wie rijd er allemaal zonder zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:48

Ja, ik ben eigenlijk begonnen op een manege waar ze 's winters altijd zonder zadel reden, dus ben er eigenlijk mee opgegroeid..
Maar denk dat zo'n barebackpad wel goed is om te leren zitten zonder te klemmen, want dat doen toch veel mensen zonder zadel, omdat ze het eng vinden.

chrispy

Re: wie rijd er allemaal zonder zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:52

jha dat klopt, dan leren ze niet te klemmer maar ontspannen ;)

ik heb vroeger op mijn manege eik ook in de winter vaak zonder zadel gereden bedenk ik me nu dus miss is de verslaving dan toen toch wel ontstaan(A)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:55

haha, ja, het is inderdaad wel een verslaving!

In de zomer vind ik het ook altijd heerlijk! Als het lekker weer is, in bikini, zonder zadel en dan door de vennen in het bos! Geweldig!

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:05

jha klopt dat is ook lekker ik heb het nog niet in mijn bikini gedaan miss deze zomer dan proberen :P

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:09

moet je zeker doen! de blikken onderweg maken het al de moeite waard ;)

lekker zacht ook trouwens ;)

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:12

:= dan zul je wel nagekeken worden jha :P

PS: ik zag trouwens in je profiel (had even gespiekt) dat je paardje in waalre staat. welke bossen rijd jij meestal??

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:14

meestal bij het gat van waalre of het bos achter het pannenkoekenhuis (weet niet hoe dat heet)

hee, ik zie nu dat jij daar ook in de buurt zit :P

Keer samen rijden? ;)

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:17

met me haflinger rij ik 1 x in de zoveel tijd zonder zadel en halster en 1 touw! en dan alle gangen inclusief rengalop! zo hard me paard dan kan met mij in de weg :P

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:49

Ronne schreef:
meestal bij het gat van waalre of het bos achter het pannenkoekenhuis (weet niet hoe dat heet)

Keer samen rijden? ;)

ohwkej :P jha ik rij daar inderdaat ook in de buurt:P ik rij meestal bij de hut van miepils aan dat bos staat mijn paardje ook dus das wel zo makkenlijk:P

maar we kunnen inderdaat wel een keertje samen rijden ;)

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:55

StalDuijndam schreef:
met me haflinger rij ik 1 x in de zoveel tijd zonder zadel en halster en 1 touw! en dan alle gangen inclusief rengalop! zo hard me paard dan kan met mij in de weg :P

een rengalopje :D heb ik ook geprobeert maar het probleem is dat mijn paard maar zelde in een rengelopje gaat meestal gaat hij niet harder ook al is de rest bijna uitzicht:P

maar het klinkt wel lekker

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:08

chrispy schreef:
Ronne schreef:

Keer samen rijden? ;)

ohwkej :P jha ik rij daar inderdaat ook in de buurt:P ik rij meestal bij de hut van miepils aan dat bos staat mijn paardje ook dus das wel zo makkenlijk:P

maar we kunnen inderdaat wel een keertje samen rijden ;)

sorry dames, ff offtopic.

Oei das wel weer een eindje bij mij uit de richting.. staat jouw paard dan toevallig bij de bento? Is wel te doen als we elkaar ergens in het midden tegenkomen! Moeten we wel de weg over (is met de mijne geen probleem).

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:44

Juul schreef:
Leuk om te lezen allemaal! Hebben jullie ook dat jullie het zonder zadel veel fijner vinden omdat je dan meer contact hebt met je paard? Haar/ hem beter aanvoelt etc.? Dat heb ik heel erg.

Ja, dat is het leuke gevoel er van. Je voelt precies alles onder je!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:47

Vraagje: zijn jullie er eigenlijk vaak afgevallen toen je ook begon met draven zonder zadel?

(Om over galop maar te zwijgen ...) :+

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:46

in draf ben ik nooit gevallen. gallop heb ik tot nu toe nog niet echt aan gedurft.. :o Mijn pony zit beroerd in de galop en mijn KWPN komt zeer beroerd terug waardoor je uit het zadel/van de rug word gekattepulteerd := En gezien mijn angst om te vallen.. Uh nee nog niet geprobeert :o

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:04

woeliej schreef:
in draf ben ik nooit gevallen. gallop heb ik tot nu toe nog niet echt aan gedurft.. :o Mijn pony zit beroerd in de galop en mijn KWPN komt zeer beroerd terug waardoor je uit het zadel/van de rug word gekattepulteerd := En gezien mijn angst om te vallen.. Uh nee nog niet geprobeert :o

Ah joh daar moet je gewoon overheen stappen! Cap op, bodyprotector en in een bak of weide met hoog gras en je zult zien dat er niks ergs is aan vallen! Straks zul je zien dan durf je er ook gewoon zo even op te stappen om een rondje door de wei te crossen! :j

Ben er zelf eigelijk nog nooit afgevallen zonder zadel door de beweging, alleen als hij bokte ofzo. De fijnste gangen zonder zadel zijn de galop en de stap, gelukkig heeft die van mij een hele fijne draf maar ik kan me voorstellen dat voor mensen met wat minder evenwicht dit echt wiebelig aanvoelt. Maar dat is een kwestie van wennen en snel genoeg heb je dat evenwicht wel. :)

Heb net even 2 oude foto's van mij gevonden uit een topic van 2007: *wat heb ik daar trouwens charmante witte sokjes aan* :') http://i122.photobucket.com/albums/o260 ... C06600.jpg

*paardje pesten*
http://i122.photobucket.com/albums/o260 ... C06596.jpg

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:11

woeliej schreef:

de mijne zit met zadel ook heel raar ingalop kan ik niet blijven zitten maar zonder zadel heerlijk (A)

ik ben er trouwens gisteren nog afgevallen in de galop :P maar jha was mijn fout :P

maar de eerste keer draf galop is wel wennen maar dan kun je een longeer band om doen voor een beedje houvast voor de zekerheid ;)

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:19

chrispy schreef:
StalDuijndam schreef:

een rengalopje :D heb ik ook geprobeert maar het probleem is dat mijn paard maar zelde in een rengelopje gaat meestal gaat hij niet harder ook al is de rest bijna uitzicht:P

maar het klinkt wel lekker

als ik afr tel van 5 naar 0 is ze in 2 meestal al weg!
dus dat weet ze ook zodra ik aftel!

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:21

simodi schreef:
Vraagje: zijn jullie er eigenlijk vaak afgevallen toen je ook begon met draven zonder zadel?

(Om over galop maar te zwijgen ...) :+

Nog nooit!
Ook niet met zadel!
Wel 1x bijna toen we in galop zaten en mevropuw opeens een jollige bui kreeg en bedacht om ff lekker te gaan bokken! (6x om precies te zijn) maar gewoon zoveel mogelijk ontspant en een pluk manen gepakt!
En daarna weer door gereden!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:25

Toch maar gaan proberen dan ....! :o :D

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:02

jha je moet het echt een proberen;) de eerste keren dan moet je je evenwicht wel even zoeken hoor :P maar als je hem door hebt is het wel zo fijn (A)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:04

Ik vind galop een stuk beter zitten dan draf zonder zadel! En dat terwijl mijn paardje ook altijd de eerste 10 galopsprongen omzet in vreugdebokken... maar idd gewoon een plukje manen en uitzitten!
Als je gaat leren draven, is het wel handig als je een paard hebt die dat ook rustig kan, zo gooit hij niet meteen zo hoog op en stuiter je dus minder.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:10

Ik reed met mijn merrie (die nu met pensioen is) de laatste maanden alleen nog maar zonder zadel. Heerlijke bosritjes gemaakt met alleen maar een hoepeltje om haar hals, helemaal geweldig.

Het laatste ritje heb ik een filmpje van gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=5zBxyWh4Wgg

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:57

ik geloof dat ik toch echt te oud word voor de zonder zadel praktijken, gisteren op het strand weer een giga rodeo moeten uitzitten in volle gallop zonder zadel. ha ha even daarvoor zei ik nog hoe leuk ik het vond maar gisteren op het strand lag ik er toch echt bijna naast. mijn lieftallige fjord heeft de laatste tijd echt de kolder in zijn kop. wordt toch hoog tijd voor een zadel.....

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:10

dan wordt het wel tijd voor een zadel ;)
je moet natuurlijk niet er af vallen en last krijgen van je rug!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:21

mylittlejoy schreef:
Ik reed met mijn merrie (die nu met pensioen is) de laatste maanden alleen nog maar zonder zadel. Heerlijke bosritjes gemaakt met alleen maar een hoepeltje om haar hals, helemaal geweldig.

Het laatste ritje heb ik een filmpje van gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=5zBxyWh4Wgg

Waarom is ze nu met pensioen? Ze ziet er bepaald niet uit als een oude sok ;)