[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:39

Mijn pakketje nieuw leesvoer is aangekomen
De boeken natuurlijk paardhouden, verlichte rijkunst en basis rijkunst van anne muller!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:56

oh dat natuurlijk paardenhouden lijkt me interessant..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:05

ja, IMJ lijkt sprekend op dat meisje in die film

natuurlijk paardenhouden volgens normals: je rijdt naar de poesta, laat je paar los, zwaait naar hem, stapt weer in en rijdt weer weg, zonder paard......

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:18

Uit het topic: waarom zet je een paard op stal... of niet?

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:19

liggen we al op de brandstapel of niet?

ze gaan alleen maar in discussie om hun gelijk te horen

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:26

smurf schreef:

thnx
smurf schreef:
natuurlijk paardenhouden volgens normals: je rijdt naar de poesta, laat je paar los, zwaait naar hem, stapt weer in en rijdt weer weg, zonder paard......

poesta??? Oké ben geen echte NHer, wat is in godsnaam een poesta??

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:27

de poesta en de pampa's heb je vroeger toch wel bij aardrijkskunde geleerd...... de woeste gebieden waar je paard oorspronkelijk vandaan komt....

*kssst* ga je schoolgeld terughalen....

nog steeds geen maatschappij gevonden die mijn Frontera wil verzekeren......

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:28

IMJ schreef:
smurf schreef:

thnx (zeker die met die beugel die er volledig omheen draait, of was dat een jongetje??)
smurf schreef:

poesta??? Oké ben geen echte NHer, wat is in godsnaam een poesta??

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:29

poesta, net zoiets als steppe toch?

wat een onzin 'als je echt natural wil zijn breng je paard dan naar de steppe'
dat slaat toch helemaal nergens op

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:30

Hé, nou doet bokt het weer, ik mag gewoon geen berichten van mezelf aanvullen!!!!
Inderdaad m'n schoolgeld terug halen, nooit van gehoord, poesta's en pampa's...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:53

ff googelen dan maar

ga jij nog poldergeisten vandaag?
Zo ja dan moet ik m'n zadel meenemen en m'n kast repareren..... dus moet ik een uur eerder naar stal dan jij.... (uitmesten, plaat poetsen)

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:54

De poesta is de hongaarse steppe

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:58

ff lachu...

mijn benedenbuurvrouw is een beetje een sneu mensje, ze is net wer hersteld van Arabesk's vioolspel een paar weken geleden.
Ging ik net, om half 3 ;s middags, vrij Christelijke tijd volgns mij, mijn kattenkrabpaal even met een paar spijkers restaureren en jawel hoor: de bel....... o wat een afschuwelijk geluid, kunt u daarmee stoppen, ik moet een middagslaapje doen van de dokter..... *aarrgghh*

Ik heb haar maar niet verteld dat ik net zo'n aso criminelen auto hen gekcoht als haar andere buurman en dat de verwarmingsmonteur vrijdagochtend om half 8 heel veel lawaai komt maken bij mij en het rioolbedrijf om 8 uur de leidingen komt doorspuiten }>

Het mensje krijgt een hartverzakking van de week

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:07

haha oude mensen pesten is toch juist leuk. Stelletje zeikerds zijn het af en toe. De boer waar onze paarden staan leeft als een klein jongetje in een oud lichaam. Hij gaat elke dag buiten spelen, beetje in zijn knutselschuur omscharrelen. Om 13.00 krijgt hij eten en komt zn vrouw hem roepen. Thúskomme, iete!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:32

ja zo is "onze" boer ook, beetje op de trekker rondracen, luid zingend

ik ga nu pas om half 6 nar stal, een uur later, omdat ik meehelp de paarden binnen zetten, d boer doet niet aan zomertijd.... hij wordt 's ochtends en uur later wakker en de paarden gaan ook een uur later naar buiten/binne.
Wel goed voor de lijn, want als ik om 7 uur thuis kom, heb ik geen zin meer in eten!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:44

afgelopen weekend zat ik zelf vrolijk met mijn ass op de trekker

Onze boer is ook altijd wel vrolijk. Tenminste als de zon schijnt, is het bewolkt dan loopt ie weer te zeuren dat ie dood wil.

Was ie van de week bijna dood door voedselvergiftiging was het ook weer niet goed, hij voelde zich zo ellendig dat hij besloot dat hij toch maar niet dood wilde vervelende oude mannetjes

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:47

op de trekker mag ik nooit van de boer, alleen met hooien, maar de hooi-strozolder laat ie me nog wel eens op klimmen, want hij heeft het niet op ladders

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:42

hé mijn neef Roelof heeft het op het nieuws over JKK......

Ik had met de shet een `dreamcatch` zoals Parelli dat noemt op de dvd catching game...... shet stond 500 meter verderop, ik fluit en hij komt in volle galop aan echt kicken!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:49

Das gaaf!

Ben blij dat ik wegga bij mijn stal. De stalgenoot die laatst haar paardje te koop had staan en waar ik heel veel tijd in heb gestoken om haar fatsoenlijk te leren rijden laat het beestje nu naar de kl*ten rijden door een of andere manegetrien die beweert dat ze kan rijden :S
Ik heb 5 minuten staan kijken en ben toen maar weggelopen, ik vond het heel sneu voor het paardje.

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:15

Wendy, zijn alledrie die boeken van Anne Muller, of alleen die laatste?

'k Heb een niet-zo'n-leuk updeetje: Jovarna's vriendin en weidemaatje heeft zwangerschapskoliek. Ik vond haar de laatste tijd al wat down en ook veel te lang (nmm) al diarree. Nu had ze ook geen eetlust meer, dus zijn ze naar de DA gegaan en heeft ze dus zwangerschapskoliek. Ze 'moet' (?) op stal blijven, dus Jovi heeft vandaag de hele dag alleen in de wei gelopen. Morgen gaan ze weer naar de DA en ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt! Ze stond er vanavond heel triest bij....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:19

zwangerschapskoliek, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb jaren op een paardenmelkerij gewerkt met allemaal drachtige merries, die hadden ook wel eens koliek, maar zo werd het nooit genoemd.... maar wij hadden een belgische DA..... die zal het wel anders genoemd hebben (wij haalden overigens nooit een DA bij koliek, we spoten zelf)

Er is hier iets raars gaande, ik woon aan een doorgaande weg en iedere auto wordt een grote parkeerplaats op gedirigeerd en van top tot teen leeggehaald........... het is om een uur of 8 begonnen en nu nog steeds bezig, best wel spooky

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:24

@smurf: ze zoeken vast iets...

@jovarna: heeft ze meer boeken geschreven dan? dit is in ieder geval het boek basis rijkunst. Wat vervelend zeg, van die koliek!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:35

er zijn nu ook honden bij gekomen, ook motorkappen gaan open, heb net ff in het donker uit het raam gehangen, maar ik moest de ramen sluiten en naar binnen van oom agent......
dat ze iets zoeken, is wel duidelijk..... straks zijn het gewoon tv opnames, zou zo maar kunnen hier, voor baantjer ofzo

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:37

Wilde oom agent geen kopje koffie dan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:41

Wendy schreef:
@jovarna: heeft ze meer boeken geschreven dan? dit is in ieder geval het boek basis rijkunst. Wat vervelend zeg, van die koliek!

, weet ik niet, je schreef namelijk:
"De boeken natuurlijk paardhouden, verlichte rijkunst en basis rijkunst van anne muller!". Vandaar mijn vraag of ze alledrie van Anne Muller zijn of alleen de laatste.
Verlichte rijkunst is dan ws van Heather Moffet? En de eerste?