[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:44

vergaderen, bah ik haat vergaderen en helaas zijn ze er in het onderwijs nogal dol op....

ik lag me ziek: we hebben netwerk-capaciteitsproblemen en ze gaan er pas zaterdag iets aan doen. Ik ken alle omwegen en shortcuts dus ik zit vrolijk weer achter m'n eigen pc, waar m'n collega van ellende is vertrokken Clown
Ik kan ook zonder netwerk wel alles doen... zij ook, als ze mijn mailtje zouden lezen, maar ze kunnen niet bij hun mail komen, want die zit op het netwerk... *hahaha* ik lach me ziek hier Haha! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:53

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:07

Zo, gekeken.
Als ik dát zie, die opgefokte bloedpaarden, want ben ik dat blij en gelukkig met Keet. Doe mij maar een Katie Haha! !
En die val, jasses zeg.. En die reacties van die 2 ook, die instructrice bleef gewoon staan alsof er niks was en Anky liep er heel relaxed heen (zij die begon te roepen en werd gestopt met politiepaarden toen
het even mis met Salinero ging). Walgelijk Boos! . Bah..
Ik zit me eigenlijk alleen maar te ergeren bij dat programma Slapen , maar toch ga je kijken. Ben benieuwd naar volgende aflevering, voorstukje zag er leuk uit Lachen !

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:08

Pffff 15.000 euro.... en dan waarschijnlijk een inteelt paard Tong uitsteken
Dan is Volare toch een gouden koop geweest. Nu is hij zelfs met stormachtig weer een braaf lammetje. Ik vind dat er maar eens wat moet worden gedaan aan al die beginnelingen die voor duur geld een perfect ingereden paard kopen.
Zo leer je dus alleen hoe je een paard moet verpesten. Als je een onervaren paard koopt, zie je het meteen als je iets fout doet en als je een onervaren HENGST koopt, kan het zelfs dodelijk zijn als je iets fout blijft doen. Zo leer je dus supersnel!
Bij een ervaren paard zie je niks als je het fout doet, dat zie je pas na maanden als het paard af begint te stompen....

Is trouwens maar een theorie van mij hoor... ik heb nog veels te weinig ervaring om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar was nieuwsgierig naar de reacties Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:15

Ik ben het eens met je stelling hoor, zo'n jong meisje die alleen maar kijkt en zegt 'hij heeft een bles' en een kus krijgt 'hij is zo lief' en aaitjes geeft aan een Zpaard die ze wel ff voor 10.000 van mams krijgt....
Tis veel leerzamer samen omhoog te klauteren, al is het met vallen en opstaan, maar het is wel een belangrijk leerproces. Als je dan eenmaal ervaren bent en op niveau dán zou je evt. kunnen overwegen een ervaren paard te kopen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:23

ik heb vroegah een half jaartje op een Z-paard mogen rijden en dat vond ik wel ongelooflijk gaaf hoor, dan voel je zelf eens hoe het hoort te voelen....

maar de moeder van het kind van de 2e aflevering heeft toch een heel andere pony gekocht uiteindelijk, dacht ik...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:30

Zou ik bij haar een kans hebben dan?!?!?!?!
(Zie!? Doe ik het weer!!!)

Citaat:
Cool
waarom niet?

En bedankt... zit ik weer in de zenuwen Tong uitsteken

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:39

Het lijkt me wel stoer als ik ooit met Volare een endurance wedstrijd win Haha!
Zal wel nooit gebeuren, maar het zou wel de grap van de eeuw zijn: met een sielug slachtkandidaatje van tonnen kostende toppaarden winnen Duivel

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:41

De meeste endurancepaarden kosten geen tonnen hoor Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:43

Euh... in dubai toch wel? Tong uitsteken
(nu ik toch aan het dromen ben)

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:45

Dan heb je wel hele erge toppers hoor Lachen
Ik denk dat de prijs van endurance paarden relatief laag zijn Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:46

Oh, je wil meteen een WK winnen Haha!

Daar lopen duren paarden, maar daar wil en kan jij niet winnen Die sjeiks zetten alles op alles om te winnen ook als dat ten koste van de paarden gaat

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:50

Dan wil ik het idd niet Boos!
Maar wat ik me dan afvraag: die regels bij endurance zijn toch heel streng waardoor je je paard niet zomaar af kunt beulen? Hebben ze in Dubai dan andere regels?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:52

Ik heb het ook maar gehoord hoor Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:56

Ja, ik ook. Maar ik vroeg me dus af hoe ze dat doen. Want ik dacht dat die regels internationaal gelden. Maar ik dacht dat 1 van die regels was dat je ook maar 15 km/uur met je paard mag rijden? Ik denk dat een beetje toppaard dat makkelijk kan halen. Dus dan zou die wedstrijd alleen nog om een zo laag mogelijke hartslag en zo mooi mogelijke gangen gaan waarbij iedereen tegelijk over de finish komt.
Verwarrende boel hoor...
Ach, ik schrijf mezelf en Volare alvast in voor zo'n wedstrijd in Dubai, dan zien we wel hoe het loopt Tong uitsteken

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:00

Nee joh ze gaan echt veel harder hoor dat is al op gewone nl wedstrijden.
Ondanks de strenge keuringen kan je een paard echt wel naar de klote rijden hoor.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:32

goedemiddag allemaal,

ik heb het eigenlijk helemaal niet meer gekeken dat horse en co... ik vind het maar niets... een paard moet je uitzoeken op gevoel en niet met zoveel camera's er bij!

Ik moet wel weer inkomen zeg na een week vakantie!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:34

Ik vind het wel goed als een beginner een meer ervaren paard koopt.. maar dat hoeft geen 10000 euries te kosten... begin met een paard dat L ofzo heeft gelopen (als je wedstrijden wilt gaan rijden) en begin daarmee. Dan kun je mooi de basis van het paard leren, en dan samen verder komen. Als je idd een paard koopt met alle knopjes er al op, dan leer je wel veel van het paard, maar je houdt het alleen een leuk paard, als er ook iemand op rijdt die wel weet hoe het moet...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:01

Zo, net aflevering 3 gezien van horse en co. Wat een smak zeg.....

Nu zijn er dus al 2 van de 3 afleveringen waarbij geen keuze gemaakt is voor een van de paarden...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:09

Ik ken het programma verder niet, maar is het niet logisch dat de keus niet gemaakt wordt? Ik denk dat ze in dat programma niet meer dan 10 paarden bekijken, voordat mijn oog op volare viel had ik al weken op speurders en marktplaats gekeken naar foto's. Bij elkaar kunnen dat wel honderd paarden zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:28

damn zeg de airco in het lokaal waar ik tot half 6 zit, begeeft het, het netwerk ligt ook al plat, de servicedesk is telefoonisch niet bereikbaar, gaat lekker hier zeg.... en de leerlingen zitten te zeuren dat ze weg willen, ze moeten nog tot tien voor 3 en ze mogen geen seconde eerder weg Duivel

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:32

arno8 schreef:
Ik ken het programma verder niet, maar is het niet logisch dat de keus niet gemaakt wordt? Ik denk dat ze in dat programma niet meer dan 10 paarden bekijken, voordat mijn oog op volare viel had ik al weken op speurders en marktplaats gekeken naar foto's. Bij elkaar kunnen dat wel honderd paarden zijn.

ze bekijken 3 paarden... eigenlijk is het niet gek, maar zo faalt het programma wel vind ik. Als je goed informeert naar wat er gezocht wordt, dan moet je toch wel 3 paarden kunnen vinden die het echt zouden kunnen zijn??

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:35

en als Anky je een paard aanbeveelt, wie ben jij dan om dat paard niet te kopen.... Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:39

_angela_ schreef:

ze bekijken 3 paarden... eigenlijk is het niet gek, maar zo faalt het programma wel vind ik. Als je goed informeert naar wat er gezocht wordt, dan moet je toch wel 3 paarden kunnen vinden die het echt zouden kunnen zijn??

Nou, als het er maar 3 zijn, dan vind ik het knap dat ze er al 1 hebben die er een gekocht heeft. Je kunt wel heel goed naar iemand kijken en heel veel praten, maar zo'n klik kun je nooit voorspellen. Sommige mensen zoeken juist (onbewust) hun tegenpool. Anderen weer een kloon van zichzelf.
(zou die ene idd alleen gekocht zijn omdat anky het zegt? Hehe, en dan op marktplaats zetten voor de driedubbele prijs, want: DOOR ANKY GESELECTEERD)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:41

de enige die een paard gekocht heeft, is een bokker, dus dat kan je zo navragen Clown Haha!

volgens mij ontploft de airco zometeen, wat een takkeherrie zeg....