[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:44

Na vandaag weet ik het zeker Shy en ik gaan weer terug naar af.
Nu was weer de rem kwijt en ze schok van dingen waar ze normaal zo langs loopt enz enz

Dus vanaf morgen gaan we weer grondwerk doen en longeren en hopelijk eind van de week weer een zadel erop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:48

pony25, vergeet niet dat het behoorlijk waaide vandaag. Sommige paarden worden daar erg onrustig van. En ook kan het mede veroorzaakt worden door de vorm en stand van de oren van sommige paarden, dat als het erg hard waait, dat ze dan een soort van suis in de oren krijgen, wat ze vervolgens erg onrustig maakt.
Dus wanhoop niet en heb begrip!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:30

pony25 schreef:
Na vandaag weet ik het zeker Shy en ik gaan weer terug naar af.
Nu was weer de rem kwijt en ze schok van dingen waar ze normaal zo langs loopt enz enz

Dus vanaf morgen gaan we weer grondwerk doen en longeren en hopelijk eind van de week weer een zadel erop

hoezo weer terug naar af? Wat ga je dan doen zodat er aan het eind van de week weer een zadel op kan?

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:36

smurf schreef:

Ik ging net even op zoek naar een andere stalbroek, degenen die ik de hele winter al aanheb zakt van m'n kont en gaat stuk en *voila* ik paste weer in een spijkerbroek die ik 3 jaar geleden toen ik in Baarle Nassau werkte altijd aan had, al het hongeren en vieze groenten eten heeft toch nut gehad dus!!!!

Wat knap smurf (of heeft het te maken met een zekere persoon ?!
Heb je net misgelopen vandaag! Wat een wind hè, maar gelukkig overdag de hele dag droog en het zonnetje !
Ga zo lekker slapen, hoewel ik morgen een dagje vrij heb genomen!!! Luxe hè!
Laatst bijgewerkt door IMJ op 26-03-06 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:39

toen ik vanavond op stal was, was de wind weg.... Klaas en ik liepen te puffen, we vonden het warm

lekker dagje vrij, kan je in mijn plaats gaan kijken bij die auto, het is er eentje waar jij ervaring mee hebt.......

Ik heb je little ponij in z'n hok gezet hoor, we hebben onderweg gezellig met elkaar "gepraat"

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:44

smurf schreef:
Ik heb je little ponij in z'n hok gezet hoor, we hebben onderweg gezellig met elkaar "gepraat"

Thnx! Hij was ook echt gezellig vandaag, heb niet gereden alleen getut... werd wel eens tijd, vind ie zo fijn! Je ziet dat hij er echt van geniet (oortjes naat voren, oogjes die gaan luiken af en toe even achterom loeren wat je doet) en nu met de rui is het behalve leuk ook hartstikke nuttig! Heb daarna even lekker in de bak in de zon gezeten, ik op een krukje en Jerry zat ondertussen aan mijn schoenveters en mijn haar te frutten , gezellie!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:51

ik werd héél erg boos op Morrie vanavond, hij wilde met circling gaan liggen, achter m'n rug, terwijl hij van tevoren uitgebreid had mogen rollen in de bak.... ik zag het vanuit m'n oog, heb uitgehaald met de stick en hem in een totaal foute zone geraakt, maar lópen daarna...... in draf, met 1 beweging op de andere hand en weer gaan......
Morgen es kijken of ie het onthouden heeft....

Ik ken een aantal Norikers die er gewoon bij gaan liggen als ze ergens even geen zin in hebben, daar heb ik dus even geen zin in....

Het paard van de boerin kijkt altijd toe als wij parellien en heeft er ook wat van opgestoken:
Ik haalde haar binnen en ze stond veel te dicht bij het draadje naar mijn zin, uit gewoonte wiebel ik met m'n wijsvinger en ze ging zo achteruit..... nog nooit Parelli gedaan, wordt altijd op de stem "bestuurd".....
De boerin zat binnen stomverbaasd te kijken (ten eerste dat ik haar paard binnen durfde halen en ten tweede dat ze op een wiebelend vingertje achteruit ging)

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 23:05

arabel had een beetje koliek/buikpijn vandaag.

We hebben een hele lange rit gemaakt en naderhand was ze lekker ontspannen. Moe maar niet uitgeput. Na een halfuurtje wilde ik haar een appeltje geven maar ze hoefte m eigenlijk niet. Hooi was ook niet zo aantrekkelijk. Toen ging ze buiten rollen en bleef maar haar voorbenen optillen. Dat doet ze altijd als ze iets 'wil'. Ze deed het ook naar Shaomi.
Daarna kwam ze weer binnen en deed alsof ze ging liggen. Weer voorbenen optillen. Wel hinniken om eten maar niks eten. Ze heeft wel gedronken.

Daarna ging ik even met haar stappen in het land maar toen schraapte ze ook over de grond en wilde ze gaan rollen. Beetje meer gestapt, daarna met Shaomi in een kleinere wei gezet zodat ik haar in de gaten kon houden.

Ze ging geen gras eten en wel over de grond schrapen. Na een tijdje vond ze gras wel interessant en ging ze eten. Daarna poepte ze en was ik weer wat geruster.

Maar het blijft vreemd gedrag...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 07:57

tegen de koliek aan, heeft Morrie heel erg vaak, er hoeft maar iets te gebeuren (iemand die tegen hem schreeuwt, of hem ontrecht een klap geeft of vel drukte op stal)....... ik heb altijd Colosan in de auto liggen, dat kan je met een spuitje in de mond toedienen, dan is het zo weer over (te koop bij de paardendrogist)

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:53

Gisteren heb ik even bij Walter gekeken toen hij hooi aan het eten was, maar hij eet volgens mij echt makkelijker nu.

Eerst deed hij altijd zijn hoofd omhoog als hij een hap hooi had genomen, nu 'graast' hij gewoon aan 1 stuk door
Met de wei gaat het ook goed, we hebben alle palen op de plek staan, nu moet ik van de week isolatoren er in draaien en draad plaatsen en natuurlijk de mest bij de stal nog opruimen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:03

Jovarna schreef:
pony25, vergeet niet dat het behoorlijk waaide vandaag. Sommige paarden worden daar erg onrustig van. En ook kan het mede veroorzaakt worden door de vorm en stand van de oren van sommige paarden, dat als het erg hard waait, dat ze dan een soort van suis in de oren krijgen, wat ze vervolgens erg onrustig maakt.
Dus wanhoop niet en heb begrip!

Dat dacht ik donderdag, vrijdag en zaterdag ook maar zondag liep het echt uit de hand Heb mezelf er maar rustig af laten glijden want erop ging echt niet, mevrouw ging helemaal uit der stekker en dan is er niets tegen te doen
Zaterdag ook al een paal en een hek met prikkeldraad geraakt dus zondag was echt de druppel.

evitatinkle schreef:
hoezo weer terug naar af? Wat ga je dan doen zodat er aan het eind van de week weer een zadel op kan?

Longeren aan de dubbele longe zodat ze ho, links en rechts weer gaat begrijpen en dan pas weer erop. Ik ga niet eerder erop dan dat ze weer stil kan staan en niet weg gaat rennen. Misschien een join-up proberen om de band tussen ons wat aan te sterken en laten zien dat het fijner is bij mij dan ergens anders.
Ik moet er alleen wel voor de 12de weer op ik heb dan politieles dan wil ik toch graag binnen de bak blijven dan dor het hek heen.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:58

smurf schreef:
...ik paste weer in een spijkerbroek die ik 3 jaar geleden toen ik in Baarle Nassau werkte altijd aan had, al het hongeren en vieze groenten eten heeft toch nut gehad dus!!!!

ik kwam juist aan in Baarle Nassau, maar dat kunnen ook spieren geweest zijn.

goh wat moet je daar hard werken zeg in het begin viel ik elke avond volkomen uitgeput in slaap, soms ook per ongeluk in de hooiberg...

binnenkort ga ik weer een lang weekendje heen! hoop ik (nog even vrij vragen van de baas)

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:01

Citaat:
soms ook per ongeluk in de hooiberg...

dat was na een avondje alcoholische versnaperingen.....

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:28

van alcohol kom je heel hard aan!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:36

ja ik zoop daar wel

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:39

voor mensen die een knorrie willen, klik hierzeg er maar bij dat je dat mens van Morrie kent

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 08:27

Ik zit er serieus over na te denken..
Of het wordt een knorrie of een shet..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 08:40

damn zeg ik krijg m'n nieuwe auto niet verzekerd bij de Ohra, er moet een alarm klasse III in........ heb ik weer

ik heb al een (adoptie)shet en boer Klaas wil geen varkens op de dam......... voor mij geen knorrie dus....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:53

zijn dat de knorries van Wanda?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:00

yep

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:01

Geen knorries voor mij...
Maar ze zijn en blijven wel heel erg leuk!

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:31

leuk profiel wendy, lijkt wel een beetje op mijn verhaal...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:35

Dank je wel

Vertel eens... uit jouw profiel kan ik niet zoveel halen

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:48

lang verhaal
Even in het kort;
ook heel veel ponies voor andere mensen gereden en verzorgd, begonnen met shetlander, ook 1 speciale pony gehad zoals jij Nick (die van mij heette Nicky, zie foto's pagina's terug) en nu eigen paardje waar ik nog meer de NH kant mee op ga. Lijkt er toch een beetje op..?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:49

Zeker

Voor mij was het voordeel van een eigen paardje ook dat ik eindelijk kon doen hoe ik dacht dat goed was