De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:28

Oh niet veel bijzonders hoor, maar weer eerste buitenwedstrijd en hij was gewoon veel meer met zichzelf en z'n omgeving bezig dan met mij en dan is het lastig proefje rijden en dus niet hoog scoren. Punten waren terecht hoor en nou ook weer niet echt bedroevend. Hoort erbij, volgende keer beter.
Hij was verder eigenlijk wel heel braaf, niet omdraaien, staken of omhoog komen ofzo, hij bleef wel doorgaan en dat is al heel wat gewonnen!

Hij was echt helemaal van de wereld vanochtend, snurkend en wel, met z'n hoofd op een enorme berg stro, echt geen gezicht! (En weer geen goed fototoestel Frusty ) Hij had ook helemaal niet in de gaten dat ik daar stond, heb een hele tijd staan kijken en 'm uiteindelijk maar heel zachtjes wakker gemaakt want hij moest toch mee Ach gut

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 22:31

Ohhh. ik dacht even dat hij ziek was en daarom zo raar hing op dat stro.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:32

Margreet schreef:
volgende keer beter.

Zo is het maar net

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:39

Antheman schreef:
Doe maar niet in het taal dinges. Schijnheilig
Heb heel goed excuus, op mijn eerste werkdag met supermoeilijk kind enzo. Tong uitsteken

Bruut heeft net als Mer redelijk zachte hoeven!

...hihi, was ik ook niet van plan.... Haha! Haha! Haha! maar leuk is ie wel!!!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:40

Margreet! Geweldige foto! *LOL*

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:40

Oh nee hoor, ziek is 'ie niet!
Hij lag gewoon prinsheerlijk languit te maffen op z'n eigen gemaakte kussen Dromen Hij had de kreukels in z'n wang staan *LOL*

Ik heb er maar even gebruik van gemaakt dat hij nog zo suf was door gelijk even z'n voorpluk te vlechten, daar heeft hij het nooit zo op namelijk Haha!
Ik moet dan recht voor z'n neus op een krukje gaan staan en daar wil hij me nog wel eens vanaf duwen *LOL*

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 22:40

Trouwens, mooie Ava Nienke!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:50

jackie schreef:
ik heb overigens een interessante cd bestellt. The Glass Horse, elements of the Equine distal limb. kost drie ribben uit mijn lijf en ik ben er hartstikke benieuwd naar. Het interieur van de paardevoet op CD, interaktief en gedetailleerd.

Ik heb wel interesse in een kopie Clown

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 22:59

opala schreef:
jackie schreef:
ik heb overigens een interessante cd bestellt. The Glass Horse, elements of the Equine distal limb. kost drie ribben uit mijn lijf en ik ben er hartstikke benieuwd naar. Het interieur van de paardevoet op CD, interaktief en gedetailleerd.

Huh??Ze zegt net dat het haar 3 ribben heeft gekost

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 23:10

Nou dan zet ik een rib terug

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 23:17

SM schreef:
Kom op mensen !! Ik ben al op Oma-leeftijd en maak nog wekelijks de hei onveilig. Jackie weet daar alles van
Al moet ik zeggen dat ik niet meer zo'n snelheidsmonster ben als ik geweest ben. Alleen nog maar op ruime overzichtelijke paden gaan we voluit.

En die hebben we hier niet...althans niet van de begaanbare soort. Boos! En op een gammele Haf ga je niet meer plat door de bochten. Al met al ben ik dus een beetje voorzichtiger geworden...meer niet.
Overigens heb je ook oma's van 45 jaar hoor!!!! Clown

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 23:27

@Margreet: Wat ligt hij er schattig bij... Lovers

En wat Bram zn hoeven betreft: Inderdaad knoerthard. Ik heb vorige week mijn nieuwe mesjes op Bram zn steunseltjes geprobeerd en ik kan jullie melden dat ik nu een open ruggetje heb en Bram nog steeds zn steunseltjes Zelfs mijn nieuwe vijl van Mustand redt het bijna niet op deze hoornkwaliteit....
...... *overpeinzing* "Ik denk dat Bram ook steunseltjes in zijn hoofd heeft..... massief" Gestoord

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 02:23

Cool * peinst op achtergrond mee ... : * Cool

Teruggeklapte oren of overprikkeld hersenweefsel? Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:11

Antheman schreef:

OJeetje, nou moeten we allemaal weer een nieuwe zeker Clown

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:52

Nee hoor Ara, je hoeft helemaal niets Knipoog , ik liep gewoon een ronde achter *LOL*

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 10:22

Arabesk schreef:
Antheman schreef:

OJeetje, nou moeten we allemaal weer een nieuwe zeker Clown

Herken de schrijver aan de hoef van zijn paard Haha! Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 11:34

opala schreef:
jackie schreef:

Ik ook wel en zo verdient ze haar ribben weer mooi terug Clown

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:06

Sugarmiss schreef:
jackie schreef:

Ik ook wel en zo verdient ze haar ribben weer mooi terug Clown

Ik was net bij de fysio...die heeft mijn twee eerste ribben los gemasseerd...Jackie... Eéntje hebben??!! Ik wil er wel één inruilen tegen een kopietje!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 13:49

Ik ga weer even over de steunsels zitten zeuren.

Ik denk nl dat de structuur van steunsels TOCH anders is dan de hoefwand zelf.

De hoefwand heeft nl een glazuurlaagje.
Dat is bij Merrit goed te zien, bij hem rasp ik de flares aan de onderkant eraf. Dat is altijd "mat". Daarboven,waar ik niet heb geraspd, zie je overduidelijk glazuur, het glimt daar.

De hoefwand krijgt ook veel meer zuurstof, want er is een relatief groot oppervlakte wat met zuurstof in contact kan komen.
De steunsels zitten ingeklemd in de zool. Er is maar een piepklein hoekje, dat dubbelgevouwen hoekje, wat met zuurstof in contact komt. Om de rest zit zool.

En ik denk als laatste, dat de steunsels eerder met vocht in aanraking komen. Het zit gewoon lager aan de grond, dus eerder water of modder eraan.

Mijn conclusie is dat de structuur van steunsel niet hetzelfde is dan die van de hoewand zelf. De cellen zullen hetzelfde zijn en uit hetzelfde materiaal zijn opgebouwd, maar ik denk dat het in aanraking komt met andere stoffen, zoals zuurstof en water, en dat daardoor dus de structuur van steunsel TOCH anders is dan die vd hoefwand.

Zo ,ik heb gesproken Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:12

Uit van Nassau:

Citaat:
De wandlederhuid slaat aan de achterzijde bij de verzenen om en keert terug naar voren waar hij de steunsellederhuid vormt. Deze steunsellederhuid verzorgt de extra stevigheid aan de achteronderzijde van de hoef. Vandaar dat de hoornschoen met steunsels één geheel vormt.

Als ik dat zo lees, er vanuit gaand dat het klopt, dan haal je dus ook een deel van de stevigheid uit de voet als je die steunsels wegsnijdt... Snellere groei na wegsnijden zou dan dus kunnen duiden op herstel van de stevigheid door het eigen lichaam.
Mijn mening: het zit er niet voor niks, lekker af blijven, alleen weghalen als daar aanleiding toe is.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:17

... weghalen doe je geloof ik toch ook alleen als ze boven de zool uitsteken en/of omklappen... Witte lijn bekappers 'gutsen' geen steunsels uit zolen...toch? (correct me if I'm wrong! Knipoog)

Verder... mijn haar is ook op mijn hele hoofd ( en lijf Bloos ) van hetzelfde materiaal, maar is ook onder invloed van omstandigheden aan de punten anders van structuur dan vlak op mijn hoofdhuid (...en dan heb ik het nog niet eens over haar op andere delen van mijn lichaam... Cool )

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 16:59

nienke07 schreef:
... weghalen doe je geloof ik toch ook alleen als ze boven de zool uitsteken en/of omklappen... Witte lijn bekappers 'gutsen' geen steunsels uit zolen...toch? (correct me if I'm wrong! Knipoog)

Verder... mijn haar is ook op mijn hele hoofd ( en lijf Bloos ) van hetzelfde materiaal, maar is ook onder invloed van omstandigheden aan de punten anders van structuur dan vlak op mijn hoofdhuid (...en dan heb ik het nog niet eens over haar op andere delen van mijn lichaam... Cool )

Eerste klopt als een bus en tweede ook volgens mijn nieuwe ontwikkelde visie Haha! .

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:59

klopt als een zwerende vinger, sluit als een bus...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:03

Wat doen jullie met overgroeide steunsels? Helemaal weghalen tot normale steunsel of alleen platter maken zodat ze niet meer op de grond komen. Bij Anouar zijn de steunsels helemaal langs de straal naar elkaar toe gegroeit, ze raken elkaar dus bij de punt van de straal. Ze zitten wel los op de zool.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:12

Antheman schreef:
[
Herken de schrijver aan de hoef van zijn paard :D Haha!

Ik moest ff denken ... en heb om verduidelijking gevraagd .... maar nu snap ik em!!! Heb mijn ava dus maar weer aangepast!!! *LOL*

@ Anouar: volgens mij korten 'wij' de steunsels in tot ze op gelijke hoogte met de zool zijn.. Als ze plat liggen en ze liggen los, zou je eens kunnen proberen wat er gebeurt als je 'krabt' met het boogje van je renet mes!