Ik heb gister het nieuwere type van de Trekker Endurance binnengekregen (in het bruin uiteraard!)

Het grote voordeel van dit model is is dat de pommel heel makkelijk verstelt kan worden! Je draait gewoon aan het dwarsstukje van de pommel en het voorstuk wordt breder of smaller.
Ideaal.
Ik heb de pommel vrij breed gezet en de kussens iets omlaag gezet, omdat ik vond dat het zadel echt op mijn paardje 'stond' met een hele hoge en smalle kamer.
Nu heb ik dus de kussens iets omlaag gedaan en de pommel iets verbreed waardoor de kamer wat breder en lager wordt.
Ik zal hier morgen foto's van maken (graag jullie mening of het zadel juist aangemeten is).
Verder las ik dus dat je de inch maat ook nog kan aanpassen van de cantle! Dit moet onder het zadel gebeuren dmv schroefjes.
Aangezien ik Fahkir nog moet inrijden hou ik me hier nog niet mee bezig, het gaat er nu alleen om dat het zadel goed aansluit en dat hij niet zal knellen.
Wat gebeurt er met de kamer als je op het zadel gaat zitten? Zakt die nog 'in' door jouw gewicht?