Ervaringen Barefoot London?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Ervaringen Barefoot London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:32

heeft 1 van jullie een idee hoe lang de wachtlijst bij equixantos is voor de london maat 1??
heb vorige week een mail gestuurd en heb een mailtje terug gekregen of ik het zadel wou halen of dat ie moest worden opgestuurd. waarop ik heb geantwoord dat het makkelijker was om m op te sturen daar het toch gauw een uur rijden is. daarna heb ik niks weer gehoord. ging dit bij jullie ook zo of moet ik er toch maar een mail achteraan sturen?

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:34

_Dunja_ schreef:
Ik heb sinds een klein maandje de barefoot london en het zit heerlijk als je er aan gewent bent,
na een week had ik al dat de rits stuk ging bij het verwisselen van de pommel...
Nu heb ik hem terug gestuurd en als ze hem niet kunnen repareren krijg ik pas eind april
een nieuwe Huilen
Hebben nog meer mensen dit probleem gehad ??

Ik baal er enorm van want ik moet dus over een week starten en heb mijn oude zadel verkocht en kan verder van niemand een london lenen Verdrietig

Dat probleem heb ik niet gehad, maar ik had wel heel veel moeite om 'm dicht te krijgen. Ik dacht nog: als de rits nou maar niet springt!
Helaas bij jou dus wel gebeurd!!!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:33

geluksvogel schreef:
_Emm_ schreef:
Ik heb gister op een testzadel gezeten op Winston.
Zelf heb ik een cheyenne maat 2 (ik heb broekmaat 36 dus eigenlijk is maat 2 te groot, maar ik vind dat prettig.)
De london vond ik echt heel erg lekker zitten, ik zat ook meteen recht op zonder er moeite voor te doen. Ik heb er niet op gereden wegens kreupelheid van mijn paardje...

Mijn vriendin(waar het testzadel voor is) zat juist er onderuit gezakt in het zadel, eigenlijk tegenover gesteld van mij. Maar dat kan ook aan de vorm van het paard liggen.
(Ik heb een haflinger en zij een andalusier die nog niet is ingereden is en nu drachtig is.)

En heb je een london 1 of 2 getest? Ik ben precies hetzelfde als jou Haha!

Ik had de london maat 1

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:20

heeft 1 van jullie ook zo'n bontonderlegger onder de london liggen?? hoe bevalt dit, of is dit juist af te raden. En welke maat hebben jullie hiervan.
deze komt dan net als bij een gewoon zadel tussen het dekje/grandeur pad en het zadel te liggen.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:23

annastasia schreef:
heeft 1 van jullie ook zo'n bontonderlegger onder de london liggen?? hoe bevalt dit, of is dit juist af te raden. En welke maat hebben jullie hiervan.
deze komt dan net als bij een gewoon zadel tussen het dekje/grandeur pad en het zadel te liggen.

Ik weet alleen dat visconti ( zo schrijf je dat geloof ik ) een onderlegger van barefoot uit duitsland heeft laten overkomen. Als je een maat 1 london hebt, kan je gewoon de maat 1 dekje kopen die erbij hoort Knipoog en andersoms met een maat 2, maat 2 dekje Knipoog

geluksvogel schreef:
Hallo mensen. Ik heb een dilemma en ik hoop dat jullie me kunnen helpen Clown

Ik heb de cheyenne en de nevada. Mijn paardje galopeert betrekkelijk hard en hoe ik ook went of keer, ik blijf niet zitten in de cheyenne. De nevada iets beter maar daar rijd ik met haar eigenlijk weinig mee. Ik ben toch meer van het dressuur en vzh. Ik heb een maat 2 terwijl ik heel dun ben maar ik heb toen bij Marcel in Beilen een maat 2 geprobeert en hij zei dat het goed was. Voor de rest een super ding maar ik blijf erbij dat ik niet kan blijven zitten.

Nou vroeg ik me dus af hoe dat met de london zit, gezien de diepere zit en kniewrongen. Ik ben vrij lang en dun en vlieg gewoon de cheyenne uit Zou de london toch beter zijn?

Ik vind de london best een mooi zadel en als hij beter zit, ga ik proberen er eentje te kopen maar ik wil graag eerst de mening van jullie hebben en toch evt. eerst testen.

Dus vertel Haha!

Iemand nog tips? Lachen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:28

zou zo'n gewone onderlegger niet passen. (dat je stukje bont aan de voorzijde ziet en aan de achterzijde van het zadel) Zou wel mooi zijn als ze die ''dekjes'' ook standaard verkopen bij een boomloos zadel verkooppunt (om het maar even zo te noemen)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:29

Waarom zou je er een bontonderlegger onder willen doen?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:34

ten eerste omdat ik het wel chique vindt staan.
Maar mijn paardje heeft ook best wel een moeilijke rug. En om de tijd te overbruggen van haar gewone zadel naar een boomloos zadel wil ik zo'n onderlegger gaan proberen.
Als de barefoot er dan is zou het zonde zijn om deze onbenut te laten liggen.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:35

annastasia schreef:
ten eerste omdat ik het wel chique vindt staan.
Maar mijn paardje heeft ook best wel een moeilijke rug. En om de tijd te overbruggen van haar gewone zadel naar een boomloos zadel wil ik zo'n onderlegger gaan proberen.
Als de barefoot er dan is zou het zonde zijn om deze onbenut te laten liggen.

Dat chique vind ik een belachelijke reden om zo'n ding er onzinnig onder te duwen Wat heeft het voor een nut om onder een passend gewoon zadel zo'n onderlegger te doen omdat je paard dan gewend raakt aan de barefoot. Nee zo werkt het niet

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:38

Je kan zo'n schaapje voor onder de zitting van je zadel ook wel bovenop je Grandeur pad gebruiken hoor , geeft wat extra demping , dat kan geen kwaad. Wel heb je iets meer kans op wat schuiven door het stapelen van verschillende laagjes.

Nieuws : In april komen er bruine Dressuur Barefoots binnen , dit is een speciale levering waarvan ik slechts 5 stuks maat 1 en 5 stuks maat 2 beschikbaar heb. Voorlopig zijn dit de enige bruine Londons die er zullen zijn , op=op , dus echt voor de liefhebber die moet nu toeslaan Lachen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:40

het gaat er ook niet specifiek om dat ie gewend raakt aan de barefoot.
Maar op dit moment heb ik een zadel dat echt k*t zit en heb al verschillende dingen geprobeerd en ook al verschillende zadels. Als laatste tip gaven ze me het advies een onderlegger te proberen om het zadel toch iets beter te laten liggen.
De barefoot kan ze wel tegen want deze heb ik al uitgeprobeerd. Ik kan alleen niet zeggen hoe lang het duurt voordat ik zelf een barefoot in huis heb. en om deze tijd te overbruggen met het zadel wat haar niet goed zit wil ik haar rug proberen te sparen.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:45

pmarena schreef:
Je kan zo'n schaapje voor onder de zitting van je zadel ook wel bovenop je Grandeur pad gebruiken hoor , geeft wat extra demping , dat kan geen kwaad. Wel heb je iets meer kans op wat schuiven door het stapelen van verschillende laagjes.

Nieuws : In april komen er bruine Dressuur Barefoots binnen , dit is een speciale levering waarvan ik slechts 5 stuks maat 1 en 5 stuks maat 2 beschikbaar heb. Voorlopig zijn dit de enige bruine Londons die er zullen zijn , op=op , dus echt voor de liefhebber die moet nu toeslaan Lachen

Ohje Bianca, je brengt me aan het twijfelen Haha! Heb je daar al foto's van?

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:46

annastasia schreef:
het gaat er ook niet specifiek om dat ie gewend raakt aan de barefoot.
Maar op dit moment heb ik een zadel dat echt k*t zit en heb al verschillende dingen geprobeerd en ook al verschillende zadels. Als laatste tip gaven ze me het advies een onderlegger te proberen om het zadel toch iets beter te laten liggen.
De barefoot kan ze wel tegen want deze heb ik al uitgeprobeerd. Ik kan alleen niet zeggen hoe lang het duurt voordat ik zelf een barefoot in huis heb. en om deze tijd te overbruggen met het zadel wat haar niet goed zit wil ik haar rug proberen te sparen.

Oh dat is een ander verhaal. Ik snapte niet echt wat je bedoelde Bloos Dan zou ik het wel advieseren Ja Een bonte beschermt daar wel tegen maar onder een barefoot 0 of 1 past het er ook nog wel onder maar een maat 2 is geen onderlegger voor te vinden. Uit ervaring Haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:54

@ geluksvogel, begrijp ik goed dat zo'n onderlegger die onder een dressuurzadel past alleen onder een maat 1 barefoot past?
Binnenkort komt de london maat 1 als testzadel binnen, daar de maat 2 wel erg groot voor mijn pony is. Weet niet of je de foto's hebt gezien; anders kun je even kijken op www.annastasia.mijnalbums.nl

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:55

Nou een onderlegger voor een maat 2 cheyenne moet meer dan 63 cm zijn EXL bondrand dus dat heb je maatje xxxxxxxxl nodig Clown

De maat 2 is idd te groot. Jammer Ja

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:01

Nee nog geen foto's , zo speciaal zijn ze Tong uitsteken

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:04

pmarena schreef:
Nee nog geen foto's , zo speciaal zijn ze Tong uitsteken

Verdikkie Clown

Ik denk toch dat ik hem in het zwart neem als ik het doe Knipoog Ik heb ook zwarte spullen verder of de london moet in Caramello komen Haha! Waauw een droom zou dat zijn Lovers

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:11

Getsie nee dat wordt zo'n clownszadel dan denk ik Haha!

Ik ben ook benieuwd wat de kleur van deze bruine Londons precies zal zijn... ik neem aan dat ze ook van glad leer worden. Is spannend !

En dan vlak na de bruine Londons weer de nieuwe Cherokee die uitkomt....ruimtegebrek wordt er niet beter op Knipoog

Gelukkig krijgt men weer de zomer in de bol dus de zadels vliegen de deur uit , dat ruimt lekker op Ja

Na deze bruine Londons en de Caramello's ben ik voorlopig niet van plan om iets speciaals te bestellen , de normale collectie is ondertussen zo groot....

Speciale dingen die er tot nu toe zijn geweest zijn :

- simply red / green / ocean blue / Caramello kleuren
- Trail Rider Nevada zonder knop
- zwarte Arizona's
- Cheyenne met knop Caramello maat 1
- bruine Londons

Als ik niks vergeet Tong uitsteken Zo is het voorlopig wel weer eens mooi geweest vind ik zelf.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:14

pmarena schreef:
Getsie nee dat wordt zo'n clownszadel dan denk ik Haha!

Ik ben ook benieuwd wat de kleur van deze bruine Londons precies zal zijn... ik neem aan dat ze ook van glad leer worden. Is spannend !

En dan vlak na de bruine Londons weer de nieuwe Cherokee die uitkomt....ruimtegebrek wordt er niet beter op Knipoog

Gelukkig krijgt men weer de zomer in de bol dus de zadels vliegen de deur uit , dat ruimt lekker op Ja

Na deze bruine Londons en de Caramello's ben ik voorlopig niet van plan om iets speciaals te bestellen , de normale collectie is ondertussen zo groot....

Speciale dingen die er tot nu toe zijn geweest zijn :

- simply red / green / ocean blue / Caramello kleuren
- Trail Rider Nevada zonder knop
- zwarte Arizona's
- Cheyenne met knop Caramello maat 1
- bruine Londons

Als ik niks vergeet Tong uitsteken Zo is het voorlopig wel weer eens mooi geweest vind ik zelf.

Ohja das waar Haha! en wat zijn Cherokee? Schijnheilig Ik ga denk ik eens binnenkort naar Beilen. Even afspreken voor een soort van les en dan kijken welk zadel het beste is Ja Als ik dan die van de aanbiedpagina wil, hoe kom ik daar dan aan? Haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:23

dat lijkt mij eigenlijk ook wel wat zo'n uitprobeerdag van zadels. K heb alleen geen zin om bijna een uur naar beilen te rijden. tijd voor een verkooppunt in groningen Knipoog

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:24

annastasia schreef:
dat lijkt mij eigenlijk ook wel wat zo'n uitprobeerdag van zadels. K heb alleen geen zin om bijna een uur naar beilen te rijden. tijd voor een verkooppunt in groningen Knipoog

HAaha

ik ga ook niet op die open dag hoor, miss om te kijken maar hiervoor ga ik gewoon even een afspraak maken Ja

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:31

Ik ben zzzzzzzzzzooooooooooooooo happy vandaag.
Heb vandaag een berichtje gekregen dat ik in plaats van eind april toch deze week mijn nieuwe zadel krijg Haha!
Kan ik zondag toch nog starten Clown Clown

Echt super service bij Barefoot hoor !!!!!!!!!!!!! Clown

AndiraStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:41

Hallo allemaal,

ik heb net mijn London besteld Haha!
Als het goed is ontvang ik hem nog deze week!

Ik had het geluk dat ik hem mocht testen van een vriend en eerlijk gezegd, de London is geweldig. Precies wat ik zocht in een zadel, geen stoelzit meer, uitzicht van een gewoon zadel en paarden die zoals altijd, onder een boomloos zadel heerlijk ontspannen lopen Cool

Dus indien iemand geïnteresseerd is in een barefoot Cheyenne, maat 2, zwart laat maar horen Knipoog

groetjes Janna

egypte01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:05

Nee ik ga eer4st toch echt de london testen. Vorige week de cheyenne mogen testen en die zat 10 keer beter dan mijn eigen boomloos zadel.
ik zou rond de 29 ste mijn tester krijgen...kan niet wachten

egypte01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:20

wat is een normale prijs voor een tweedehands london?
Ik kan er misschien een overnemen. incl pad en beugelriemen, hij is ongeveer 9 maanden oud .

wat vinden jullie een redelijke prijs? hij vraagt 550...