Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nielsd schreef:Wat is volgens jullie dan het verschil tussen longeren zonder longeerlijn (in een roundpen) en een JU.
Zijn jullie daar dan ook op tegen?
Cassidy schreef:Net rust kun je heel veel bereiken, ik denk dat het voor jou zelf ook een leerzame ervaring is geweest, wat jij met het paard hebt gedaan was een vorm van friendly game van Parelli....en je hebt gewacht tot het paard zelf contact wilde leggen. Wat dat betreft heeft dat met de toepassing van de JU volgens methode Roberts weinig te maken. Je kreeg de bereidheid om te communiceren vanuit het paard ZONDER toepassing van druk van jouw kant. Het paard had er net zo goed voor kunnen kiezen om geen aandacht aan je te willen schenken.
Je schreef dat je een rolstoel had...een paard heeft heel snel door wat er tegenover hem staat, of het een kind is of iemand met een handicap...noem het intuitie, zijn zesde zin....ik blijf dat fascinerend vinden.
Cassidy schreef:\Het kan best zijn dat je door die cursussen meer inzicht hebt gekregen, en ik ben het met je eens dat je de join-up in de stal ook kunt krijgen, zonder dat daar het hele - door mij al eerder zo genoemde "circus" aan voorafging. Probleem blijft dat je dit niet in een demonstratie van MR ziet, en ook niet via het boek van MR terug kunt lezen. Wat Ian Vandenberghe laat zien in zijn cursus "Untouched Horses" is niet dat wat de gemiddelde bezoeker bij een Demonstratie van MR te zien krijgt....
toeka schreef:wat idd wel jammer is is dat sommigen het zien als "ooh dat doen we wel ff" terwijl je bij sommige paarden toch echt goed moet uitkijken! of het paard word verder verpest, maar dat hoeft niet perse door het zien van MR, kan net zo goed zijn van iemand die een boek van emiel ofzo heeft gelezen!! maar het ging over de join up toch, ik raak uit de koershahaha
hm.. ja ik snap het allemaal wel, maar waaróm is een JU eigenlijk zo heftig voor een paard? want als je de hele grote lijnen bekijkt, en niet alles dat erbij komt kijken, is het eigenlijk niet veel meer dan je paard longeren zonder longeerlijn. en als ik dit nou fout heb, waarom zou een paard niet al die tekens (zoals oor naar binnen draaien enzow) bij het gewone longeren laten zien? waarom alleen als er geen touw tussen zit? hier zou ik graag wat info over krijgenCitaat:
Citaat: