Boomloos zadel; trekker dressage endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jirina

Re: Boomloos zadel; trekker dressage endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 00:52

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:00

@ Smaos, ben benieuwd of je het zadel reeds uitgeprobeerd/gekocht hebt en wat je bevindigen zijn??

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:52

nope, helaas, ga het nog wel uittesten, maar in mijn verlof was het zadel niet beschikbaar en de winkel bij mij in de buurt heeft alleen maar de trekker master voor te testen (ga ik ook nog proberen), dus moet het bij bitloosrijden gaan testen in Nederland, daar was het voor lange tijd al uitgeleend en nu zag ik op de website dat ze vakantie hebben, dus moet nog even wachten dan. Ga zowiezo testverslag(je) maken, hoor. Knipoog

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:54

Ik werk bij Inge van bitloosrijden.nl om de hoek, ik ga na haar vakantie zowiezo een dr. cook hoofdstel uitproberen en tevens het zadel. Ik zal mijn bevindingen iig in dit topic plaatsen!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:24

Ik heb gister het nieuwere type van de Trekker Endurance binnengekregen (in het bruin uiteraard!)

Afbeelding

Het grote voordeel van dit model is is dat de pommel heel makkelijk verstelt kan worden! Je draait gewoon aan het dwarsstukje van de pommel en het voorstuk wordt breder of smaller.
Ideaal.

Ik heb de pommel vrij breed gezet en de kussens iets omlaag gezet, omdat ik vond dat het zadel echt op mijn paardje 'stond' met een hele hoge en smalle kamer.

Nu heb ik dus de kussens iets omlaag gedaan en de pommel iets verbreed waardoor de kamer wat breder en lager wordt.

Ik zal hier morgen foto's van maken (graag jullie mening of het zadel juist aangemeten is).

Verder las ik dus dat je de inch maat ook nog kan aanpassen van de cantle! Dit moet onder het zadel gebeuren dmv schroefjes.

Aangezien ik Fahkir nog moet inrijden hou ik me hier nog niet mee bezig, het gaat er nu alleen om dat het zadel goed aansluit en dat hij niet zal knellen.

Wat gebeurt er met de kamer als je op het zadel gaat zitten? Zakt die nog 'in' door jouw gewicht?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:42

Hierbij de foto's van het zadel op Fahkir.
Ik heb tevens vandaag voor het eerst op Fahkir gezeten!

Wat ik wel lastig vindt is dat je de kussens dus kan verstellen maar je moet ze wel aan beide kanten precies op de exacte plek vastzetten...anders staat het zadel natuurlijk scheef..

Verder weet ik niet of het zadel zo goed ligt (lijkt me wel...)

Afbeelding

Afbeelding

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:34

Lijkt mij ook wel zo te zien ja.
Mooi zadel,en mooi paard!
Leuk dat je er opgezeten hebt!
Kom je een stapje dichterbij om een ritje Lage Vuurse met mij te kunnen maken. Haha!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:40

mooi zadel, laetitia ! Lijkt op het eerste gezicht erg op de startrekk comfort.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:02

Bedankt!! Ja ik ben er erg blij mee!

Ik zal vandaag nog wat foto's maken van hoe het zadel exact ligt, omdat ik daar nog wat onzeker over ben...(is de boom te breed, te small, liggen de kussens juist?).

Foto's volgen dus vanavond!

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:14

Idd, erg mooi zadel, ik ga hem nu ook kopen als ik mijn ander zadel verkocht heb/krijg.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:15

Nou hierbij de foto's van hoe het zadel op Fahkir ligt. Graag jullie opmerkingen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!!

PS Vandaag weer op hem gezeten en zelfs zonder touwtje met persoon eraan over het bospad gestapt Go jij! Go jij! !! Hij pakt het zo goed en relaxed op (heb wel een jaar lang met hem gewandeld...dus hij is wel wat gewend).

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:48

Ziet er goed uit, hoe zit het zadel eigenlijk? Blijft het ook goed liggen met opstappen?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:04

Hoi Smaos, gister een kort bosritje gemaakt met vriendinnetje die ernaast liep.

Het zadel zit heerlijk, geeft een echte stevige en correcte nette zit en het blijft gewoon liggen als je op of afstijgd.

Wat ik wel jammer vind is dat het volgens mij wel een stukje zwaarder weegt dan de 3 kilo die ze beweren...

Ik gebruik er een gewoon pad onder, wel met een voorgevormde schoft zodat die niet kan gaan knellen.

Verder heb ik een korte dressuursingel en zelf bruine leren stijgbeugelriemen erbij gekocht met een kapje zodat je de beugelophanging beneden kan plaatsen ipv onder het zadelblad.

Ik ben in ieder geval superenthousiast!

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:39

Ziet er mooi uit, ik zie dat ze wat dingen hebben veranderd. Kun je de kniewrongen nu verstellen met klitteband?
Enigste wat ik mij afvraag is of het zadel niet te ver naar voren op de schouder ligt?

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:03

Wow, ik word er ook enthousiast van, maarja, kan niet alles tegelijk, eerst een zadel weg, dan pas het andere kopen. Boos!
Maarre, ik kan op de officiele website van Trekker niks vinden over het gewicht, vreemd.
En bij bitloosrijden, hebben ze hem niet meer? Vreemd.......
Daar heb jij hem toch wel gekocht?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 23:06

@Whoopie, hij lag iid iets te ver naar voor. Heb hem nu wat naar achter gelegd.

Bitloosrijden is gestopt met de verkoop van het zadel, omdat ze zich meer wilt richten op de hoofdstellen volgens mij.

Ik heb hem zelf via Trekker zelf gekocht, het was het demonstratiemodel en in de sale. Dus heb er 130,- minder voor hoeven te betalen.

Er moet ergens op de site staan dat het maar 3 kilo is, staat het nergens bij de beschrijving van het zadel? Of in de persartikelen die er op de site staan?

Hij zit zoo heerlijk...
Nog een fotootje (hier lag hij nog te ver naar voren, en let niet op mijn houding want we moeten allebei nog ingereden worden haha. Is ruim een jaar geleden dat ik echt gereden heb).

Afbeelding

En het Dr. Cook hoofdstel moeten we ook nog even goed aanmeten Knipoog, maar daar heb ik nu van Inge van bitloosrijden advies over gekregen...

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:31

Staat erg goed, het zadel en hoofdstel. Knipoog
Enne over je houding zal ik nooit wat zeggen, ik ben ook maar een recreatieruiter.
Ik kan trouwens het zadel wel kopen bij de ruitershop bij mij in het dorp (Riemst) www.equihof.be
Zij hebben op dit moment alleen de Trekker Master als testzadel en willen het daarbij voorlopig houden, dus ik kan hem daar ook niet testen alleen maar kopen. Maarja, als ik het ander zadel verkocht heb, dan koop ik hem zowiezo, jij hebt hem ook niet vantevoren getest?

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:42

Ik heb het gevonden, staat bij de algemene beschrijving hoe zwaar het zadel weegt, maar kan toch niet dat alle modellen precies dit wegen, zal wel per model verschillen denk ik.

Er ist extrem leicht und wiegt - modellabhängig - ab nur 3,5 kg.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 12:59

nee heb hem niet getest, ik heb dit topic al die tijd in de gaten gehouden en vanwege alle positieve ervaringen heb ik besloten hem gewoon te kopen.

Als hij niet goed zou liggen oid dan zou ik hem zo weer kunnen verkopen ofcourse (zijn nauwelijks 2e hands zadels in de omloop dus moet niet moeilijk zijn).

Hoop voor je dat je snel je andere zadel kan verkopen, wat voor 1 is dat?

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:35

American flex Stitchdown in bruin, heb ik hier op bokt ook te koop staan.
Amper reactie, terwijl het wel een heel fijn zadel is. Effe geduld hebben, in het voorjaar als er weer meer mensen gaan rijden, dan zal ik het wel verkocht krijgen.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:29

*smaos
Waarom verkoop je het zadel (American Flex)?
Ik heb even naar je verkoop topic gekeken , het lijkt heel fijn zadel te zijn..

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:17

Het is ook een heel fijn zadel, alleen is het te lang voor op mijn ponies, en aangezien ik naar boomloos wil overgaan, heb ik het dus te koop staan.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 09:22

Het zadel ziet er wel wat aan de lange kant uit, daardoor ligt hij ook te ver naar voren.
Verder ziet hij er wel mooi uit Ja

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:13

Ik heb mijn zadel verkocht en ga as dinsdag naar de ruitershop bij mij in het dorp om de trekker te bestellen Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Eindelijk, heb zo lang zitten wachten, eindelijk zadel verkocht.
Ben erg benieuwd, ook hoelang de levertijd is.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:05

Vandaag is het zadel besteld geworden. Ze weet niet hoelang het gaat duren, dus ben benieuwd.
Ik heb van haar de Trekker Master II als testzadel meegekregen, heb ik vandaag even op gereden, een fijn zadel, lag ook goed op het paard, ook na het rijden, lag het nog goed.