ikke schreef:Daar is niks moderns aan. Sterker nog, wat ik tegenwoordig allemaal aantreft, OVERAL in paardenland, is slechter als wat mij door die boeren is geleerd.
Paar voorbeeldjes:
Zadels die op de nek liggen (95% van alle foto's op Bokt!!!).
Ruiters in stoelzit daarop, al dan niet voorover hangend.
Zadels waarvan je op de foto al ziet dat het niet past.
Geen-gel*l-in-de-krul.
Grote drukplekken van (ook boomloze!!) zadels.
Heel fijn dat de boeren die jij kende dat wisten en over het over de rug is een algemeen gegeven.... We hebben het over zo'n klein rijtechnisch onderdeel.... ik snap nog steed het punt niet over het niet mogen delen van kennis. Dat betekend dat alles wat je over jouw manier van omgaan met paarden meld pure blaat is? Als jij dat zo ziet zijn we het inderdaad totaal niet met elkaar eens. Ik ben er van overtuigd dat het belangrijk is goeie kennis te blijven verspreiden met een gedetailleerd hoe wat en waar. Nogmaals, als jij dat ingewikkeld vind en liever alles zelf uitzoekt, jouw keuze toch?
Citaat:
Ook in de NH-hoek en ook de aanhangers van willekeurig wie. Vroeger kwam dat ook voor; ik kan grossieren in de voorbeelden, maar het komt nog steeds voor, in even grote mate en in alle geldingen. Zo geweldig is die kennis dus niet verspreid, ondanks alle nieuwe technieken, inzichten en (blijkbaar niet verbeterde) kennis.
Conclusie: Er is een hoop meer geblaat, maar de paarden zijn er per saldo geen reet mee opgeschoten!
En dat is de schuld van de kwalieit van de kennis en het feit dat Nh populairder is geworden?