Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Margreet schreef:Bij mij op stal (en ook bij Smurf, heeft 2 paarden op 2 plaatsen) is een meneer die al zeker dik in de 70 is en daar ben ik nog niet zo lang geleden mee het bos in geweest en in vlot tempo hoor! Helaas begint hij nu toch een beetje af te takelen.
Buitenzinnig schreef:Maar een tutritje kan er nog wel af hoor
Ik ga een lijstje maken van alle spullen die ik morgen mee moet nemen naar de NVVR
Dus truste allemaal!!!!
opala schreef:
![]()
Prettige dag morgen
En vwb de steunsels had ik mij wel wat ongelukkig uitgedrukt. Ik vijl ze weg voor zover dat gaat met die halfronde vijl die ik niet in de lengte maar dan in de breedte gebruik, hoop dat je het snapt
Citaat:teunsels gewoon laten zitten en op dezelfde hoogte houden als de zool... waarom heten steunsels steunsels... zal wel letterlijk een steun voor de hoef zijn? (nee, heb het boek nog niet goed doorgelezen Bloos )
Citaat:Buitenzinnig schreef:
Maar een tutritje kan er nog wel af hoor
Cookies schreef:Sterker nog: ze vertellen elkaar waar een enge plek is.Paarden hebben een fotografische geheugen voor enge plekken. .
jackie schreef:Citaat:Heb je mijn discussie nog gevolgd over Strasser en ontstekingen en dat je daardoor dus overgroeide steunsels krijgt?
Ben benieuwd naar jou mening!
sorry, weinig tijd gehad om te lezen de laatste week. waar staat de discussie??
Antheman schreef:Jackie, dank je wel voor je visie.
Ik had met name moeite met het "druk" verhaal, zowel van de bekapper als de Strasserdame. Dat ging dan van achter naar voren en kwam in het midden uit.
Na een nog een mail contact schreef de bekapper op dat wanneer de hoef hard groeit, de steunsels ook hard groeien. Volkomen logisch. en het is een gezond proces.
Jackie, Pellie, BZ en Nienke: wat voor hoornkwaliteit hebben jullie paardeñ??
Merrrit heeft vrij zachte hoeven en bij hem "kroopt" het steunsel over de hoef heen.
Vandaag kon ik trouwens een stukje afpellen en heb het nog wat bijgesneden. En NU pas zag (en voelde!!) ik heel duidelijk verschil in hoornkwaliteit!
Dus 4 keer de kaasschaaf erover en NU is het er pas af
jackie schreef:ik heb overigens een interessante cd bestellt. The Glass Horse, elements of the Equine distal limb. kost drie ribben uit mijn lijf en ik ben er hartstikke benieuwd naar. Het interieur van de paardevoet op CD, interaktief en gedetailleerd.