Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Anouar15 schreef:Wel of geen ijzers heeft geen invloed op het geestelijk welzijn van het paard.
Huisvesting wel.

) zou ik die zeker op blote voeten willen hebben, in ieder geval de voorvoeten. Via welke methode ben ik dan nog niet helemaal uit....

(ik heb wel vaker geprobeert dr blootvoets te zetten nl) maar daar kan ze niet mee op de wei staan.. en de wandeling van de box naar de wei (en terug) is echt een martelgang...en dan vraag ik me nog af of ze op de wei wel zo fijn loopt. In de bak loopt ze blootvoets iig veel beschetener dan met hoefschoenen of zooltjes... helaas..
. Hoewel het wel makkelijker gaat met een 'levend' been (is veel stabieler om mee te werken).

Anouar15 schreef:Heb jij zo'n bokkie dat je ook kan gebruiken om de onderkant van de hoeven te doen?
Anouar15 schreef:Zijn er eigelijk mensen die 'natural' geprobeert hebben (en dan ook echt een wat langere tijd, niet een paar dagen), het niks vonden er weer overgestapt zijn naar 'normal'?
De meeste 'naturals' zijn 'normals' geweest. Zijn bewust 'natural' geworden nadat ze allebei hebben ervaren. Hoe zit dat bij de 'normals'? Hebben die ook zelf de verschillen ervaren (letterlijk, niet van horen en zeggen)
). Helaas door omstandigheden sta ik nu weer op een 'normal' stal waar ze minder buiten staat in de winter, zomer moet ik nog gaan zien. Heb de pech dat mijn paard snel vermagerd en ze gewoon veel en goed (ruw)voer moet hebben en dat schijnt te veel gevraagd te zijn op stallen
. Hoop dan ooit een eigen huurstekkie te vinden met uitloop(stal). Ben nu in nog geen eens 2 jaar tijd nu al 4x verhuisd arm paard. 2 plakjes hooi en kilo's biks dat wil ik gewoon niet en dat werkt niet dus dat wil ik graag wel overnemen van de naturals maar de uitvoering is zo lastig.
Anouar15 schreef:Ik ben juist op zoek naar mensen die het als negatief hebben ervaren
dorientjuh schreef:Gouda: maar eigenlijk ben jij dus niet terug gegaan op traditioneel bekappen omdat het natuurlijk bekappen slecht ging, maar omdat iedereen in je omgeving zei dat het niet zo hoorde?
Ben al vanaf dat ik mijn paard heb aan het modderen met haar gezondheid en wou gewoon proberen wat da, fysio etc. zei.