De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 15:07

Antheman heeft een paard onder behandeling bij Erik Laarakker, ze zal nu wel met haar paardjes aan het spelen zijn denk ik....

Zit jij niet in KWB Sflj????
Doe je nog trainen aan de fiets en zo (kukeleku)???

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 15:13

Nee, ik begin in Austerlitz. Da's een kortere klasse I en dus beginnen we langzaam aan, met een korte (re) afstand.
En is Erik Laarakker osteopaat?

En ik train nog wel wat aan de fiets maar heb even een Kikkuli pauze. Op dit moment heb ik even andere dingen aan mijn hoofd dan paarden.
Bovendien wil ik mijn paard naast de conditie training ook een beetje soepel houden door andere oefeningen te doen en daar ontbreekt me een beetje de tijd voor, op dit moment.
Dus omdat ik dat nu even belangrijker vind en ik denk dat ze conditie genoeg heeft voor klasse I wedstrijden wacht ik er even mee tot de avonden wat langer worden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 15:17

Citaat:
En is Erik Laarakker osteopaat?

volgens mij wel, maar het kan ook een anderssoortige alto zijn hoor.....ik heb er (gelukkig nog) geen ervaring mee.....

Tja, helaas hebben wij hier maar beperkt tijd om ons bezig te houden met paarden i.t.t. onze medelander in Spanje......

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 15:33

Het verschil is inderdaad dat de meeste van ons nog een baan hebben naast de paarden.

Maar goed, we gaan de goeie kant weer op, volgende week krijgen we er een uurtje bij 's avonds en hopelijk kan ik me tegen die tijd weer volledig op mijn paard en onze training concentreren.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 15:37

goh is dat volgende week al, dat komt goed uit, want die week heb ik 3 x een late vergadering.studiedag...

Ik ben net 2 weken ziek thuis geweest, maar heb helaas maar 1 x kunnen rijden, was eigenlijk te beroerd.... morgen weer werken Boos! heb ik weer geen tijd om te rijden en zo sukkelen we maar weer verder....... ik kan nog nergens voor trainen, eerst moeten de achterhoeven hol worden Verdrietig en die zijn al dik een jaar ijzerloos, voor zijn de ijzers er later af gegaan en die zijn al hol ......

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 15:44

Misschien worden ze helemaal niet hol?
En waarom moet je daarop wachten dan? Wat kun je nu niet doen, bijvoorbeeld? De hoeven van Asbe zijn ook helemaal niet hol maar worden nu ook natuurlijk bekapt (ik mocht er eerst niet aankomen, haha!) Maar ik zie niet dat het pard er naadeel van heeft ofzo.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:08

Kinke heeft achter ook platvoeten, maar er absoluut geen last van.
Ik ben benieuwd of ze ook nog hol gaan trekken...
zoiets als dit Smurf?

Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:00

Citaat:
Misschien worden ze helemaal niet hol?

ze worden wel hol, want er zit ook een valse zool, ook overgroeide steunsels, de eerste gaten zitten er al in. Als Mister X terug is uit Amerika, kan ie nog een keer een middag aan de bak.
Hij durft het achter alleen niet goed aan omdat hij nog steeds bang is dat het hoefbeen door de zool gaat komen.

Maar om nou 400 euro aan röntgenfoto's uit te geven voor iets dat alleen hij zegt en 2 reguliere smeden zeggen dat het niet zo is......

Zolang ie van die platpoten heeft doet ie verkeerd landen en kan ik er eigenlijk niet mee rijden, vind ik.

Voor loopt ie nu ie holle hoeven heeft heel erg gevoelig op straat hij wil alsmaar de berm in, de zolen zullen dus eerst nog harder moeten worden.

Meneer Morrie was dudanig vervelend en ikkreeg dat &^%$zadel er weer niet recht op dat ikmaar in de polder ben gebleven, met 2 oudere dames een rondje stappen, toen ze een drafje gingen doen, stoof Morrie er in de berm vandoor in galop, doet-ie-anders-nooit...... hij is gewoon aan het kloten Boos!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 20:20

smurf schreef:
Antheman heeft een paard onder behandeling bij Erik Laarakker, ze zal nu wel met haar paardjes aan het spelen zijn denk ik....

Zit jij niet in KWB Sflj????
Doe je nog trainen aan de fiets en zo (kukeleku)???

Klopt hoor.

Andor is vanwege zijn headshaken onder behandeling bij Laarakker. Eva Keeman, een van de medewerkers daar, behandeld Andor.
Ze heeft hem gemanipuleerd, acupunctuur gegeven en veel medicijnen mee gegeven.

Ik weet niet hoe dat zit met diplomaas enzo wbt osteopaten.
Ik weet wel dat ik het fijne mensen vind en dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

Ze zitten in De Bilt, das wel wat ver voor jou denk ik, maar aan de andere kant weet ik dat er veel mensen vanuit het hele land naar hen te komen. Ze weken holistisch, dus pakken het geheel aan.
Daardoor zien ze gewoon heel veel.

Daarnaast is Cookies zo lief geweest om Andor een ontspannende massage te geven!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:58

Aha. Nou misschien is het wel wat voor ons. Ik kreeg alleen het advies om eens een osteopaat te raadplegen. Mijn paard is nl. soms wat stijf en loopt dan niet echt soepel. Loopt dan een beetje druk op de voorhand te krabbelen. Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat ze een zenuwpees is en dan helemaal verstrakt zeg maar. Maar ik wilde die osteopaat dan vragen omdat het misschien ook wel eens andersom het geval kon zijn. Dat ze dus nerveus wordt omdat ze zich niet kan bewegen zoals ze graag zou willen/moeten. Ik kan me voorstellen dat een paard van pijn / stijfheid een beetje zenuwachtig wordt, als hem vanalles gevraagd wordt.

Eerlijk gezegd denk ik zelf aan het eerste maar wil gewoon de bevestiging van iemand die dat kan zien.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 21:02

En een goede masseur erbij halen SFLJ?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:10

Antheman schreef:
En een goede masseur erbij halen SFLJ?

Zou ook kunnen. Maar wat is een goede? We hebben er nl. al een keer eentje bij het paard van mijn eega gehad en dat vond ik geen succes.
Ik had vorige week een Centered riding clinic en die instructrice deed ook allerlei alternatieve dingen. Ze heeft Jive ook een beetje bekneed en bevoelt enzo en toen ik haar vroeg of ik eens een Fysio moest laten komen raadde ze mij een osteopaat aan, vandaar.

Vandaag heb ik trouwens wel weer heerlijk gereden. Donderdag, in de manege was ze nog zo stijf als een plank, ontzettend druk, nerveus en ging als een raket! Vanmiddag, na een poosje inrijden en wat oefeningetjes gingen we weer lekker ontspannen, aan een los teugeltje door de bak. Vandaar dat ik ook eigenlijk denk dat het voornamelijk psychisch is. Als ze zich lekker voelt is er niks aan de hand. Maar ja, het blijft een zenuwpees en tijdens wedstrijden o.i.d. is het vaak weer helemaal anders en lijkt ze wel van beton!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:11

Goede Osteopaat: Michiel Schepers, zit in Garderen. Of Rodinde.

En ik heb weer een winstpunt erbij Go jij! Go jij!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 21:12

Smurf, als je van je schoenen afwilt... TS zoekt maat 5

viewtopic.php?f=66&t=385493

Heb weinig ervaring met massuers, maar Cookies heeft het wel erg goed gedaan!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:15

gefeliciteerd Margreet, wanneer ga je nou naar de Z2??? Haha!

Met Michiel Schepers heb ik ook wel eens te maken gehad, maar die ging mij behandelen ipv het paard waar ik toen op reed Clown

Morrie is niet te houden margreet, wil alleen maar galopperen......... *hellup* Cool
Ik moest van 1 van de dames met wie ik reed de teugels 50 cm korter pakken, maar dat werkt niet, dan gooit ie z'n tong over het bit of hij gaat hangen en dan heb ik pas echt een probleem..... nu willen ze pas weer met me rijden als ik les ga nemen en de teugels op maat leer houden..... Gestoord helaas van degene van wie is les krijg, mag ik helemaal nog geen teugels aannemen.....eerst moet Morrie leren op eigen benen te lopen.... en dat gaat nog héél lang duren

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:16

Margreet schreef:
Goede Osteopaat: Michiel Schepers, zit in Garderen. Of Rodinde.

En ik heb weer een winstpunt erbij Go jij! Go jij!

Gefeliciteerd!

Is Rodinde ook een plaats? en zo ja, waar ligt dat?
Ik zal eens even zoeken. Op zich vind ik het niet erg om een keertje daarheen te rijden. Als het ons helpt heb ik het er graag voor over.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:18

Rodinde zit toch ergens in het noorden meen ik..... ik had een tel.nr. van haar maar dat heb ik laatst gewist toen ik ruimte op mijn sim kaart moest maken

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:18

sflj schreef:
Aha. Nou misschien is het wel wat voor ons. Ik kreeg alleen het advies om eens een osteopaat te raadplegen.

Erik Laarakker heeft ook een "dependance" bij het centrum van Emiel Voest in Ruinen. Kijk anders eens op www.emielvoest.nl

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:21

Kinke schreef:
sflj schreef:
Aha. Nou misschien is het wel wat voor ons. Ik kreeg alleen het advies om eens een osteopaat te raadplegen.

Erik Laarakker heeft ook een "dependance" bij het centrum van Emiel Voest in Ruinen. Kijk anders eens op www.emielvoest.nl

Ah! Da's niet zo ver! Daar ben ik binnen een uur! Ik ga kijken!
(al vind ik die Voest zelf helemaal niks, trouwens Knipoog )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:21

Tja...wat moet ik daar nu op zeggen Haha! Knipoog
Maar de kans is groot dat je hem daar wel tegenkomt Tong uitsteken

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 21:21

Afbeelding

Mijn bok Kinke Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 21:23

smurf schreef:
gefeliciteerd Margreet, wanneer ga je nou naar de Z2??? Haha!

Met Michiel Schepers heb ik ook wel eens te maken gehad, maar die ging mij behandelen ipv het paard waar ik toen op reed Clown

Morrie is niet te houden margreet, wil alleen maar galopperen......... *hellup* Cool
Ik moest van 1 van de dames met wie ik reed de teugels 50 cm korter pakken, maar dat werkt niet, dan gooit ie z'n tong over het bit of hij gaat hangen en dan heb ik pas echt een probleem..... nu willen ze pas weer met me rijden als ik les ga nemen en de teugels op maat leer houden..... Gestoord helaas van degene van wie is les krijg, mag ik helemaal nog geen teugels aannemen.....eerst moet Morrie leren op eigen benen te lopen.... en dat gaat nog héél lang duren

Haha! Dat was dus weer een fijn ontspannen ritje Haha!

Hoe is het met je platte wagen zoektocht?? Heb je al een andere op t oog?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:23

Dank je Ant, heb de afbeelding op mn pc gezet...
oefent alvast haar liefste gezicht voor d'r vader

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 21:26

Kinke schreef:
Dank je Ant, heb de afbeelding op mn pc gezet...
oefent alvast haar liefste gezicht voor d'r vader

Mag ik dan aanraden om de plaat aan de onderkant wat ruimer te maken? dan ligt ie stabieler als ze lopen te K loten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:27

Dat mag Knipoog

Zo..ik ga weer, ff CSI kijken.
Later!! Doei, doei