Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cam schreef:Denk dat dit vooral gebeurd bij paarden die in de handel zitten of bij mensen staan die paarden klaar maken om weer door te verkopen.
Citaat:Ik vind nog steeds dat dieren die zich zo slecht gedragen(door wat voor reden ook) niet in de handel horen te komen
horseyfries schreef:Een touwhalster en een lasso helpen duidelijk niet: http://www.youtube.com/watch?v=VJxg94Cq ... re=related
horseyfries schreef:nikilover schreef:Ik heb nog niet het hele topic doorgelezen,
Wel al de link bekeken..
Moet even kwijt dat ik de titel nogal hilarisch vond
Haha ja die is idd nogal misleidend, ik dacht eerst dat het ging om foto's van relschoppers in Haren, hahaha.
spatter schreef:horseyfries schreef:Een touwhalster en een lasso helpen duidelijk niet: http://www.youtube.com/watch?v=VJxg94Cq ... re=related
leuk paard, lekker duidelijk!
tja, als meneer de trainer in de stal al niet gezien heeft dat je dit paard zo niet moet benaderen en dat ook niet ziet op het moment dat hij probeert een deken op dat paard te leggen, moet hij niet raar staan te kijken dat hij een knauw krijgt
dit paard kan niet vluchten, kraal en touwtje van misschien net 2 meter, tja dan vallen ze aan, gek hé!
gevalletje snel denken te fixen en dit paard denkt daar anders over
wil je toch snel fixen wordt het inderdaad opknopen die hap, murf maken en breken
verography schreef:Oke heel topic gelezen. Niet echt een uitleg waarom de nekwervels nu uitgerekt moet worden, maar toch.
Dit topic vond ik wel een mooie van Cassidy: [NH] Nothing is written in stone....
Enig verschil is dat PP daar wel iets met touwen doet, maar niet met vol gewicht aan het hoofd hangt. Dat is ook echt het enige dat ik niet snap.
spatter schreef:hooo, ja als je dat niet weet wordt het moeilijk discuseren
je gaat me toch niet vertellen dat je alleen maar grondwerk doet aan een lijntje van nog geen 2 meter?
nog nooit gehoord van los laten lopen in een paddock of rijbak?
mijn eerste werk met ieder paard wat hier komt is zelfs in mijn groep paarden
eigenlijk helpen die ook mee, die kennen de regels en het eerste wat een nieuw paard moet leren is respect voor mij![]()
het enige wat ik daarvoor gebruik is een balkje van een meter lang, voor als ze denken in mijn cirkel te kunnen komen
maar zo'n rotzakje als uit het filmpje zou ik misschien wel eerst appart houden
hangt er vanaf hoe hij zich gedraagd tussen andere paarden
Cassidy schreef:Als je de moeite zou nemen de beschrijving van dit filmpje even door te lezen, wat verder zou kijken dan alleen dat filmpje, zou je zien dat dit niet de eerste keer is geweest dat hij heeft aangevallen. Een verknipt paard, dat geen goede basis heeft gehad, verstoten door moeder, flesseveulen, nooit sociaal opgevoed en een hersenbeschadiging door zuurstofgebrek bij de geboorte is geen gewoon, gezond paard met gebrek aan manieren of een te groot ego.
Cassidy schreef:verography schreef:Oke heel topic gelezen. Niet echt een uitleg waarom de nekwervels nu uitgerekt moet worden, maar toch.
Dit topic vond ik wel een mooie van Cassidy: [NH] Nothing is written in stone....
Enig verschil is dat PP daar wel iets met touwen doet, maar niet met vol gewicht aan het hoofd hangt. Dat is ook echt het enige dat ik niet snap.
Misschien snap je dan wat meer als je onderstaand filmpje even bekijkt. Om een paard te leren wijken voor druk op het hoofd, zal er toch wat kracht gezet moeten worden. Ik kan niet zeggen of dit op de foto's het doel is van de trainer. Het is iig het doel van de persoon in onderstaand filmpje. Paard is een uit het wild weggevangen Mustang, filmpje is "work in progress" en geen gelikte demonstratie.
http://www.youtube.com/watch?v=O8LozTmouk0