[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:14

Zo ik heb mijn scriptie onderwerp gemaild naar mijn begeleider, hopelijk wordt het goedgekeurd!!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:15

Wanneer hoor je dat?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:19

Ik weet echt alles van Visco, hij is hier geboren. En bepaalde dingen heb ik bij hem zelf veroorzaakt, wist ik veel. Zijn reacties begrijp ik nu volkomen (vroeger niet).
Ik heb het zelf veroorzaakt en ik ben ook de gene die het zal gaan oplossen, ik heb van sommige dingen echt zo'n spijt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:33

ik wil niet weten wat er met Morrie is gebeurd in Oostenrijk, maar ik kan het wel bedenken, heb al zoveel paarden uit Oostenrijk langs zien komen en volgens de osteopate zit ie vol met onverwerkte trauma's......

Ik voer straks een badkuip voordroog 's morgens en een badkuip 's avonds en verder zowel 's morgens als 's avonds een kilo Pavo Liga met een schepje magnesiumpoeder en wat wortels en een appel

die Liga voer ik al de hele zomer 2 x per dag en dit jaar is Morrie "goed" gebleven, Norikers hebben vooral vit. E en selenium nodig hier in NL, is gebleken uit onderzoek. Ik denk dat het het beste zou zijn als ze gewoon teruggaan naar waar ze horen, maar ja, ze zien ons aankomen

Ze waren op m'n werk not amused toen ik een oude spijkerbroek aantrok, dat moest ik maar op die stal doen, zeiden ze.... ik kijk wel uit, het stikt van de boeren bij ons op stal, daar ga ik me echt niet verkleden

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:39

Goeie dag , moes erg veel bijlezen...
Grappig , die verhalen over als je op zoek gaat naar een bepaald paard , en met totaal iets anders thuis komt , hebben vast wel meer mensen!
Ik was op zoek naar een ruin van ongeveer 7 a 8 jaar oud , die al wat kon , want ik kon niet paardrijden[kan ik nog steeds niet].
Hij moest wel ongeveer 170 cm zijn , want ik ben zelf 190 cm pffff
En waar kwam ik mee thuis? een hengst van twee van 150 cm Haha!
En das Maike! Hij is wel geruint , maar dat had ik achteraf misschien niet moeten doen...

De paarden hebben het hier ook erg op de heupen , rennen , vliegen , en bokken als gekken! Zo gaaf om te zien he!!!!
Ik had nog willen vragen of het van het weer kwam , maar dat hadden jullie ook al geschreven Cool
En het mooie was , Maike deed mee! Staat stijf van de pijnstillers , maare zo gek as een deur!!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:46

Tinkerloos schreef:
Wanneer hoor je dat?

Kan wel een paar weken duren scholl kennende...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:49

Nammie schreef:
Goeie dag , moes erg veel bijlezen...
Grappig , die verhalen over als je op zoek gaat naar een bepaald paard , en met totaal iets anders thuis komt , hebben vast wel meer mensen!
Ik was op zoek naar een ruin van ongeveer 7 a 8 jaar oud , die al wat kon , want ik kon niet paardrijden[kan ik nog steeds niet].
Hij moest wel ongeveer 170 cm zijn , want ik ben zelf 190 cm pffff
En waar kwam ik mee thuis? een hengst van twee van 150 cm Haha!
En das Maike! Hij is wel geruint , maar dat had ik achteraf misschien niet moeten doen...

De paarden hebben het hier ook erg op de heupen , rennen , vliegen , en bokken als gekken! Zo gaaf om te zien he!!!!
Ik had nog willen vragen of het van het weer kwam , maar dat hadden jullie ook al geschreven Cool
En het mooie was , Maike deed mee! Staat stijf van de pijnstillers , maare zo gek as een deur!!

Wat fijn om te horen! Ik ben dus niet de enige lange slungel op een klein paard Haha!
(195 cm bij 155 cm)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:52

marina schreef:
Tinkerloos schreef:
Wanneer hoor je dat?

Kan wel een paar weken duren scholl kennende...

Zit jij al die tijd in spanning..
Pfff...

Jodemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:56

Een kennis van mij heeft een haflinger van 1.43m en is zelf ook denk ik rond de 1.90m en niet zo heel licht...ahum. Dus ze maakte zich een beetje zorgen of ze wel kan rijden op een paardje van dat formaat. Volgens haar instructrice is het zo dat als het paard met het hoofd "omhoog"kan lopen dat het paard het aankan..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:58

Verward

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:59

bij ons is het ook inlevertijd, krijg je 300 werkstukken op 1 dag en alle leerlingen willen dat je het direct nakijkt...... weinig kans, daar krijgen wij 2 weken de tijd voor en nog halen sommige mensen dat niet, want je lessen en vergaderingen gaan ook gewoon door Clown Ik laat ze wel werkstukken maken, maar dat laat ik dan presenteren, 2 competenties in 1 klap en ik hoef het niet meer na te kijken Cool

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:08

Wat ik nu voor mega penny moment heb meegemaakt..

Loop de wei in, ze staan helemaal achter in het land. Mijn vriend loop ook mee, ik zeg nog tegen hem; ik hoop dat we kaya te pakken krijgen..kijk op en zie de hele kudde in denderende galop op ons afkomen, kaya voorop! Ze stoppen precies voor mijn neus en steken hun snuit onder mijn arm. Nou ja zeg kon wel janken Haha!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:14

[/quote]

Wat fijn om te horen! Ik ben dus niet de enige lange slungel op een klein paard Haha!
(195 cm bij 155 cm)[/quote]

Hij is uiteindelijk nog uitgegroeid tot 160 hoog , en breed Haha! ach , dan is er plek zat volgens mij Bloos

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:16

Ja , das om kippevel van te krijgenvan de schijtbaggerangst dat ze me omver zullen lopen hihi

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:26

De zadelmaker kan misschien toch volgende week komen. Ik was even vergeten dat ik 3 dagen vrij was Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:45

arno8 schreef:
Ik zou wel alles willen weten van het verleden van mijn paarden. Dan snap je toch veel beter waarom ze soms opeens bang zijn voor bepaalde dingen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je in tranen uitbarst als je in een keer het hele verleden hoort.

Klopt, zo heb ik het wel ervaren..... Jovarna's verleden was een behoorlijke lange en ingewikkelde puzzel, zoveel eigenaren heeft ze gehad, zo vaak verscheept en zoveel meegemaakt. Het verklaarde zoveel, bijv. waarom ze zich zo afgesloten had, zo vreselijk gespannen en onzeker was, dat soort dingen. Ik heb me echt lang verdrietig gevoeld om wat zij allemaal heeft meegemaakt en hoe lief, eerlijk en zuiver ze ondanks alles is gebleven! En zich uiteindelijk heeft ontwikkeld tot een paard dat volledig open is, vertrouwen heeft, zelfverzekerd is, volledig in haar rust en balans is. Ze is echt een wereldpaard, ongelooflijk!
(weer een paar traantjes nu...)

En nu ga ik eten! Vork

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:50

Dan heb ik het maar makkelijk, ik ben Anouar z'n tweede eigenaresse (na de fokker natuurlijk)
Ik weet alles van hem, heb zelfs een heel fotoboek met foto's van z'n hele leven.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:57

Jodemi schreef:
Een kennis van mij heeft een haflinger van 1.43m en is zelf ook denk ik rond de 1.90m en niet zo heel licht...ahum. Dus ze maakte zich een beetje zorgen of ze wel kan rijden op een paardje van dat formaat. Volgens haar instructrice is het zo dat als het paard met het hoofd "omhoog"kan lopen dat het paard het aankan..

grootte maakt weinig uit, bouw en lengte van de rug wel. Haflingers hebben een korte rug, en een zware bouw en kunnen vaak meer dragen dan de gemiddelde KWPNer

dat over het hoofd hoog houden slaat echt nergens op

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:58

Ojee, dan ben ik echt te groot en te zwaar voor Anouar, hij loopt niet zo gauw met z'n hoofd omlaag

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:05

Citaat:
Volgens haar instructrice is het zo dat als het paard met het hoofd "omhoog"kan lopen dat het paard het aankan..

oei dan moet ik nog meer afvallen, want Morrie loopt altijd met z'n neus over de grond, als ie z'n hoofd omhoog doet, zit ik behoorlijk in de problemen.....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:07

Oh, ik heb weer eens niet goed gelezen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:08

of ik heb niet goed gelezen, zou goed kunnen hoor, ben erg moe en zit in het donker....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:08

Er staat 'omhoog' en ik las 'omlaag' Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:16

Oei, ik ga nu pas naar huis en kom dus om... kwart over negen thuis...
dat wordt frietje pakken op het station... Huilen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:22

volgens mij kun je dat best hebben arno, maar gezond is het niet. Misschien als je met Ara trouwt, kan zij voor je koken Knipoog