[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:59

ja, nou zo dacht ik er ook over! 1 klein voorbeeldje; Arabel was vroeger niet van mij. Ze is verkocht geweest en dat ging niet goed. Toen heb ik haar terug gekocht.
Ze wilde nooit in de trailer en ik deed altijd wat andere mensen me adviseerden maar niets hielp. Ze heeft een ongeluk gehad in de trailer (niet met mij erbij) en het was altijd zo'n drama om haar te laden. Eenmaal op weg liet ze zich bij iedere bocht vallen.

Toen ze eindelijk van mezelf was zijn we gaan oefenen, niet eens zozeer met een trailer maar meer op het vertrouwen. Nu is de verandering wonderbaarlijk. Ze staat binnen 5 seconden op de trailer. Ook onderweg is ze zo goed als kalm en ze valt niet meer, ze haalt zichzelf niet meer open. En we komen ook weer weg van een vreemde omgeving!

Bij Arabel is het echt zo dat ze bij mij beter af is, dat weet ik zeker. Ik ken haar het beste en zij weet wat ze aan mij heeft. Ze wordt ook niet meer verkocht!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:02

Ik weet niet of Walter beter bij mij af is, maar wat ik wel weet is dat hij beter af is bij een rustig persoon die de tijd neemt zoals ik.
Het is geen echt moeilijk paard, maar wel een die snel in paniek raakt, maar gelukkig ondertussen aardig wat vertrouwen heeft in mij en zich door mij ook op de plek laat zetten als het zo uitkomt.

Het trailerladen is jammergenoeg nog wel een klein drama, daar moet ik echt zeer binnenkort hulp bij hebben....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:05

Arabesk heeft ook een keer een ongeluk op de trailer gehad, hij vloog onder de balk door en via de voorlaadklep sloeg hij er over de kop uit.....

Ik moet ook oefenen oefenen oefenen... hij gaat er nu op, maar alleen als hij zelf mag beslissen. Longeerlijnen zwepen etc, brengen hem alleen maar in paniek. Goed bedoelde helpers hou ik op afstand, die verpesten in vijf minuten wat mij weer zes weken kost om het goed te krijgen.

Arabesk verkoop ik ook nooit! Tenzij mijn eigen gezondheid er onder lijdt, maar daar ga ik niet van uit. Hij is zwaar verwaarloosd geweest ik heb beloofd voor hem te zorgen en dat doe ik dan ook.

Hij is lief

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:13

Arabel is heel vreemd. Ze kan echt gericht bepaalde mensen aanvallen. Dan wordt het echt gevaarlijk om in haar buurt te zijn.

Ik heb ook veel hulp gevraagd en gehad in het begin maar het enige wat ik er eigenlijk aan over heb gehouden zijn ideeen om het zelf beter te doen en een lege portomonnee...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:16

Haha, ik weet wel aan wie ik het vraag

Mijn huidige stalhouder mag zich er bijvoorbeeld niet mee bemoeien. Beste vent, maar heel andere ideeen....

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:53

Dat is een voordeel als je alleen op stal staat. Geen bemoeiende mensen. Alhoewel advies soms best handig is, tot nu toe heb ik er niks aan gehad.

Arabel is ook verwaarloosd geweest (niet zo erg als Arabesk) en die was of naar de slager gegaan nog een andere gruwelijke bestemming...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:04

Walter was ook niet echt in goede conditie toen hij bij mij kwam, maar wel gezond. Hij stond in de hengstenwei onderaan in de rangorde en daar is weinig aan gedaan eigenlijk.
Vandaar dat hij ook zo opgeschoten is sinds hij bij mij is!

De bemoeienis heeft wel gezorgd dat walter nu vast kan staan zonder angst, maar trailerladen bemoeit die man zich niet meer mee haha, het lukte toch niet op zijn manier.
Maar ik moet hem nu wel even vragen of ik zijn trailer kan gebruiken om mee te oefenen...

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:05

Wie gaat je helpen met trailerladen?

Arabesk

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:07

Ik hou van mijn paardje ik weet nog als de dag van gisteren dat ik in het begin regelmatig huilend op een pak stro zat, omdat ik het niet meer zag zitten met hem. Toch heb ik doorgezet omdat ik wist dat hij een goed karakter heeft, tenslotte hadden zijn oma, moeder, vader en zus ook een heel goed karakter.

In het begin was het een drame: Hij deed niks, wilde niks en kon niks en hij zag er vreselijk uit. Hij mepte met zijn voorbenen als hij iets niet snapte, omdat hij nog maar net hengst af was. Hij luisterde niet en was half dood. Ik heb hem alles moeten leren en ik heb hem zelf ingereden.

Nu is het zo'n braaf paardje geworden! Hij bijt niet, trapt niet, is niet zenuwachtig, hij leert snel etc.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:13

evitatinkle schreef:
Wie gaat je helpen met trailerladen?

Ik wil het eerst eens op de parelli manier proberen en eventueel eveline (callippo) vragen...

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:14

het is jammer dat je zo ver weg woont anders had ik wel even langsgekomen...

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:14

Ik voel echt hetzelfde Arabesk! Ik zag het ook echt niet zitten in het begin. Ze was alleen maar boos en kreupel en ziek. Ze trapte, viel mensen aan, beet ze. Haar hele lijf zat in de knoop, ze had ontzettende mok. Rijden ging voor geen meter. Alleen maar in grote vaart door de bak heen. Buiten rijden ging ook niet.

Dus wandelen wandelen en heel veel geduld. Nu is het echt een ontzettend leuk paard. Andere mensen vinden haar nu ook weer leuk. In plaats van mensen aan te vallen komt ze nu nieuwsgierig op ze af lopen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:17

@ara: bij arabesk heeft dat heel goed geholpen he?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:24

Zijn er trouwens nog mensen die naar de open dag van de balingehof gaan zondag?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:26

nee, de Balingehof ligt ver buiten mijn plofcirkeltje.....

dat branstapeltopic gaat ook weer lekker vriendelijk zeg, "men" is nb-ers en die kunnen niet lezen, weten niets van hoeven en snijden de boel kort en klein na een eendagscursus..... snijden zelf hoefzweren uit (een goed NB-bekapt paard krijgt meestal niet eens hoefzweren) enz. *braak, yuk* ik geef het op, ik lees er niet meer en ik blijf niet TEM-men, schiet ik toch niets mee op.....

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:28

ik ben niet zo'n fan van Balingehof. Wel van hun methodes, niet van hoe ze met mensen omgaan.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:34

Het paard van een vriendin van me is daar ingereden, daar was ze tevreden over. Ook over het contact met John (die heeft het gedaan)... daar zit vast een verhaal achter of niet evitatinkle?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:42

Ik ben ook geen fan van Balingehof. We gaan wel naar de open dag zondag, vanwege het leuke programma!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:43

Dat is ook de reden dat wij gaan

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:51

Jemig! Hoeven jullie niet te werken ofzo? Wat schrijven jullie de pagina's snel zeg vol zeg! Ik denk ook dat het een beetje in "ons " karakter izt om "lastige paarden" te houden. Mensen die er puur voor de sport of voor zichzelf meebezig zijn verkopen de handel gewoon en gaan op zoek naar het volgende dier die wel aan alle eisen voldoet. Met de mijne rij ik alleen in de polder. Heb zo veel ellende met buitenritten gehad dat ik echt het vertrouwen kwijt raakte (paardje los op snelweg , voor vrachtwagens staan draaien, aan de kletter voor kleine shetjes die ineens achter heuveltjes vandaan komen, midden op vluchtheuvels op drukke wegen gaan staan en er niet meer af willen (als of ik er ooit op wilde?), spuitpoep van de stress...) Ik raakte echt volledig het vertrouwen kwijt . Op een gegeven moment heb ik besloten dat ik niet meer tegen het rijden op wil zien en de stress niet meer op ga zoeken, ook niet voor mijn paardje. Dus nu ben ik veel met smurf aan het polderritten maken en lekker hobbiën in de bak. En weetje? Ik heb er echt weer plezier in!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:15

IMJ schreef:
Jemig! Hoeven jullie niet te werken ofzo? Wat schrijven jullie de pagina's snel zeg vol zeg! Ik denk ook dat het een beetje in "ons " karakter zit om "lastige paarden" te houden. Mensen die er puur voor de sport of voor zichzelf meebezig zijn verkopen de handel gewoon en gaan op zoek naar het volgende dier die wel aan alle eisen voldoet. Met de mijne rij ik alleen in de polder. Heb zo veel ellende met buitenritten gehad dat ik echt het vertrouwen kwijt raakte (paardje los op snelweg , voor vrachtwagens staan draaien, aan de kletter voor kleine shetjes die ineens achter heuveltjes vandaan komen, midden op vluchtheuvels op drukke wegen gaan staan en er niet meer af willen (als of ik er ooit op wilde?), spuitpoep van de stress...) Ik raakte echt volledig het vertrouwen kwijt . Op een gegeven moment heb ik besloten dat ik niet meer tegen het rijden op wil zien en de stress niet meer op ga zoeken, ook niet voor mijn paardje. Dus nu ben ik veel met smurf aan het polderritten maken en lekker hobbiën in de bak. En weetje? Ik heb er echt weer plezier in!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:16

hé! Er gebeurt iets raars!!!! Ik zie dat ik izt ipv zit heb geschreven, wil dit wijzigen en nu is het net alsof ik mezelf quote???

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:22

wij zijn de Poldergeisten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:26

Lijkt me duidelijk ja

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:31

Er was ooit eens een topic over de film poldergeist!
Leek ons wel toepasselijk...