijk zijn dat de weg om een resultaat te bereiken velen malen belangrijker is dan gewoon het resultaat.

Ik denk dat je de boel nu een beetje uit zijn verband trekt, hns....

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:37

Ik snap al die ophef niet. Allemaal mensen die alleen een klein filmpje gezien hebben, en vervolgens alles aangrijpen om Monty Roberts en zijn methodes af te branden.
Ik zou zeggen ga eens bij zijn shows kijken en lees eens zijn boeken.

Dador is echt geen makkelijk paard. Zaterdag tijdens de selectie haalde hij alles uit de kast op imponerent over te komen. Hij is echt een dominante hengst die alles bij elkaar schreewt.
Na de selectiemiddag kon je duidelijk zijn dat hij iets geleerd had. Na de show op zondag was dat helemaal duidelijk! Echt zichtbaar resultaat! Monty Roberts slaat geen paarden, hij pakt Dador alleen op een consequente wijze aan...en dat was echt nodig!
Ik snap alle ophef niet, basseer je mening niet op enkele minuten video, ga eens een show bekijken en lees eens één van zijn boeken. Ik vind dit stemmingmakerij van mensen die het niet eens 'live' gezien hebben.

Ik zelf heb na het zien van de selectie en de show grote bewondering voor Monty, Dan en Annemarie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:07

Noem jij 40 minuten 'enkele minuten'? De volledige manier waarop hij Dador aanpakt staat er wel zo'n beetje op volgens mij en ik heb duidelijk aangegeven waarom ik het maar vreemd vind op veel punten.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:36

WildWings: Ik val je niet persoonlijk aan, maar ik geef mijn mening over alle ophef. Ga eens bij een show kijken, en zie het resultaat! Dan zul je ook zien dat de training van Monty geheel geweldloos is. Basseer je mening niet op een filmpje, maar op eigen ervaring!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:12

Ik heb meerdere shows gezien en blijf bij mijn kritiek Knipoog. Ik heb drie boeken van Monty in de kast staan. Ik verdiep me doorgaans ergens in, voordat ik er kritiek op heb. Gert vd Horn bijv, heb ik nog nooit live gezien en daar oordeel ik dus ook niet over, maar bij Monty is het niet beperkt gebleven tot een paar minuten film.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:39

hns schreef:
Tyrza schreef:

Ja maar Kim. De paarden waar Annemarie het over heeft, daar stap jij echt niet op hoor Haha!

Dat doet Gert wel Haha!
[/quote]

Gert stapt op een groen paard toch ook met sporen en een zweep gelijk en die trek ook behoorlijk aan die kop... Tenminste dat heb ik op horse event gezien. Niet dat ik wat tegen die dingen heb mits ze goed gebruikt worden.. Maar vind dat op een groen paard die nog nooit iemand op ze rug heeft gehad ook behoorlijk raar

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:58

Tijgertje86 schreef:
WildWings: Ik val je niet persoonlijk aan, maar ik geef mijn mening over alle ophef. Ga eens bij een show kijken, en zie het resultaat! Dan zul je ook zien dat de training van Monty geheel geweldloos is. Basseer je mening niet op een filmpje, maar op eigen ervaring!

Ik ben niet geïntersseerd in een schijnbaar resultaat, ik wil graag het lange-termijn resultaat zien.
Dat een show van Monty geheel geweldloos is, dat betwijfel ik ten zeerste, daarvoor heb ik ondertussen te veel gezien (niet alleen dat filmpje).

Ach, laat ook maar. Er zijn in Nederland mensen die voor minder geld veel beter les komen geven, zónder capsones........

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:05

ikke schreef:

Ach, laat ook maar. Er zijn in Nederland mensen die voor minder geld veel beter les komen geven, zónder capsones........

Helemaal mee eens!!!
En die helpen je ook nog eens op lange termijn en niet gewoon alles in een keer.
Voor mens en paard veel en veel makkelijker en beter.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:10

En je hebt de vrije wil om hiervoor te kiezen. Everybody weer happy Lachen

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:38

Tyrza schreef:
En je hebt de vrije wil om hiervoor te kiezen. Everybody weer happy Lachen

Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:37

Annemarie helpt toch ook op de lange termijn? Ja dat Monty niet hier blijft om 1 iemand maanden te blijven helpen begrijp ik wel Haha!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:02

Inderdaag T@nj@, Annemarie helpt langer, je kunt gewoon les bij haar nemen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:04

Bij Annemarie kan je bijna dagelijks te recht en als je niet naar haar toe kan komt zij als het nodig is gewoon naar jou toe, bv met extreme grote laadproblemen enz.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:06

Ja èn? Dat kan met anderen hier in Nederland ook, hoor. Annemariev heb ik niet aan het werk gezien, anderen wel, dus mag jij raden wie ik niet als eerste zal bellen als ik een probleem tegenkom Knipoog

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:23

Waratje schreef:
Ja èn? Dat kan met anderen hier in Nederland ook, hoor. Annemariev heb ik niet aan het werk gezien, anderen wel, dus mag jij raden wie ik niet als eerste zal bellen als ik een probleem tegenkom Knipoog

Ho rustig maar hoor... Hoef je niet gelijk aan te vallen, ieder zijn eigen keus wie hij als eerste belt, daar hoor je mij echt niet over..... Ieder heeft zijn eigen persoonlijke mening maar kan dat wel met rust en respect brengen hier.. Niet door je gelijk aangevallen te voelen.. Iedereen moet helemaal voor zichzelf weten wie hij belt.

Quarterpaint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:35

Ik weet niet zoveel over Monty Roberts. Zelf werk ik meer met Pat Parelli en ben daar zeer tevreden over. Die mensen weten precies wat een paard gaat doen voor dat hij het doet alleen om naar hem te kijken. Maar dan heb je natuurlijk ook mensen zoals bij mij op de manege die dit allemaal onzin vinden en het paard liever kapot trekt en slaat want dat werkt natuurlijk ook. Maar zou je dan een goeie band kunnen hebben met je paard ik denk het niet en dan krijg je dus paarden die niemand meer op hun rug willen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:36

Euhm, ik reageerde alleen maar hier op:
Citaat:
En die helpen je ook nog eens op lange termijn en niet gewoon alles in een keer.
Voor mens en paard veel en veel makkelijker en beter.

Dit zou namelijk impliceren dat Annemarie (MR Nederland dus) je in 1x helpt en niets voor de lange termijn doet.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:28

luxket schreef:
Waratje schreef:

Ho rustig maar hoor... Hoef je niet gelijk aan te vallen, ieder zijn eigen keus wie hij als eerste belt, daar hoor je mij echt niet over..... Ieder heeft zijn eigen persoonlijke mening maar kan dat wel met rust en respect brengen hier.. Niet door je gelijk aangevallen te voelen.. Iedereen moet helemaal voor zichzelf weten wie hij belt.

Hihi, geschreven taal is en blijft lastig Knipoog Was volstrekt rustig toen ik dit schreef, hoor, maar intonatie is erg moeilijk mee te geven. Haha!