Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Dunja_ schreef:Ik heb sinds een klein maandje de barefoot london en het zit heerlijk als je er aan gewent bent,
na een week had ik al dat de rits stuk ging bij het verwisselen van de pommel...
Nu heb ik hem terug gestuurd en als ze hem niet kunnen repareren krijg ik pas eind april
een nieuwe![]()
Hebben nog meer mensen dit probleem gehad ??
Ik baal er enorm van want ik moet dus over een week starten en heb mijn oude zadel verkocht en kan verder van niemand een london lenen
geluksvogel schreef:_Emm_ schreef:Ik heb gister op een testzadel gezeten op Winston.
Zelf heb ik een cheyenne maat 2 (ik heb broekmaat 36 dus eigenlijk is maat 2 te groot, maar ik vind dat prettig.)
De london vond ik echt heel erg lekker zitten, ik zat ook meteen recht op zonder er moeite voor te doen. Ik heb er niet op gereden wegens kreupelheid van mijn paardje...
Mijn vriendin(waar het testzadel voor is) zat juist er onderuit gezakt in het zadel, eigenlijk tegenover gesteld van mij. Maar dat kan ook aan de vorm van het paard liggen.
(Ik heb een haflinger en zij een andalusier die nog niet is ingereden is en nu drachtig is.)
En heb je een london 1 of 2 getest? Ik ben precies hetzelfde als jou
annastasia schreef:heeft 1 van jullie ook zo'n bontonderlegger onder de london liggen?? hoe bevalt dit, of is dit juist af te raden. En welke maat hebben jullie hiervan.
deze komt dan net als bij een gewoon zadel tussen het dekje/grandeur pad en het zadel te liggen.
geluksvogel schreef:Hallo mensen. Ik heb een dilemma en ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Ik heb de cheyenne en de nevada. Mijn paardje galopeert betrekkelijk hard en hoe ik ook went of keer, ik blijf niet zitten in de cheyenne. De nevada iets beter maar daar rijd ik met haar eigenlijk weinig mee. Ik ben toch meer van het dressuur en vzh. Ik heb een maat 2 terwijl ik heel dun ben maar ik heb toen bij Marcel in Beilen een maat 2 geprobeert en hij zei dat het goed was. Voor de rest een super ding maar ik blijf erbij dat ik niet kan blijven zitten.
Nou vroeg ik me dus af hoe dat met de london zit, gezien de diepere zit en kniewrongen. Ik ben vrij lang en dun en vlieg gewoon de cheyenne uit Zou de london toch beter zijn?
Ik vind de london best een mooi zadel en als hij beter zit, ga ik proberen er eentje te kopen maar ik wil graag eerst de mening van jullie hebben en toch evt. eerst testen.
Dus vertel
annastasia schreef:ten eerste omdat ik het wel chique vindt staan.
Maar mijn paardje heeft ook best wel een moeilijke rug. En om de tijd te overbruggen van haar gewone zadel naar een boomloos zadel wil ik zo'n onderlegger gaan proberen.
Als de barefoot er dan is zou het zonde zijn om deze onbenut te laten liggen.
pmarena schreef:Je kan zo'n schaapje voor onder de zitting van je zadel ook wel bovenop je Grandeur pad gebruiken hoor , geeft wat extra demping , dat kan geen kwaad. Wel heb je iets meer kans op wat schuiven door het stapelen van verschillende laagjes.
Nieuws : In april komen er bruine Dressuur Barefoots binnen , dit is een speciale levering waarvan ik slechts 5 stuks maat 1 en 5 stuks maat 2 beschikbaar heb. Voorlopig zijn dit de enige bruine Londons die er zullen zijn , op=op , dus echt voor de liefhebber die moet nu toeslaan
annastasia schreef:het gaat er ook niet specifiek om dat ie gewend raakt aan de barefoot.
Maar op dit moment heb ik een zadel dat echt k*t zit en heb al verschillende dingen geprobeerd en ook al verschillende zadels. Als laatste tip gaven ze me het advies een onderlegger te proberen om het zadel toch iets beter te laten liggen.
De barefoot kan ze wel tegen want deze heb ik al uitgeprobeerd. Ik kan alleen niet zeggen hoe lang het duurt voordat ik zelf een barefoot in huis heb. en om deze tijd te overbruggen met het zadel wat haar niet goed zit wil ik haar rug proberen te sparen.
pmarena schreef:Nee nog geen foto's , zo speciaal zijn ze
pmarena schreef:Getsie nee dat wordt zo'n clownszadel dan denk ik
Ik ben ook benieuwd wat de kleur van deze bruine Londons precies zal zijn... ik neem aan dat ze ook van glad leer worden. Is spannend !
En dan vlak na de bruine Londons weer de nieuwe Cherokee die uitkomt....ruimtegebrek wordt er niet beter op
Gelukkig krijgt men weer de zomer in de bol dus de zadels vliegen de deur uit , dat ruimt lekker op
Na deze bruine Londons en de Caramello's ben ik voorlopig niet van plan om iets speciaals te bestellen , de normale collectie is ondertussen zo groot....
Speciale dingen die er tot nu toe zijn geweest zijn :
- simply red / green / ocean blue / Caramello kleuren
- Trail Rider Nevada zonder knop
- zwarte Arizona's
- Cheyenne met knop Caramello maat 1
- bruine Londons
Als ik niks vergeetZo is het voorlopig wel weer eens mooi geweest vind ik zelf.
annastasia schreef:dat lijkt mij eigenlijk ook wel wat zo'n uitprobeerdag van zadels. K heb alleen geen zin om bijna een uur naar beilen te rijden. tijd voor een verkooppunt in groningen