Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjira schreef:Waar bij mij nu met name de uitdaging ligt is in het juist doseren van de hulpen. Ze is intens sensibel maar ook heel snel beledigd. Tijdens de training voel ik welke dosering van de hulpen ik nodig heb (met dosering bedoel ik de intensiviteit van de hulp, in dit geval millimeterwerk) en bij een nieuwe oefening de tijd om te zoeken naar de juiste intensiteit. Maar zodra we in een andere omgeving zijn verandert die dosering door de spanning. De dosering die zij nodig heeft is dan afhankelijk van de hoeveelheid spanning. De hulpen zoals ik ze tijdens training geef komen door de spanning vaak minder goed door. Geef ik te veel, dan is madam meteen beledigd (valt zeer goed van haar af te lezen) en gaat ze overdrijven. Omdat er bijv bij een concours toch direct gepresteerd moet worden in de nieuwe enge omgeving met gekke hekjes, juryhokjes en plantenbakken, heb ik maar weinig tijd om de spanning met ontspanning weg te nemen. Dit moet dus tijdens de proef gebeuren. En dus is het elke keer weer zoeken naar precies die juiste millimeter.. Jammer, want ik mis daardoor veel punten op onderdelen waar zij heel hoog op zou kunnen scoren. Ik merk dat ik hier door ervaring al wat behendiger in word, zo heb ik inmiddels door hoe ik tussentijdse spanning tijdens de proef direct weg kan nemen.
Zijn er mensen hier die dit ook herkennen?