Huertecilla schreef:Zeuren over regen in NL?
Hier in de vallei is vorige week 80 liter/m2 in één uur gevallen en een paar dagen later twee dagen achter elkaar 100 liter per etmaal.
Ons dorp heeft de nationale tv gehaald met de zondvloedachtige situaties. Wij wonen pal aan de betreffende rivier.
Ja, veel schade. Er wordt echter al ruimschoots genoeg gezeurd op Bokt. Wij gaan gewoon aan het werk...
De paarden? Die hebben een hoger stukje land opgezocht en zijn braaf op het land gebleven. 500 liter is een week? Geen regendek nodig. Geen probleem, keurig een droge strobuik
hc
He gut, nu mogen we ook al niet meer zeuren over het klimaat...
HC, hoe we het ook wenden of keren, in jouw ogen zullen we het nooit goed doen vogens mij...
Laten we het er maar op houden dat idereen een eigen visie heeft...
Jannepauli schreef:Lang leve Adil18 !!! Dat was precies de strekking van mijn gedachte toen ik - na het aanbevolen lezen van de site van HC - wilde gaan reageren en constateerde dat het duitse woord "gerecht" wel een vrije interpretatie heeft gekregen!! En zo zie je maar weer... uiteindelijk komt het allemaal neer op de gevoelens, interpretaties en ervaringsdeskundigheid van de individuele mens! Zelfs HC blijkt niet vrij te zijn van persoonlijke opvattingen ( gelukkig wél door hem bevestigd op zijn site). Zelfs 'wetenschappelijke' onderzoeken kunnen persoonlijk geïnterpreteerd worden. Zoals ze in het engels zo mooi zeggen: it is in the eye of the beholder.
Gerecht: geschikt, rechtvaardig, billijk, rechtmatig, terecht, aangepast, verdiend (zoals in 'verdiende loon') .. alles en meer na te lezen in de dikke Van Dale duits.
Ik sluit me helemaal bij deze mooie woorden aan...
Als het puntje bij het paaltje komt kies ik lekker voor een stal, een zadel met boom en een bit, dat werkt voor mij het beste. En als iemand anders dat gezeur vindt kannie van mij part een mooie boom opzoeken en daar in kruipen