Anouar15 schreef:Zijn er eigelijk mensen die 'natural' geprobeert hebben (en dan ook echt een wat langere tijd, niet een paar dagen), het niks vonden er weer overgestapt zijn naar 'normal'?
De meeste 'naturals' zijn 'normals' geweest. Zijn bewust 'natural' geworden nadat ze allebei hebben ervaren. Hoe zit dat bij de 'normals'? Hebben die ook zelf de verschillen ervaren (letterlijk, niet van horen en zeggen)
Mijn paard (en) werden altijd beslagen tot ik hier op bokt en paardnatuurlijk las over natuurlijk bekappen. Bij mijn oudje zorro lukte het mij niet om hem zonder ijzers door het leven te laten gaan (mbv normale smid) hij wou gewoon niet meer lopen en dat wou ik een 30 jarig paard niet meer aan doen. Bij mijn huidige paard zijn de ijzers er wel meteen af gegaan. Bij de normale smid ging ze scheef afslijten en via bokt op natuurlijk bekappen gekomen. Het scheve ging eruit en ze liep goed niet gevoelig ofzo. Alleen ze mankeerde nogal e.e.a. en had daarom vaak da aan de deur. Keer op keer kreeg ik te horen (van meerdere paardenmensen en da) dat ze niet goed op haar hoeven stond (hoefas zou niet goed zijn en ze 'hing'achterover) toen heb ik mij laten ompraten weer terug naar normal hoefbekappen. Het gaat eigenlijk goed met haar hoeven nog steeds wil igg geen ijzers meer zover hebben ze mij niet kunnen krijgen. Da wou ijzers met wiggen, hoefsmid vond het niet nodig vond ze juist goede hoeven hebben.
Wbt huisvesting ben na heel veel moeite en zoeken op een stal terecht gekomen waar ze in de winter ook buiten gezet werd overdag in een paddock. Voorheen stonden mijn paarden altijd op stal in de winter tot ik kwam om ze eruit te halen (dat is hier gebruikelijk in de omgeving en wist ook niet echt beter
). Helaas door omstandigheden sta ik nu weer op een 'normal' stal waar ze minder buiten staat in de winter, zomer moet ik nog gaan zien. Heb de pech dat mijn paard snel vermagerd en ze gewoon veel en goed (ruw)voer moet hebben en dat schijnt te veel gevraagd te zijn op stallen
. Hoop dan ooit een eigen huurstekkie te vinden met uitloop(stal). Ben nu in nog geen eens 2 jaar tijd nu al 4x verhuisd arm paard. 2 plakjes hooi en kilo's biks dat wil ik gewoon niet en dat werkt niet dus dat wil ik graag wel overnemen van de naturals maar de uitvoering is zo lastig.
Mijn paard is heel erg braaf en als ik weer kan rijden (heb er al weer maanden niet opgezeten) dan ga ik voor de afwisseling weer met touwhalster rijden gaat best goed. Met les en trainen om haar door de rug en nek (zit vaak vast) te krijgen heb ik gewoon een bit nodig rijd gewoon niet zo goed denk ik