Wie kent deze halve gare??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Wie kent deze halve gare??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:51

@verograhy: daar zijn al een aantal verhandelingen over geweest in dit topic :j

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:56

Denk dat dit vooral gebeurd bij paarden die in de handel zitten of bij mensen staan die paarden klaar maken om weer door te verkopen.
die hebben geen tijd om het op een andere manier te proberen.Logisch want meestal hebben ze meerdere paarden en dan het je geen tijd om veel energie te stoppen in 1 paard.
Nou zal ik wel weer overspoeld worden door mensen die die ook allemaal hebben mee gemaakt en het op deze manier hebben "goed " gekregen en nog steeds heeeeeeel gelukkig zijn met deze topper. :D
Ik vind nog steeds dat dieren die zich zo slecht gedragen(door wat voor reden ook) niet in de handel horen te komen.En het beter is voor de mensheid om zulke "levensgevaarlijk"paarden een enkeltje paardenhemel te geven.
En dat komt omdat ik denk dat zo"n dier altijd weer getriggerd kan worden en in zijn oude gewoonte vervalt,en waarom zou je het risico lopen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:58

@ Cer, dan lees ik de laatste 5 pagina's ook nog eens door en anders nog een keer goed de 1e 5 pagina's :D . Ben toch wel benieuwd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:00

cam schreef:
Denk dat dit vooral gebeurd bij paarden die in de handel zitten of bij mensen staan die paarden klaar maken om weer door te verkopen.

Ik weet niet of dat bij deze meneer zo is..

Citaat:
Ik vind nog steeds dat dieren die zich zo slecht gedragen(door wat voor reden ook) niet in de handel horen te komen

Daar heb je een punt :j
maar als ze niet in de handel komen? Als ze van een particulier zijn, die m wil houden?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:01

horseyfries schreef:
Een touwhalster en een lasso helpen duidelijk niet: http://www.youtube.com/watch?v=VJxg94Cq ... re=related

leuk paard, lekker duidelijk!
tja, als meneer de trainer in de stal al niet gezien heeft dat je dit paard zo niet moet benaderen en dat ook niet ziet op het moment dat hij probeert een deken op dat paard te leggen, moet hij niet raar staan te kijken dat hij een knauw krijgt

dit paard kan niet vluchten, kraal en touwtje van misschien net 2 meter, tja dan vallen ze aan, gek hé!

gevalletje snel denken te fixen en dit paard denkt daar anders over
wil je toch snel fixen wordt het inderdaad opknopen die hap, murf maken en breken

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:06

Dit paard is dus duidelijk niet van een handelaar, maar van een heel lief vrouwtje wat graag zou willen dat het goedkwam.
En ik mis maar één ding in bovenstaande posts: antwoord op de vraag: hoe wou je het dan oplossen?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:11

Moeilijke paarden en particulieren zijn in mijn ogen geen goede combi,
en dan bedoel ik het soort paarden wat hier te zien is.
Vaak haken particulieren toch na een aantal jaren proberen af en verdwijnen ze toch nog de handel in of komen op een wei te staan en worden grasmaaier.
En dan heb je nog de toppers die heel moeilijk zijn,die dan toch op deze manier worden gebroken,en die toch niet de potentie had die men er eerst in dacht. Deze wordt voor veel geld verkocht aan een sub topper en dan begint het hele gedoe weer van voor af aan.

Edit Als het van een lief vrouwtje was geweest had hij wel te eten gehad ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:22

Ik heb het over de video op de vorige pagina cam....

Idd, de particulieren die dit soort paarden zo graag willen "redden" zijn juist de mensen die er niet mee om kunnen gaan en dan is het een "disaster waiting to happen".

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:24

dit paard is te soft opgevoed dus daar moet begonnen worden met de basis, grondwerk

dit kost gewoon tijd en los je niet effe op en belangrijkste is nog dat de eigenaar wordt opgevoed maar ze zou er wijzer aan doen dit paard te verkopen
de trainer maakt de fout te denken dat hij dit wel even oplost
het is duidelijk een paard met veel eigenwaarde en de eigenaresse heeft dat ook nog bevestigd

het enige wat dit paard weer geleerd heeft is dat aanvallen werkt, ook bij deze trainer, tja zo blijf je aan de gang

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:25

Hoe kun je in vredesnaam grondwerk doen met een paard wat je aanvalt zonder hulpmiddelen?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:26

Ik heb nog niet het hele topic doorgelezen,
Wel al de link bekeken..

Moet even kwijt dat ik de titel nogal hilarisch vond :')

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:27

nikilover schreef:
Wel al de link bekeken..

Haha ja die is idd nogal misleidend, ik dacht eerst dat het ging om foto's van relschoppers in Haren, hahaha.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:29

Oke heel topic gelezen. Niet echt een uitleg waarom de nekwervels nu uitgerekt moet worden, maar toch.

Dit topic vond ik wel een mooie van Cassidy: [NH] Nothing is written in stone....

Enig verschil is dat PP daar wel iets met touwen doet, maar niet met vol gewicht aan het hoofd hangt. Dat is ook echt het enige dat ik niet snap.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:31

horseyfries schreef:
nikilover schreef:
Wel al de link bekeken..

Haha ja die is idd nogal misleidend, ik dacht eerst dat het ging om foto's van relschoppers in Haren, hahaha.

haha ik kon er niet echt een beeld bij vormen, maar dit had ik niet verwacht. :')

Nu al wat bijgelezen,ik weet niet echt wat ik ervan moet vinden.
Aan mijn paard hoeft hij sowieso niet te komen..

Met je hele gewicht aan een paard zijn hoofd gaan hangen? neuh.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:32

hooo, ja als je dat niet weet wordt het moeilijk discuseren
je gaat me toch niet vertellen dat je alleen maar grondwerk doet aan een lijntje van nog geen 2 meter?
nog nooit gehoord van los laten lopen in een paddock of rijbak?

mijn eerste werk met ieder paard wat hier komt is zelfs in mijn groep paarden
eigenlijk helpen die ook mee, die kennen de regels en het eerste wat een nieuw paard moet leren is respect voor mij }>
het enige wat ik daarvoor gebruik is een balkje van een meter lang, voor als ze denken in mijn cirkel te kunnen komen

maar zo'n rotzakje als uit het filmpje zou ik misschien wel eerst appart houden
hangt er vanaf hoe hij zich gedraagd tussen andere paarden

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:38

spatter schreef:
horseyfries schreef:
Een touwhalster en een lasso helpen duidelijk niet: http://www.youtube.com/watch?v=VJxg94Cq ... re=related

leuk paard, lekker duidelijk!
tja, als meneer de trainer in de stal al niet gezien heeft dat je dit paard zo niet moet benaderen en dat ook niet ziet op het moment dat hij probeert een deken op dat paard te leggen, moet hij niet raar staan te kijken dat hij een knauw krijgt

dit paard kan niet vluchten, kraal en touwtje van misschien net 2 meter, tja dan vallen ze aan, gek hé!

gevalletje snel denken te fixen en dit paard denkt daar anders over
wil je toch snel fixen wordt het inderdaad opknopen die hap, murf maken en breken

Als je de moeite zou nemen de beschrijving van dit filmpje even door te lezen, wat verder zou kijken dan alleen dat filmpje, zou je zien dat dit niet de eerste keer is geweest dat hij heeft aangevallen. Een verknipt paard, dat geen goede basis heeft gehad, verstoten door moeder, flesseveulen, nooit sociaal opgevoed en een hersenbeschadiging door zuurstofgebrek bij de geboorte is geen gewoon, gezond paard met gebrek aan manieren of een te groot ego.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:43

Uhm even over de link. De man die is aangevallen in de kraal is overigens niet Buck. Misschien dat dit een shot is voordat de NH man Buck in het spel was. Misschien was dit iemand die dacht, dit fiks ik even?

En eerlijk gezegd als ik naar lichaamstaal kijk zie ik vlak voor de aanval een onzeker paard. Oren opzij en ontwijkend reageren. En boem uit het niets een aanval. Nu duurt het filmpje niet zo lang, maar ik denk dat veel mensen zich in deze situatie in gevaar zouden hebben gebracht.Zeker als je niet alle minisignalen kent. En ik ben toch wel overtuigd dat geen enkel mens alle minisignalen echt herkent.

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:46

heb niet het hele topic gevolgd, maar op pagina 3/4 geloof ik plaats TS iets van een frans topic?

Ik vind de fotos ronduit schandalig, hij trekt aan het paard op zo'n manier dat niet anders kán dan zich overgeven of aanvallen, je ziet op die foto's dat hij hangt aan de staart en aan het touw (heeft het dier daar nou wonden van aan de benen? buiten zijn sprong door het hek)? dus dat vind dat paard fijn en dat wekt vertrouwen? niet imo.. maar ik kan het helemaal verkeerd zien natuurlijk.

Persoonlijk, maar dat is mijn mening vind ik dit er echt niet fijn uitzien, voor mij zelfs sneu.

Hier boven zie ik een berichtje van Cassidy, na het lezen van jou berichtje hierboven snap ik het wel beter de achtergrond van dit paard, maar dan toch voor mijn ziet het er vreemd uit.. dat zal aan mij liggen.

Wel top dat niet zomaar iedere bokker begint te gillen, en wat meer uitleg wil geven vind ik heel fijn!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:53

verography schreef:
Oke heel topic gelezen. Niet echt een uitleg waarom de nekwervels nu uitgerekt moet worden, maar toch.

Dit topic vond ik wel een mooie van Cassidy: [NH] Nothing is written in stone....

Enig verschil is dat PP daar wel iets met touwen doet, maar niet met vol gewicht aan het hoofd hangt. Dat is ook echt het enige dat ik niet snap.

Misschien snap je dan wat meer als je onderstaand filmpje even bekijkt. Om een paard te leren wijken voor druk op het hoofd, zal er toch wat kracht gezet moeten worden. Ik kan niet zeggen of dit op de foto's het doel is van de trainer. Het is iig het doel van de persoon in onderstaand filmpje. Paard is een uit het wild weggevangen Mustang, filmpje is "work in progress" en geen gelikte demonstratie.

http://www.youtube.com/watch?v=O8LozTmouk0

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:03

spatter schreef:
hooo, ja als je dat niet weet wordt het moeilijk discuseren
je gaat me toch niet vertellen dat je alleen maar grondwerk doet aan een lijntje van nog geen 2 meter?
nog nooit gehoord van los laten lopen in een paddock of rijbak?

mijn eerste werk met ieder paard wat hier komt is zelfs in mijn groep paarden
eigenlijk helpen die ook mee, die kennen de regels en het eerste wat een nieuw paard moet leren is respect voor mij }>
het enige wat ik daarvoor gebruik is een balkje van een meter lang, voor als ze denken in mijn cirkel te kunnen komen

maar zo'n rotzakje als uit het filmpje zou ik misschien wel eerst appart houden
hangt er vanaf hoe hij zich gedraagd tussen andere paarden

Dus jij gaat los bij zo'n paard in de paddock, en doet dat wat? Wat doe je met dat balkje? Ligt dat op de grond, hou je dat in je hand en sla je hem ermee voor zijn hersens als hij je aanvalt, wat is de bedoeling ervan?

En nu lees ik alleen dat hij uit jouw cirkel moet blijven, maar het probleem is hier vooral dat het paard je niet in zijn cirkel toelaat, waardoor hij niet te trainen is. Hoe wilde je dat gaan oplossen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:08

Cassidy schreef:
Als je de moeite zou nemen de beschrijving van dit filmpje even door te lezen, wat verder zou kijken dan alleen dat filmpje, zou je zien dat dit niet de eerste keer is geweest dat hij heeft aangevallen. Een verknipt paard, dat geen goede basis heeft gehad, verstoten door moeder, flesseveulen, nooit sociaal opgevoed en een hersenbeschadiging door zuurstofgebrek bij de geboorte is geen gewoon, gezond paard met gebrek aan manieren of een te groot ego.

als ik die informatie al niet eens nodig heb om te zien dat je zo niet met dit paard te werk moet gaan
verbaasd het mij nog harder dat iemand dit zo doet terwijl hij wel de achtergrond weet van dit paard

het gaat bijna altijd mis met flesseveulens
het opvoedings gemis van de merrie is zelden goed te breien
wat wel kan werken is een merrie die de taak overneemt en dan de fles bijgeven

mocht de hele omschrijving kloppen zou ik overwegen om er biefstuk van te maken
al zou je dit paard redelijk onder controle krijgen dan is dat waarschijnlijk alleen bij diegene die werkt met dat paard

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:11

Dus toch een liefhebber van paardenvlees... ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:16

Paard is idd afgemaakt.
En het filmpje van de persoon die aangevallen werd is uit de film Buck over Buck Brannaman. Het gaat in dit filmpje niet om Buck zelf. Als je een paard krijgt aangeboden voor correctie ga je eerst kijken, testen wat voor vlees je in de kuip hebt. Beetje voorbarig om meteen de slager erbij te halen, en dood is ook weer zo defintief.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:17

:D horseyfries moeilijk hoor, jou denkwijze is zo scheef op de mijne

ik wil helemaal niet in de cirkel van dat paard komen, dat komt pas veel later aan de orde
ik wil dat paard uit mijn cirkel houden en mocht hij inderdaad denken dat hij mij weg kan jagen dan kan hij een balk voor zijn reet krijgen of op zijn boeg
meestal komen ze met ontblote tanden aanzetten en zogauw je dreigt draaien ze zich razend snel om, om je met hun achterbenen te bewerken en dan is een balkje erg handig ~~}>
als dit is opgelost ben je vaak al een heel eind, hele simpele paardentaal
je eigen houding is natuurlijk het belangrijkste, de minste twijffel in je gedrag is fataal

er is er hier maar één de baas en dat ben ik en ik mag gaan en staan waar ik wil en de rest gaat aan de kant
zo simpel is het en dat is gelijk de basis van de africhting

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:25

Cassidy schreef:
verography schreef:

Misschien snap je dan wat meer als je onderstaand filmpje even bekijkt. Om een paard te leren wijken voor druk op het hoofd, zal er toch wat kracht gezet moeten worden. Ik kan niet zeggen of dit op de foto's het doel is van de trainer. Het is iig het doel van de persoon in onderstaand filmpje. Paard is een uit het wild weggevangen Mustang, filmpje is "work in progress" en geen gelikte demonstratie.

http://www.youtube.com/watch?v=O8LozTmouk0

Zo heb je even bijna 2 uur :D zal er zeker eens naar kijken, maar niet nu :) .

edit: ik heb even kort gekeken en door het filmpje heen gescrolt. Zo te zien is dit meer om een paard te leren dat het niet weg moet lopen voor enge dingen of mensen en dat dit de eerste stage is van handmak maken om daarna over te gaan naar het longeren/zadelmak maken. Heb ik het correct?

Ik zie hier niet een paard dat in een rare onnatuurlijke houding met zijn hoofd tussen zijn benen naar achter getrokken word. Maar dat geef je zelf ook al aan. Of dit ook het doel is van die andere man. Vind het dan wel een rare manier van de weg naar het doel toe :) . Overigens zie ik in het filmpje dat het om luttele secondes gaat. Moet toch een verdomd goede fotograaf zijn om telkens het hangen op de foto te zetten.

Of en hand in het vuur. Ik heb ook wel eens aan mijn trekpaards hoofd gehangen hoor. Als ze weer eens op de handrem ston. Hielp overigens geen fluit. Halster zat wel meteen een stuk beter :') . Maar toen was ik 13 a 14 jaar. En geen normaal nadenkend/functionerend volwassene.